Ga naar inhoud


Wat doet de HDMI-CEC instelling "Activeer het signaal van tv"


JosD
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Onder de HDMI-CEC instellingen staat "Activeer het signaal van tv" in het rijtje van mogelijkheden. Daar kun je voor verschillen opties kiezen en hij staat bij mij op "Streaming verzoek".

 

Weet iemand wat welke optie precies doet?

 

Reden dat ik in de HDMI-CEC instellingen zat te neuzen is omdat mijn TV prima op mijn VU+ reageert als ik de HDMI-CEC instellingen net heb ingesteld, maar zodra mijn vrouw (weer eens) analoog TV heeft zitten kijken, de TV niet meer aan gaat als ik de VU+ aan zet (wel uit overigens). Zodra ik dan naar de HDMI-CEC instellingen ga en alleen maar op "groen" (bevestigen) druk. dan reageert hij vanaf dat moment weer goed op mijn VU+.

 

Ik dacht dat het veranderen van de "Activeer het signaal van tv" optie wellicht helpt...

 

Alvast bedankt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

via het HDMI netwerk kan een stream naar de TV verstuurd worden van een apparaat

bijvoorbeeld een netwerkcamera

 

indien je HDMI 2.0 en of hoger hebt op de TV moet die optie ingeschakeld zijn opdat deze video stream ook actief gezien wordt op je TV toestel

in jou geval heeft dat niets met de schakelvolgorde van doen

 

verbreek je de schakelvolgorde door een Niet HDMI-CEC apparaat in te schakelen of analoog te kijken moet die schakelvolgorde weer opnieuw geïnitieerd worden

door ofwel jouw groene knop methode

ofwel door alle apparaten uit te schakelen en een voor een op de juiste volgorde in te schakelen

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...