Ga naar inhoud


Welke sat ontvangers geschikt voor tv vlaanderen


patsilverbug

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Kan mij iemand vertellen welke satelliet ontvangers met losse ci+ module en harde schijf nog geschikt zijn voor goed tv Vlaanderen te kunnen kijken en die ook te koop zijn.

 

gaat hier vooral om de niet aangeprezen ontvangers door tv Vlaanderen zelf.

 

mag ook met aansluiting naar computer zijn met lan verbinding en/of evt. scart aansluiting.

 

vele dank

 

Patrick

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


alle ontvangers die op de markt zijn die ook linux ondersteunen met een goede e2 software erop voor jou softcam ...

waar je ook in het ergste geval nog een ci+ module kan plaatsen om jou kaart achteraf in te plaatsen

dus met ci slot en ca slot..effe googlen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 4x DB800 prv  1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Sab sky 4900  ftasc speelt met losse kaart in gleuf tvv ,kost amper 80 ,heeft weinig signaal nodig en heeft extra nog  scart . En valt niet uit om te gaan scannen . Fast scan zit er op voor tvv.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
18 uur geleden zei jeevanhoof:

Dat gaat werken, geen probleem als je een losse kaart hebt.

Niet vergeten om een softcam te installeren.

 

mvg

Ik ben nog een beetje een leek, kan ik ergens info vinden hoe deze softcam te installeren ? Heeft dit ook te maken met het feit dat sommige TV Vlaanderen programmas niet zichtbaar zijn op sommige niet TV Vlaanderen receivers ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je een VU koopt dan is de kans groot dat er fabriekssoftware opstaat.

Zeker als je deze in Duitsland koopt want daar zijn Softcams volgens mij verboden.

 

Het beste kan je er OpenPli opzetten, dan wordt de softcam automatisch mee geïnstalleerd en zou de ontvanger klaar moeten zijn om de TV Vlaanderen programma's te kunnen zien.

Koop je de ontvanger in België of Nederland dan kan je aan de verkoper vragen om deze software er voor jouw op te zetten.

Meestal is dit geen probleem.

 

Bij originele fabriekssoftware ga je moeten werken met een CI+ module met alle nadelen vandien om gecodeerde zenders te kunnen zien.

 

Dus heb je een TV Vlaanderen kaart werk dan met een softcam.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas gaan er met een Softcam een deel zenders niet meer open, dit is op vandaag een slechte investering, een van de beste keuze's is een Technisat DIGIT ISIO STC

Deze werkt voortreffelijk met de Bestaande modules

https://www.technisat.com/en_XX/Technical+Data+Sheet/352-775/?product=10861&createpdf

 

 

Ultrascherp, ultraflexibel, ultraveelzijdig: De DIGIT ISIO STC is de eerste satellietontvanger van Technisat, dewelke UHD/4K beelden kan ontvangen en weergeven op een UHD TV . Daarbij ondersteunt het toestel de aktuele standaarden (HDMI met 4K 50/60p / HDCP 2.2 / H.265 HEVC) en speelt UHD-videodata vanuit het netwerk of USB 3.0 gegevensdragers. De DIGIT ISIO STC beschikt over drie Twintuners voor DVB-S/S2, DVB-C en DVB-T2 (H.265 HEVC) en is daardoor zeer flexibel en toekomstgeoriënteerd. Deze receiver beschikt over 2 slots voor CI+ modules.

 

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog een leek op dit gebied, wat ik wel weet is dat ik nu een Sab triple HD heb, en sommige programmas zijn niet meer te zien, Motors TV bijvoorbeeld, geeft een melding " Media Guard ". Ook sommige Franse zenders zijn weg.

 

 

aangepast door naxos
Link naar reactie
Delen op andere sites

De technisat digit iso stc  heeft maar 1 ci+ slot   ,  dit moet dan ook gezegd worden  om geen verrassingen te krijgen.

 

om twee ci+ sloten te hebben dien je een ander model en dus geen UHD  te kiezen , dan de combo versie S (dubb tuner )  C  dubbele tuner  T dubbele tuner heb je dan een andere versie dan deze  (technicorder  digit isio S      digit isio C   enz.)

 

1)    cable en terrestrial gaan meestal niet op dezelfde kabel tegelijk , dus overschakelen met switch is de boodschap (  er bestaat een 5V switch die gestuurd wordt met antennespanning)

 

2) dubbele tuner met slechts 1 ci slot  is voor  een combinatie  FTA  en een betalende zender  of twee betalende zenders op dezelfde transponder

 

3 )  wat software betreft is dit stabiel dwz  geen software updates meer nodig tijdens de volledige levensduur (dit was een van mijn vereisten om een ontvanger aan te schaffen)

 

Ik heb dit toestel van december 2015  en kan dit aanraden al moet je dit aankopen in promotie om  het budget onder controle te houden

 

Hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...