Ga naar inhoud

Gigablue HD Ultra UE vs. Gigablue quad plus

DeLange81
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hallo mijn naam is Jeroen en ik kijk al een tijdje mee op dit forum.

Maar nu is dan eindelijk naar jaren van ergenis mijn M7 bakje van CD overleden. :D

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een nieuw kastje.

Mijn oog is gevallen op de Gigablue Quad plus of de Gigablue HD Ultra UE.

Maar wat zijn nou de grootste verschillen. Behalve dan dat je er meer tuners in kan plaatsen.

Ik hoor het graag.

Ik wil er zowieso mee kunnen opnemen en kijken tegelijk. Het liefst meedere programma's tegelijk opnemen.

En wil me ook meer gaan verdiepen in cccam.

En mijn huidige opstelling is een schotel van CD met een duo lnb. In de toekomst worden dit 4 LNB'S en een grotere schotel.

• De Gigablue HD Ultra UE met 2 DVB-S2 tuners en 1TB harde schijf €229
  • Gigablue HD Quad Plus met 2x DVB-S2 tuners en 1TB harde schijf €307

Ik hoop binnenkort mijn keuze te kunnen maken.

Groeten, Jeroen

• Like 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Hallo mijn naam is Jeroen en ik kijk al een tijdje mee op dit forum.

Maar nu is dan eindelijk naar jaren van ergenis mijn M7 bakje van CD overleden. :D

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een nieuw kastje.

Mijn oog is gevallen op de Gigablue Quad plus of de Gigablue HD Ultra UE.

Maar wat zijn nou de grootste verschillen. Behalve dan dat je er meer tuners in kan plaatsen.

Ik hoor het graag.

Ik wil er zowieso mee kunnen opnemen en kijken tegelijk. Het liefst meedere programma's tegelijk opnemen.

En wil me ook meer gaan verdiepen in cccam.

En mijn huidige opstelling is een schotel van CD met een duo lnb. In de toekomst worden dit 4 LNB'S en een grotere schotel.

• De Gigablue HD Ultra UE met 2 DVB-S2 tuners en 1TB harde schijf €229
  • Gigablue HD Quad Plus met 2x DVB-S2 tuners en 1TB harde schijf €307

Ik hoop binnenkort mijn keuze te kunnen maken.

Groeten, Jeroen

Als jij je beperkt tot alleen b.v een woonkamer voor de satelliet?

Dan is de Ultra UE voldoende..en meerdere tot 8 tegelijk opnemen is ook mogelijk mits je meerdere kanalen op een zelfde TP opneemt.

Ik persoonlijk kan mij niet voorstellen waarom je meerdere herhalingen zou willen opnemen tegelijk maar goed ieder zijn eigen ding toch?

Heeft de duo lnb 4 of 2 aansluitingen?

Voor de toekomst zou je afhankelijk van welke ontvanger je kiest wel gaan voor Single quad lnb's.

Persoonlijk heeft de Quad ontvanger mijn voorkeur ik heb die zelf ook aangeschaft omdat ik tegen beperkingen aanliep met het verdelen naar andere ruimtes.

Als je b.v op een slaapkamer of serre naar de satellietontvanger zou willen kunnen kijken dan is dit gemakkelijk te doen met een GB Ipbox of iedere andere E2 ontvanger met fallback tuner instellingen.Dan zou ik helemaal voor de Quad gaan.

Met de UE houdt het op met max 2 tuners.

De Quad geeft je nog de mogelijkheid tot uitbreiding van nogmaals 2 tuners extra.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijk uitleg!

Maar had mijn keuze al gemaakt voor de GB Ultra.

Maar er zitten 4 aansluitingen op de Duo-lnb . En er gaan er 2 naar de receiver(dit was op het oude kastje M7). Moet ik het nu anders aanpakken?

Ik hoor het graag want morgen komt als het goed is de GB

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijk uitleg!

Maar had mijn keuze al gemaakt voor de GB Ultra.

Maar er zitten 4 aansluitingen op de Duo-lnb . En er gaan er 2 naar de receiver(dit was op het oude kastje M7). Moet ik het nu anders aanpakken?

Ik hoor het graag want morgen komt als het goed is de GB

Nee hoor je kunt gewoon de 2 aansluitingen gaan gebruiken die er al voor handen zijn.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met "verdiepen" in CCcam ben je rijkelijk laat :) Deze softcam is sinds 2011 niet meer door de ontwikkelaars ondersteund (sterker nog, de club bestaat niet meer). Door de aanscherping van de codeertechnieken kan CCcam steeds minder (stabiel) worden ingezet. Voor M7 is al een CCcam.prio noodzakelijk om nog te draaien. Wat dat aangaat kun je je beter gaan verdiepen in OSCam of andere nog oondersteunde softcam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cccam is altijd mijn favoriete cam geweest, jammer dus dat hij niet meer up to date is.

Vraagje mimisiku: hoe weet je dat deze club niet meer bestaat, kende jij ze.

En als een prio file nodig is wat dan nog, oscam is nog veel lastiger als leek met de vele instel mogelijkheden.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cccam is altijd mijn favoriete cam geweest, jammer dus dat hij niet meer up to date is.

Vraagje mimisiku: hoe weet je dat deze club niet meer bestaat, kende jij ze.

En als een prio file nodig is wat dan nog, oscam is nog veel lastiger als leek met de vele instel mogelijkheden.

Oscam is 1 keer goed instellen en daarna draait het als een zonnetje. Niet al te druk over maken dus.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

CDS BasisHD + Joyne Lite

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Stinger,

Nee, kende ze niet persoonlijk. Wel kennissen en familie in Polen. Op Poolse websites werd in 2012 kenbaar gemaakt dat het team afscheid had genomen. Beetje dezelfde tijd dat in Polen de UPC piraten hard werden aangepakt. Een jaar later werden de Polen opgepakt die verantwoordelijk waren voor het uitlezen van de Nagra boxkeys en RSA keys waardoor je je Nagra kaart in o.a. Een dreambox kon draaien.. Sindsdien is het daar erg stil...... En we hebben na 2011 ook geen update van CCcam meer gezien, noch wat gehoord.... Mogelijk dat de makers nog verder "ondergronds" zijn gegaan..... Wie zal het zeggen.... Er is wel een andere softcam sterk in opmars Wiccam. Oorspronkelijk Russisch/Pools.... Wie weet .....

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Oscam is nog veel lastiger als leek met de vele instel mogelijkheden.

Oscam butler het werk laten doen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen