Ga naar inhoud


op zoek naar een lampje voor B&O Beomaster 4400


Aanbevolen berichten

Hallo, voor mijn B&O Beomaster 4400 zoek ik 2 lampjes.

Ze zitten in de afstemindicatoren. Bij juiste afstemming branden de lampjes even hard. Staat ie naast de zender brand het ene lampje harder dan het andere. Eigenlijk een heel mooi systeem.

 

De receiver is van 1980 dus al behoorlijk bejaard en ik wil hem graag orgineel houden indien mogelijk.

Dus wat anders erin zetten zou ik in het geval doen dat er werkelijk niet meer aan die lampjes te komen is.

 

Ik heb een schema maar de waarde van de lampjes staat er niet in beschreven. Wel branden de lampjes bij volle sterkte op ca. 4, 5 volt. Dus ik vermoed dat de lampjes 6 volt zijn.

 

Op de oude lampjes is het enige wat ik kan ontdekken: ALBA  steeklampjes dus.

Foto hieronder. Ik heb er een fietslampje bijgelegd zodat je een idee hebt hoe groot de lampjes zijn:

Als er een meer uitgebreide documentatie voor deze B&O is dan heel graag een link of zo. :D

 

Wie weet wat voor een type lampjes dit zijn.  En waar te bestellen? (via PM graag)

 

post-52831-0-29689500-1495783890_thumb.jpg

 

post-52831-0-73197800-1495783908_thumb.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer..ik heb zojuist contact opgenomen met Beoparts. Dat is iemand in Denemarken die onderdelen levert voor oude B&O apparatuur.

Die heeft me al eens vaker geholpen.

 

Ik ga morgen wel even naar de Dubai Mall. Daar is een B&O winkel. En dan doodleuk die lampjes bestellen.

Ze zullen er wel geen oren naar hebben... :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die B&O winkel kan ik me waarschijnlijk besparen. Die broekjes die daar werken zijn jonger dan mijn radio.

 

Ik heb nog wat nagemeten en de stroom door die lampjes is 74 mA bij bijna 5 volt. Dus die lampjes komen goed overeen met Barthelme 6 volt 80 mA lampjes en die zijn makkelijk verkrijgbaar. Passen ook goed in de voetjes.

Die ga ik nu me bezorgen en dan probeer ik het wel.

Gaat lukken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar steeklampjes: Barthelme 6-7 volt, 80 mA weten te sourcen hier. Die doen het prima. Dezelfde van 30 mA doen het niet. Die branden continue en hebben geen enkel effect tijdens het afstemmen.

Dus IJzerbout helemaal blij. Voor omgerekend ca. 0,50 € per stuk is dat niet duur.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een paar extra want de volgende generatie weet straks geen eens meer wat een gloeilamp was :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De volgende generatie weet niet hoe je lampjes vervangt in een Beomaster.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...