Ga naar inhoud


Lyngsat streaming via je satelliet ontvanger?


T90user

Aanbevolen berichten

Via Lyngsat zie je vaak Streams staan die beter werken dat de dingen die je elders in lijsten vindt. Toch zullen die streams die Lyngsat vermeldt toch ook gewone IPTV bronnen zijn.

 

En een gewone IPTV bron zou je dus in je satelliet ontvanger moeten kunnen wegzetten als deze die optie aan boord heeft. Ik vraag me alleen af hoe je aan de data van zo'n bron komt.

 

Om maar een voorbeeld te noemen, TVR Moldova, het speciale programma van TVR, de Roemeense publieke televisie gericht op de Republiek Moldavië geeft als link op Lynsat: http://www.tvrplus.ro/live-tvr-moldova.

 

Als ik op die pagina naar de bron van de Live TVR Moldova zoek zie ik:

 

<object type="application/x-shockwave-flash" data="http://static1.mediadirect.ro/jwplayer/6.12/jwplayer.flash.swf" bgcolor="#000000" id="player_14854440798265" name="player_14854440798265" class="jwswf swfPrev-beforeswfanchor0 swfNext-afterswfanchor0" tabindex="0" height="100%" width="100%"><param name="allowfullscreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><param name="seamlesstabbing" value="true"><param name="wmode" value="opaque"></object>

 

En zo'n string krijg je bij elk van de 7 programma's die op die TVR streaming pagina genoemd zijn.

 

 

Toch zou ik denken dat er een manier moet zijn om achter de IP data te komen om zo'n zender in de favorietenlijst van je sat ontvanger te stoppen. Ik wil liver niet mijn computer als TV gaan gebruiken.

 

Weet iemand misschien hoe je een link van Lyngsat Stream omzet in een voor de satelliet ontvanger begrijpelijke IPTV aanduiding?

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je was al aardig op weg door in de paginabron te kijken.

Je moet zoeken naar .m3u8 , RTMP of RTSP

In Firefox kun je dat ook via een zoekveld (bewerken-zoeken)

In dit geval (TVR Moldova) vind ik zowel een .M3U8 als een RTMP:

rtmp://fms75.mediadirect.ro/live3?publisher=4&token=9cf542df26eaf5dea156ca20b092831caa1c02964f47ab2emp4:tvrmoldova
http://fms75.mediadirect.ro:1937/live3/_definst_/tvrmoldova/playlist.m3u8

niet de " aan het begin en het eind meekopieren!

Een RTSP link ziet er net  zo uit als de RTMP

Soms moet je ook hetgeen achter .m3u8 staat meekopieren,soms juist niet.

Dan open je een settingseditor.

In het geval van Dreamboxedit (mocht je met linux werken: deze doet het ook als je Wine hebt geinstalleerd)

https://dreamboxedit.com/

Nu ga je deze configureren  en daarna haal je de kanaallijst naar je computer.

Dan ga je naar de kolom 'TV userbouquet details en klik je met de rechtermuistoets op een van de kanalen.

Dan de onderste optie (iptv en andere streamingzenders) en dan klik je op voeg toe.

En dan spreekt het verder voor zich.

 

Mocht je geen link vinden probeer het dan eens met URL-snooper

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hartelijk dank, ik ga z.s.m. aan de slag! Dreamboxedit heeft me in het verleden af en toe in de problemen gebracht, ik werk al een vrij lange tijd met e-channelizer. Nu nog onder Windows maar hopelijk loopt dat ook via Wine. Ik heb alleen wat problemen gehad bij het installeren van Wine dus ik moet er eerst nog achter komen wat ik daar precies verkeerd heb gedaan.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs nog honderden streams met Dreamset (http://www.dreamset-editor.com/) in m'n ontvanger gezet. Ging prima.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamset werkt helaas niet in wine.

Wel een prachtig programma overigens.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@T90user:

 

 

Ik heb alleen wat problemen gehad bij het installeren van Wine dus ik moet er eerst nog achter komen wat ik daar precies verkeerd heb gedaan.

Heb je het probleem met wine al opgelost?

Zo niet dan kan je beter een andere distro nemen,want bij mij gaf LinuxMint ook problemen.

Wine geinstalleerd maar toen ik een windowsprogramma wilde installeren keeg ik de foutmelding dat Wine niet was geinstalleerd.

Nu heb ik Kubuntu op mijn Desktop en PCLinuxOS op de laptop en op beide werkt Wine goed.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...