Ga naar inhoud


Indesit W123X klok blijft staan


Mojo

Aanbevolen berichten

Wasmachine werkt nog wel alleen moet het programma handmatig doorgedraaid worden. De klok is ook soepel te draaien.

Zelf denk ik dat de eeprom het begeven heeft waardoor de klok het programma niet afdraait.

 

Iemand ervaring met dit euvel?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die was ik inderdaad al tegengekomen. In dat draadje gaat het om een klok die rond blijft draaien terwijl bij mij de klok stil blijft staan.

Ik ga maar eens eerst dat printje waar de eeprom op zit bekijken omdat het wasprogramma niet doorloopt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook kijken of wel aan alle voorwaarden voldaan wordt voor de volgende programmastap.

Niveauschakelaar, temperatuur voeler, Verwarmingselement, deurcontact, spoelstop, etc. etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat nu juist het rare. Alles werkt gewoon naar behoren alleen springt de machine niet naar het volgende programma dat moet je nu dus handmatig doen. Maar goed vanavond als ik naar de print ga kijken loop ik nog wel een aantal punten door

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is eenvoudig te constateren.

Even de spanning op het element meten.

 

De machine neemt wel voldoende water en de sensor daarvoor geeft dat ook aan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er 220V toe op het verwarmings element als het water moet opwarmen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, want het water blijft koud.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de weerstan 29.8 ohm is, ligt het niet aan het element! kan nog van alles zijn. Ik heb al veel printplaten van koelkasten gerepareerd, en bijna altijd waren er slechte condensatoren in het voedingsgedeelte. Dus ook een punt om na te kijken. Maar eerst eens een relais !

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de verkleuring op de print zou ik er een extra draadbrug overheen solderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst een nieuw relais.

Desoldeer het relais en maak de schakelcontacten goed schoon.

 

Vanwege overgangsweerstand in het relais zijn de pennen warm geworden en heeft het relais zichzelf los-gesoldeerd.

Gebeurt ook veel bij vaatwassers.

 

Eerst alles goed schoonmaken en weer voorsolderen

En inderdaad leg er wat dik koperdraad erbij op dan kan de boel daarmee goed afkoelen.

 

suc6

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...