Ga naar inhoud


Duo hangt omdat NFS schijf niet beschikbaar is


qwyrp

Aanbevolen berichten

Ik heb een NAS die niet hele dagen / nachten aanstaan (vind ik fijn) maar ik wil graag mijn films die op de NAS staan beschikbaar maken voor mijn VU-DUO2.
Ik heb onderstaande zaken geprobeerd maar mijn VU blijft hangen en gaat dus niet meer verder.
 
In eerste instantie probeerde ik dit
192.168.1.91:/volume1/NZB/compleet /media/net/NAS/ nfs nofail,x-systemd.device-timeout=15s,nolock,rsize=32768,wsize=32768,intr
 
maar de VU bleef er op hangen dus heb ik geprobeerd van een timeout gebruik te maken zoals hieronder:
192.168.1.91:/volume1/NZB/compleet /media/net/NAS/ nfs nolock,rsize=32768,wsize=32768,intr
 
maar helaas dat werkte ook niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

aangepast door qwyrp

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch:
Thanks, ziet er interessant uit en ik heb het net geïnstalleerd met opkg install autofs en ik zie dat ik /etc/autofs.conf moet editen.
Nu zie ik daar tig dingen staan en op fora niet heel veel specifieke info. Ik zie ook dat jij daar aardig wat alg info over hebt gegeven. Kan je me ms aangeven dat ik nu precies moet editen?

BVD !

 

Ik heb aardig wat Linux ervaring en ik gebruik bij voorkeur command-line

aangepast door qwyrp

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik ben er uit. Voor mensen die dit probleem ook hebben zal ik hier een korte beschrijving geven hoe:

 

  1. Installeer autofs mbv het commando opkg install autofs
  2. Aankoppeling mappen dmv editing bestand /etc/auto.net
    PDMNAS -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 192.168.1.91:/volume1/NZB/compleet

LEES DIT -- LEES DIT -- LEES DIT
Normaal gesproken zou dit voldoende moeten zijn en zou je de mount kunnen vinden in de locatie /media/net maar er is een probleem (en een oplossing)

Op internet staan fora vol met het feit dat de mount-dir /media/net iedere keer verwijderd wordt en daardoor werkt autofs niet. 

Dit probleem kan je op de volgende manier oplossen:

edit /etc/init.d/autofs en voeg de rode vette regel toe tussen de echo en # Make sure .....

 

echo -"Starting $prog: "

mkdir -/media/net
# Make sure autofs4 module is loaded

 

Sla de verandering op en reboot je systeem of voer commando /etc/init.d/autofs start uit.
Als het goed is moet nu alles goed werken, iig bij mij wel  :cool:

 

Hierbij wat info over de gebruikte hard cq software

Hardware: ET9x00

Systeem OE: PLi-OE Distro: openpli Firmware versie: 4.0 Stuurprogramma datum: 3.13.5+20151201-r0.4 Kernel versie: 3.13.5 Gui versie: 2016-10-17

 

NAS: Synology 216J - DSM 6.0

 

aangepast door qwyrp

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...