Ga naar inhoud


waarom kan je bij Ziggo niet overal dezelfde tv zenders zien.


edbe

Aanbevolen berichten

waarom kan je bij Ziggo niet overal dezelfde tv zenders zien de lokale en regionale zenders zijn per gemeente verschillend.

hoorde Ziggo ooit roepen dat ze vele tv zenders nu konden plaatsen na fusie met UPC.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien omdat meer dan 125 lokale TV-zenders een beetje veel plek innemen?

Overigens alle regionale publieke TV omroepen zijn overal bij Ziggo te zien.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is slechts een dubbele kanaal-aanduiding, neemt ook geen extra bandbreedte in.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in de tuner een andere regio code instelt dan kun je gewoon naar die zenders kijken.

dus dat van die bandbreedte klopt ook niet axel.

 

in het voormalige UPC gebiedt gaat dit gewoon..

 

ik zou zeggen probeer maar eens uit.

 

vooral mensen in de grens streken die graag Duitse zender willen kijken rtl bv. kun die gewoon instellen.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Via%20een%20mediabox%20met%20smartcard/UPC

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in de tuner een andere regio code instelt dan kun je gewoon naar die zenders kijken.

dus dat van die bandbreedte klopt ook niet axel.

 

in het voormalige UPC gebiedt gaat dit gewoon..

 

ik zou zeggen probeer maar eens uit.

 

vooral mensen in de grens streken die graag Duitse zender willen kijken rtl bv. kun die gewoon instellen.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Via%20een%20mediabox%20met%20smartcard/UPC

 

 

gr.

henk

 

Ten eerste is mijn naam Alex, maar dat terzijde.

Wat bedoel je nu? In alle Ziggo regio's zijn alle regionale omroepen te ontvangen. Let wel: de regionale zenders, niet de lokale zenders.

Afhankelijk van je regiocode wordt de regionale zender op voorkeuze 30 geprogrammeerd bij een kabelscan (of in een Humax/Mediabox/Horizon enz.). Bijv. met 43146 staat TV Rijnmond op 30 (en TV West op 31), maar met regiocode 43144 staat Omroep Brabant op voorkeuze 30. Echter niet alle zenders worden dan gevonden omdat die regio's verschillen in frequentieplan.

Ook kan je de regiocodes van vm. Ziggo-gebieden niet gebruiken in de vm. UPC-gebieden, andersom weet ik niet.

Vanaf voorkeuze 701 staan alle regionale zenders, inclusief degene die al op 30 (+31) stond(en).

Wat ik bedoelde is dat dit slechts een programmering van de voorkeuzeposities betreft, qua signaal wordt de zender maar één keer doorgegeven met dezelfde VPID en APID, maar met twee verschillende SID's , dus maar één keer de bandbreedte die nodig is voor die zender.

 

En RTL is ook gewoon in alle regio's te bekijken op voorkeuze 58, ongeacht de netwerkcode die je gebruikt.

 

 

Daar geloof ik niet zo veel van Henk, vroeger kon dat idd maar dat werkt allang niet meer, het staat zelfs op de door jouw genoemde url:

Als je een tuner hebt zoals de Humax 5x00 (dus geen Horizonachtig ding) of een E2ontvanger is het netwerk id door heel Nederland gelijk

 

Je hebt dan een frequentie en netwerk-ID nodig

 

''De frequentie en het netwerk-ID voor deze mediabox is in heel Nederland hetzelfde.

Gebruik de volgende gegevens:

 

Frequentie: 47400 of 474000

Netwerk-ID: 5555

Modulatie: 64-QAM

Symboolsnelheid: 6875

 

Zoals ik hierboven al schreef werkt dat deels nog wel, maar niet alle zenders worden dan gevonden, dus gebruik de code die voor jouw regio geldt (of 5555).

Deze parameters gelden dan weer alleen voor de regio's waar voor de fusie Ziggo actief was, bij de vm. UPC gebieden:

Frequentie: 164.00 MHz

Netwerk-ID: 5555

Modulatie: 64-QAM

Symboolsnelheid: 6900

 

Afgezien van het feit dat er meldingen zijn dat de code 5555 niet alle kanalen goed inscant en dat dat met de 5-cijferige codes het schijnbaar wel goed gaat:

43136 Noord Holland (HE Amsterdam)
43138 Flevoland (HE Lelystad)
43140 Friesland (HE Heerenveen)
43142 Gelderland (HE Zevenaar)
43144 Brabant (HE Helmond)
43146 Zuid Holland (HE Rotterdam)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet zeker dat het werkt.

 

maar ik heb wel over een upc tuner..

 

 

 

 

ik heb 2 tuners en als ik de activerings code van groesbeek gebruik heb ik veel Duitse zender.

nu heb ik een van mijn upc tuners aan mijn ouders gegeven en mijn ouders wonen in Bemmel.

is hier 30 km vanaf.

als ze nu hun activerings code invullen hebben ze maar een paar duitse zenders.

en met activerings code van groesbeek hebben ze die zender wel.

maar ze hebben nu niet meer de lokale omroep van Bemmel maar ze hebben nu van Groesbeek.

 

maar mij maakt het niet wat of hoe, het werkt voor mijn ouders. dus die zijn blij.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-41772-0-34818000-1492161270_thumb.png

ik heb 2 tuners en als ik de activerings code van groesbeek gebruik heb ik veel Duitse zender.

nu heb ik een van mijn upc tuners aan mijn ouders gegeven en mijn ouders wonen in Bemmel.

is hier 30 km vanaf.

als ze nu hun activerings code invullen hebben ze maar een paar duitse zenders.

en met activerings code van groesbeek hebben ze die zender wel.

 

Ziggo geeft 6 duitse zenders door, en dat is in heel Nederland hetzelfde:

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in de tuner een andere regio code instelt dan kun je gewoon naar die zenders kijken.

dus dat van die bandbreedte klopt ook niet axel.

 

in het voormalige UPC gebiedt gaat dit gewoon..

 

ik zou zeggen probeer maar eens uit.

 

vooral mensen in de grens streken die graag Duitse zender willen kijken rtl bv. kun die gewoon instellen.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/#Via%20een%20mediabox%20met%20smartcard/UPC

 

 

gr.

henk

 

Iik begrijp dit eigenlijk dubbel niet. Allereerst, ik woon in Nijmegen dus dat mag je wel de grensstreek noemen, en ja, we hebben ARD, ZDF, WDR, NDR, Arte, SAT1 en RTL op de zenderlijst staan. Dat geeft me de indruk dat je dat dus sowieso al krijgt als je in de grensstreek woont.

 

Verder lees ik op de website die je linkt de volgende zin:

Je kunt de melding ‘Signaalverlies’ te zien krijgen als je de activeringscode van de mediabox invoert van een andere gemeente. Je dient in dat geval de juiste activeringscode op te geven. Zet de mediabox daarvoor terug naar de fabrieksinstellingen.

 

Dat klinkt alsof het kiezen van een andere code dan die van je eigen gemeente alleen zin heeft als je juist NIET in de grensstreek woont maar toch niet alleen maar die ango-amerikaanse Randstad meuk wilt. Maar tevens dat je een gerede kans loopt dat je dan helemaal niets meer ontvangt als je een beetje pech hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet zeker dat het werkt.

 

maar ik heb wel over een upc tuner..

 

ik heb 2 tuners en als ik de activerings code van groesbeek gebruik heb ik veel Duitse zender.

nu heb ik een van mijn upc tuners aan mijn ouders gegeven en mijn ouders wonen in Bemmel.

is hier 30 km vanaf.

als ze nu hun activerings code invullen hebben ze maar een paar duitse zenders.

en met activerings code van groesbeek hebben ze die zender wel.

maar ze hebben nu niet meer de lokale omroep van Bemmel maar ze hebben nu van Groesbeek.

 

maar mij maakt het niet wat of hoe, het werkt voor mijn ouders. dus die zijn blij.

 

gr.

henk

Puur uit interesse ben ik toch even benieuwd hoe dat werkt.

Nou heb ik toevallig ook zo'n Mediabox en zie dat je moet invullen:

Ziggo activeringscode:

Regiocode:

Netwerk-ID:

Basisfrequentie:

Modulatie-QAM:

 

Even wat lopen testen met die regiocode en de volgende regionale zender kwam met die code op voorkeuze 30:

0 -

1 -

2 Omrop Fryslân

3 TV Drenthe (voorkeuze 33 i.p.v. 30)

4 -

5 TV Gelderland

6 RTV Utrecht

7 Omroep Flevoland

8 NH

9 TV Rijnmond (en TV West op voorkeuze 31)

10 Omroep Brabant

11 -

12 L1 TV

13 -

(Verder niet geprobeerd)

 

Bij een regiocode van buiten je eigen regio had je geen lokale omroep meer.

 

Als ik bij activeringscode de code van mijn woonplaats invul dan komt de lokale zenders van mijn woonplaats op voorkeuze 36. De overige lokale zenders die op mijn Xtrend op voorkeuze 325 en verder staan zijn nergens te vinden.

(Conform de mediawet is ook alleen doorgifte van de lokale omroep van de eigen woonplaats verplicht.) 

Bij een code van een naburige gemeente komt dan weer de lokale omroep van die gemeente op 36.

Pak ik de code van een gemeente ook binnen dezelfde regio van het Netwerk ID, maar met een lokale omroep die niet op het kanaal zit waar al die lokale omroepen op zitten, dan wordt er ook geen lokale omroep geprogrammeerd.

 

Als ik zowel de activeringscode als de regiocode en netwerkcode van Groesbeek invul, dan stond er op voorkeuze 36 wel Berg en Dal TV en met de activeringscode van Lingewaal LekWaalTV, maar had ik op alle kanalen die ik probeerde de melding dat er geen signaal was. Kortom, de verkeerde frequenties waren op de ingesteld.

 

Maar zo heb ik dus met die activeringscode alleen een verschil gemerkt in welke zender er op voorkeuze 36 gezet werd en dat werkt dan ook alleen als die ook op het net kanaal zit waar alle lokale zenders zitten, in de regel een paar naburige gemeentes.

 

Verschil in Duitse zenders niks van gemerkt, maar ja is ook niet dezelfde regio.

Puur uit nieuwsgierigheid: Om welke zenders zou het gaan dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...