Ga naar inhoud


Gigablue alle satellieten toevoegen


carlo1

Aanbevolen berichten

Ik wil op m'n gigablue HD quad plus meerdere satellieten bekijken op de tuner b

Ik gebruik hiervoor Diseqc 8/1

 

Ik ga naar menu,instellingen,zenders zoeken,tunerconfiguratie,tuner b,kies dan geavanceerd,satelliet

Het probleem is daar heb ik maar keuze uit 4 satellieten en ik wil er 8 op instellen

 

Als ik gewoon op ok druk en dan groene knop(satellieten) dan krijg ik wel de volledige lijst met alle satellieten.

 

Dus de vraag is hoe krijg ik de volledige lijst met satellieten in het instel menu van tuner b

 

Ik gebruik openrsi 4.0

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal daarvoor je diseqc moeten instellen op diseqc 1.1 of 1.2, afhankelijk van hoe de 8/1 schakelaar aangestuurd dient te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet ik

ik neem Diseqc 1.1

Het probleem is dat ik bij tuner b/geavanceerd /satelliet maar de keuze heb uit 4 satellieten

 

Bv. als ik de Diseqc om mijn vu + aansluit en dan naar tuner b/geavanceerd/satelliet ga krijg ik gewoon de keuze uit alle satellieten.

Uit die lijst kies ik gewoon de 8 satellieten die ik wil.

Simpel en op 2min is alles ingesteld en werkt perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dus ook op die andere ontvanger eerst de disecq besturing instellen op Diseqc 1.1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik al gedaan

Het probleem is dat ik maar kan kiezen uit 4 satellieten (astra19.2/23.5/28.2/hotbird)

Deze satellieten kan ik gewoon instellen lnb1astra19.2/lnb2 astra23.5/lnb3 astra28.2/Lnb4 hotbird

hoe kan ik nu bv Sirius 4.8 op lnb5 instellen deze en al de andere satellieten staan niet in de lijst waar ik uit kan kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een satelliet niet inde satellieten lijst staat, zal je hem moeten toevoegen.

Je kan wel LNB 5 instellen, bijvoorbeeld weer op Astra 1?

Wanneer je maar maximaal 4 satellieten kunt instellen, heb je disecq 1.0 ingesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal je een satellite.xml moeten installeren met de gewenste satellieten, of ze met de hand toevoegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat raar is

Als ik nu gewoon tv kijk en dan drukt op de OK knop

Dan krijg je de zenderlijst en daar boven kan je kiezen tussen de knoppen rood,groen,geel,blauw

Als ik dan de groene knop druk(satellieten) daar staan gewoon alle satellieten in van 58west tot 75oost

Dus dit is toch al geïnstalleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carlo1 je eerst naar MainMenu-Setup-Tuner-BasicSettings-TunerB-Advanced waarna u toepast LNB nummers aan de nieuwe satellieten die u wilt toevoegen aan de TunerB. En alleen dan ga je hoofdmenu-Setup-Tuner-ManualScan. Ik hoop dat Google vertaalt begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat bij Tunerinstellingen de Configuratiemodus?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...