Ga naar inhoud


blokkerig beeld


Briadan

Aanbevolen berichten

Hoe lullig het ook klinkt, het zou zomaar kunnen zijn dat het signaal te sterk is. Dochterlief in Noordwijk heeft na de aanpassing van Ziggo ook plots last op haar DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kleine kans dat het aan Ziggo ligt de kans dat de fout bij jezelf moet worden gezocht is veel groter.

Ook ik verwacht iets met signaalsterkte en ik verwacht niet dat het probleem aan de hardware van je box ligt.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas een Zgemma H2H gekocht. Ik gebruik hem voor kabel tv, ziggo. Het beeld van de zenders geven (signaal) storing. Blokkerig beeld. Ik heb van alles geprobeerd. Kabel vervangen. Splitter ertussen. Versterker. Tot nog toe zonder resultaat.  Zover ik kan zien geeft elk kanaal wel storing van zeer licht tot erg. Dus sommige kanalen hele lichte storing en andere heel erg. Is hier wat aan te doen?

had je ooit storing op ziggo met andere apparatuur?

enkele tuners worden niet graag overstuurd door het harde ZIGGO signaal, en dient men een regelbare weerstand te gebruiken...

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beter gezegd een regelbare antenne signaal verzwakker.

Google is je vriend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helpt ons advies?

ik heb voor het eerst eens een dvb-c switch voor meerdere woningen mogen zien enkele weken geleden

 

er zijn bij bepaalde afstanden tot het CAI afname punt ook dB filters in die switch kast aanwezig

en het ligt eraan of je op een fluitende aansluiting bent aangesloten of een fluisterende

het gaat om dB's

 

de desbetreffende regelbare coax weerstanden moet je kennen en testen

 

 

 

 

post-30989-0-97300700-1472553833.jpg

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zou, wanneer je geen actieve componenten zoals versterkers gebruikt, direct voor de ontvanger zijn.

 

Gebruik je wel intern versterkers, is het abonnee overgave punt, dus voor de versterker, een optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de antenne verzwakker binnen. Maar ik kan dt niet aansluiten omdat het een verbinding met schroefdraad heeft...Een coaxkabel past daar niet op.Ook past het niet op de Zgemma.Moet daar weer een plug op? Ik heb wel een male-converter. Dat is ook met een schroefdraad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ja je kunt ook prikkeldraad ertussen solderen :grin:

ik zit zelf op vodafone Kabeldeutschland COAX die in de switchkast op 14dB is aangesloten

bij gelegenheid zie ik blokken net nadat ik zenderzap

 

ik heb zelf ook de regelbare demper aangesloten en die kan van 0 tot 20 dB dempen dat is meer dan genoeg

gewoon even een tijdje zien en aanpassen met kleine stappen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik nog eens hele goedkope coax gebruiken een hele dunne dan verzwak je nog meer gr

En de storingen van buitenaf (bijv. LTE) nemen toe. Niet doen dus.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...