Ga naar inhoud


Email account in Windows 10


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb op mijn nieuwe computer met Windows 10 dezelfde instellingen voor mijn email-account uitgevoerd zoals ze.
op mijn oude laptop met Windows Vista zijn ingesteld.
Type is POP3 :
OUTLOOK
 
De email kan ik op mijn laptop lezen en versturen, echter op mijn nieuwe PC werkt email niet .
Ik zie wel mijn account staan en het scherm maar er komt geen email binnen
 
Graag advies
 
Mvg Hans 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


pop3 is standaard ingericht als eenmalig downloaden naar een outlook versie

 

dus op de laptop, dan is het niet ongebruikelijk dat er op de nieuwe pc met outlook niets arriveert

 

in outlook moet je de berichten op de server laten staan inrichten

dan krijgt ook die nieuwe pc iets binnen

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

heb je de juiste naam van de smpt en pop3 server ingevuld?

 

(bij thunderbird moet dit trouwens ook).

 

dus iets die die aard van pop.naam provider.be voor de inkomende mail.

en smpt.naam provider.be voor de uitgaande mail

 

het kan ook zijn dat de map aan de linkerkant nog ergens verscholen zit.

 

Bij jouw provider kan het natuurlijk wel iets anders heten.

post-31278-0-76576500-1472065539_thumb.png

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Windows Essentials 2012 download van Microsoft op een nieuwe Windows 10,

krijg je je vertouwde emailprogramma (Windows Live Mail) terug op je PC.

https://support.microsoft.com/nl-be/help/17779/download-windows-essentials

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan bij windows live mail wel je bestaande emails gebruiken, maar de hotmail enzo niet meer.

Je kan het hotmailaccount koppelen aan windows live mail.

Open de mailbox. Linksboven vijfde tabblad zie je staan accounts en daar kun je ze toevoegen.

Klikken op @+

 

Alvast succes!

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is ook het enige account wat nog werkt in WLM12 onder W10, alle andere accounts worden niet meer ondersteund, je wordt gedwongen om onder W10 windows mail te gaan gebruiken en dat is stevig balen....onoverzichtelijk en vreselijk traag in vergelijking met WLM12...

deze mail ontving ik al enkele malen van ome Bill:

Beste gebruiker,

Eerder dit jaar introduceerden we een nieuw Outlo‍ok‍.‍com, dat krachtiger, veiliger en betrouwbaarder is.
Volgens ons gebruikt u op dit moment de toepassing Windows Live Mail 2012 om verbinding te maken met uw Outlo‍ok‍.‍com-account. De synchronisatietechnologieën die door het nieuwe Outlo‍ok‍.‍com worden gebruikt, worden niet ondersteund door Windows Live Mail 2012. Wanneer eind juni het upgraden van de accounts begint, kunt u niet langer e-mail verzenden of ontvangen die naar uw Outlo‍ok‍.‍com-account is verzonden in Windows Live Mail 2012. U kunt uw Outlo‍ok‍.‍com-account natuurlijk altijd via een webbrowser blijven gebruiken en u blijft toegang houden tot al uw huidige gegevens in de toepassing Windows Live Mail 2012.
Als u momenteel Windows Live Mail 2012 gebruikt, raden we u aan vanaf nu de Mail-app in Windows te gaan gebruiken. De Mail-app is geïntegreerd in Windows 8.1 en Windows 10. U hoeft alleen de app te starten en uw Outlo‍ok‍.‍com-account toe te voegen.
Als u Windows 7 gebruikt, kunt u naar een nieuwere versie van Windows upgraden om de Mail-app te gebruiken. Als u niet wilt upgraden, kunt u uw account via een webbrowser openen of een gratis 1-jarig abonnement op Off‍ice 3‍6‍5 Personal nemen en u met Outlook 2016 bij uw account aanmelden.* Outlook 2016 werkt op Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10.
Zorg dat u vóór 30 juni 2016 actie onderneemt, want dan beginnen we met het upgraden van de accounts die momenteel de toepassing Windows Live Mail 2012 gebruiken.
We verontschuldigen ons voor het ongemak die deze wijzigingen kunnen veroorzaken. Bekijk onze antwoorden op veelgestelde vragen in dit helponderwerp als u nog vragen hebt. U kunt ook contact opnemen met Microsoft Ondersteuning.

Met vriendelijke groet,
Het team van Outlo‍ok‍.‍com

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval moet het programma Outlook gewoon werken... we hebben het dus gewoon over Outlook, onderdeel van MS Office?

Ik heb voor de nieuwe laptop waarop ik nu werk, gelijk outlook 2016 gekocht en ik heb al mijn 9 mail accounts netjes via pop3 ingesteld. Alles werkt perfect...  

 

of je de mail op de server laat staan of niet is je eigen keuze, afhankelijk van jouw manier van werken...  ik laat nooit mail op de server staan, omdat ik principieel slechts op 1 laptop werk. Het is dus veel interessanter de mail op deze computer te houden, dan staan de gegevens bij jou.

 

Maar dat even terzijde...   om te testen gebruik je de testmail, die je kan laten versturen door Outlook...  als die binnenkomt, dan is alles goed geconfigureerd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Ik heb vandaag gebeld met XS4all  :

 

Volgens hun is de oorzaak dat ik 2 accounts heb ; volgens hun komt alle mail op het 2e account binnen. ( deze gebruik ik voor webmail )

Toch vindt ik dit vreemd want het 2e account gebruik ik voor webmail.

Ik heb mijn 1e  accountnaam gewijzigd naar de 2e accountnaam maar dit geeft geen resultaat

Ter verduidelijking  :

 

Oude situatie      :  naam  account1    :   hans   met een eigen wachtwoord   hier komt de mail op mijn laptop en telefoon binnen

                              naam  account2        hans0  met een eigen wachtwoord  deze gebruik ik als ik webmail wil gebruiken

 

Allebei  onder  POP3

 

 

 

Nieuwe situatie op nieuwe PC   op advies de bovengenoemde 2 accounts aangemaakt en aan elkaar gekoppeld

en  POP3  op advies  gewijzigd in smtp  .

 

Nog geen resultaat

 

Kan ik het 2e account  ( webmail gebruik )  verwijderen bij mijn provider of geeft dit problemen

 

Gr Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je 2 accounts en wat bedoel je eigenlijk met een account? Heb je 2 email adressen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Ik heb vandaag gebeld met XS4all  :

 

Volgens hun is de oorzaak dat ik 2 accounts heb ; volgens hun komt alle mail op het 2e account binnen. ( deze gebruik ik voor webmail )

Toch vindt ik dit vreemd want het 2e account gebruik ik voor webmail.

Ik heb mijn 1e  accountnaam gewijzigd naar de 2e accountnaam maar dit geeft geen resultaat

Ter verduidelijking  :

 

Oude situatie      :  naam  account1    :   hans   met een eigen wachtwoord   hier komt de mail op mijn laptop en telefoon binnen

                              naam  account2        hans0  met een eigen wachtwoord  deze gebruik ik als ik webmail wil gebruiken

 

Allebei  onder  POP3

 

 

 

Nieuwe situatie op nieuwe PC   op advies de bovengenoemde 2 accounts aangemaakt en aan elkaar gekoppeld

en  POP3  op advies  gewijzigd in smtp  .

 

Nog geen resultaat

 

Kan ik het 2e account  ( webmail gebruik )  verwijderen bij mijn provider of geeft dit problemen

 

Gr Hans 

 

Hans,

Welk e-mail programma gebruik je onder Windows 10 ?

Is het het Mail & Calendar app van Microsoft dat standard met Windows 10 komt of is het iets anders ?

Wat bedoel je precies met 2 accounts ?

 

Ik gebruik Mail & Calendar en daar heb ik zelfs 4 accounts op (1 Live account en 3 Orange.fr accounts ) en dat werkt erg goed hoor.

De user interface vind ik niet zo mooi maar het werkt wel vlot.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Thunderbird met 2 Orange, 1 Gmail, 1 Yahoo en 2 Hotmail accounts, nooit problemen mee en makkelijk te backuppen en weer terug te zetten.

 

De Microsoft Email programmas heb ik jaren terug al aan de kant gegooid gewoon omdat deze veel minder gebruikers vriendelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...