Ga naar inhoud


blokkerig beeld


Briadan

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een Zgemma H2H gekocht. Ik gebruik hem voor kabel tv, ziggo. Het beeld van de zenders geven (signaal) storing. Blokkerig beeld. Ik heb van alles geprobeerd. Kabel vervangen. Splitter ertussen. Versterker. Tot nog toe zonder resultaat.  Zover ik kan zien geeft elk kanaal wel storing van zeer licht tot erg. Dus sommige kanalen hele lichte storing en andere heel erg. Is hier wat aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke coaxkabel (merk + type) heb je gebruikt, hoe lang en wat voor coaxpluggen?

Hoeveel splitters enz. heb je?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van alles geprobeerd.  Een kabel van 1 meter merk Monster , direct aangesloten op de kabelaansluiting . Geprobeerd met een splitter ertussen. Geprobeerd met een versterker ertussen. Gezien andere topic in het forum de Zgemma zover mogelijk van de router/modem gezet met een andere langere kabel, geeft dezelfde storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monster zegt me niks, bedoel je daarmee soms de HDMI-kabel?

 

Gebruik goede afgeschermde coax, dat is met folie en gevlochten mantel, bijv. Hirschmann Koka 799 en gebruik afgeschermde pluggen, dus niet met plastic kapjes. Dan zo kort mogelijk aansluiten op het AOP (Abonnee Overname Punt, oftewel het punt waar de kabel het huis in komt).

Eerst zonder versterkers en splitters en ook zonder andere ontvangers erop.

 

Als dat goed werkt kan je verder gaan uitbouwen met andere ontvangers/TV's enz.

Gebruik voor versterkers en splitters ook volledig afgeschermde types, bijv. met Kabelkeur.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 1 meter maakt de kwaliteit m.i. ook niet veel uit, mits dat er verder niks tussen zit.

Als je nog een andere digitale ontvanger hebt kan je eens kijken of je daarmee ook storing hebt.

Zo ja zou ik toch het kabelbedrijf eens vragen of ze eens komen meten bij je.

Zo nee zou ik denken dat de Zgemma niet in orde is.

En wees er van overtuigd dat je echt op het AOP zit, bijv. de aansluiting in de meterkast of de aansluiting in de woonkamer, meestal gevoed door een groene coaxkabel.

Kijk ook even de aansluitinstructies na m.b.t. de meegeleverde aansluitmaterialen zoals een splitter voor de internetmodem.

 

Lees ook dit eens door:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Dat monster kabeltje gebruik je tussen de wandcontactdoos en de Zgemma. Met dat kabeltje is niks mis. Maar wat zit er tussen het AOP en de wandcontactdoos?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...