Ga naar inhoud


Harddisk pc zichtbaar maken op mijn Vu solo 4k


stevie-v

Aanbevolen berichten

Daar krijg ik te zien dat ik map g: gedeeld heb maar op de Vu is er verder geen toegang mogelijk tot mijn pc.

Ik ga straks eens bekijken wat de firewall instellingen zijn.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank je het is gelukt!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft een cifs mount aangemaakt op de ontvanger en op de Windows pc heb ik een map gedeeld die hij aan heeft gegeven in de cifs mount samen met het l/p van mijn pc en het interne ip adres.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn broer is de mount verdwenen na een reboot van zijn Vu solo 4k hoe kan dat?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel is er een bestand met automounts.xml dus dat zou toch goed moeten zijn?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is wel een automount.xml file aanwezig maar toch na de reboot van de box is de mount nog wel aanwezig maar moet wel even weer geactiveerd worden.

Vinkje wat groen hoort te zijn is na een reboot dus rood, zelfde geldt als ik autofs probeer i.p.v. cifs.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft ook autofs gebruikt maar ook dan na een restart is de mount verdwenen de vraag is hoe lossen we dat op?

 

Je kan kiezen tussen classic en autofs maar ook dat zorgt niet voor de oplossing de vraag is waar gaan we de fout in?

Hoe blijft een mount aanwezig ook na een reboot?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt kiezen tussen....etc.

dan graag vermelden wat gekozen is en hoe de mount nu der uit ziet

wat julie fout doen is geen informatie aanleveren

 

wat staat in /etc/auto.network_vti

wat staat in automount.xml

wat staat aangekoppeld als je /media/net/autonet in beheer gedeelde mappen gaat kijken

 

 

Bij mijn broer is de mount verdwenen na een reboot van zijn Vu solo 4k hoe kan dat?

welke mount wordt hier bedoeld, naar jou VU+

of

naar jouw pC ?

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat ik zie:

 

/media/net/Movies/  Dat is wat ik zie in:    /media/net/autonet in beheer gedeelde mappen

 

De mount die ik bedoel is van de pc naar mijn Vu solo 4k dus ik zie de map Movies in mijn Vu solo 4k staan, vanaf daar speel ik dus films af die staan op de harddisk van mijn pc.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Probleem is opgelost

Ik gebruik autoFS en in het bestand /etc/auto.network_vti stond er een / teken in het wachtwoord wat er niet thuishoorde, komt misschien omdat ik een @ gebruik in dat wachtwoord

Het weggehaald en alles werkt

Maar nu werkt alles

 

Bedankt voor de info

Link naar reactie
Delen op andere sites

je antwoord niet op wat ik vroeg stevie-v

nog eens ter verduidelijking (voor andere lezers die het trachten te volgen)

 

welke had U gekozen, Classic of autofs?
zo te zien classic blijkt uit automount.xml

je gebruikt dus helemaal geen autofs zoals ik reeds schreef in bericht 22

daar de auto.network_vti leeg is.

 

ciao ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig met je eens mijn antwoord was niet echt duidelijk, ik gebruik classic en hier gaat alles goed ook na een reboot van mijn box.

Toch heeft je antwoord voor de oplossing gezorgd aangezien hij (mijn broer) na het bekijken van de auto.network_vti file erachter kwam dat zijn wachtwoord niet klopte (hij gebruikt autofs).

Wij wisten beide niet dat er in die file misschien meer te zien zou zijn mocht je kiezen voor autofs.

 

Nu hij dit fixed heeft blijft de mount ook aanwezig na een reboot van zijn Vu solo 4k.

Nu het probleem op is gelost bij mijn broer en het hier ook goed werkt (altijd goed heeft gewerkt) vraag ik me af wat precies het verschil is in classic en autofs?

 

Nogmaals sorry voor de onduidelijkheid ik hoop dat alles nu wat duidelijker is.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greevels,

 

hier in mijn uitleg staat dat niet erbij, maar he is verstandig enkel een manier te gebruiken om merkwaardige problemen met de mounts te voorkomen

- eerst een full backup maken via de backup and restore.

- dan goed kijken (opschrijven) of je jou heudige settings, EPG.dat, Timers, covers en of picons opslaat naar een mount uit het verleden of naar de nieuwe mounts per autofs....

- dan pas kun je de automount.xml leeg maken en via menu herstarten.

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...