Ga naar inhoud


probleem met camper, kwam het woord schopper voeding, wat is dat?


Aanbevolen berichten

Hi,

omdat de satelliet  ontvanger in een camper altijd stukgaat, vertelde me iemand in de elektronica mij over een schopper voeding (juist geschreven?) en dat de spanning kan oscilleren.

Google maakt me niet veel wijzer, en ik ben daar een leek in, maar de spanning die oscilleert zou de sat ontvanger doen breken.

Kan mij iemand iets verduidelijken aub? hij had zelf geen tijd om uitgebreid te gaan vertellen, was druk in de winkel.

Als het iemand interesseert, kan ik gans de problematiek beschrijven, maar dit zal dan wel een klein A 4'tje zijn.

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Leesvoer

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chopper_(elektronica)

 

Wanneer schakelende spanning omvormers geen sinus vormige spanning genereren kan aangesloten elektronica defect raken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terzijde: Een verkoper die geen tijd heeft zou bij mij een klant kwijt zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie