Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

De signaalsterkte is onveranderd.

Op transponder 11747H heb ik wel regelmatig signaalonderbrekingen waarbij een goed signaal volledig enkele seconden weg valt.

Op de andere transponder heb ik dat niet.

 

Ik had ook niet anders verwacht.

De enige manier om signaalsterkte te veranderen is de footprint te verleggen.

Dus 11.747 H blijft zoals het nu is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alle zenders zijn weer ongecodeerd te ontvangen.

De signaalsterkte is onveranderd.

Op transponder 11747H heb ik wel regelmatig signaalonderbrekingen waarbij een goed signaal volledig enkele seconden weg valt.

Op de andere transponder heb ik dat niet.

 

Hoeveel C/N heb je dan op dat moment?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11747 wordt vanuit luxemburg stad geuplinkt, i.vm. de RTL zenders, de andere transponder vanuit sureness.

Er kan dus verschil in zitten door weersomstandigheden en aanvoer.

Sureness waar ligt dat?

 

Waar en bij wie in Lux?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb weer iets nieuws ontdekt.
Eerder had Joyne al een footprint laten zien dat in Zuid-Spanje de transponders met een schotel van 65cm zijn te ontvangen, zie bericht 1.
Nu staat er op de site van Joyne een nieuwe footprint waarbij je zelfs tot in Noord-Afrika hun transponders kunt ontvangen met een schotel van 50cm.

Dat is knap. Dan mag er zeker zelfs geen vocht in de lucht hangen om over lichte bewolking maar te zwijgen.
Of heb je daar een B&R-schotel voor nodig met een Inverto Black Ultra met maanlicht en flink wat elfjes?
 

post-60869-0-84148200-1501591292_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Google als Google Maps heeft nog nooit van de plaats of streek "sureness" gehoord.

 

 

La Grande Touche, 78660 Bleury-Saint-Symphorien, Frankrijk

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

La Grande Touche, 78660 Bleury-Saint-Symphorien, Frankrijk

Thanks!

Dit is een grondstation van Eutelsat en men noemt dit zelf Rambouillet.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

de transponder 12072V krijg ik totaal nket door, hebben jullie er ook last van.

ik krijg bij bijde stransponders niks door :( terwijl ik een hoop zenders wel ontvang

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO 1 is nu als enige gecodeerd.

 

Tja spijk, dan staat je schotel waarschijnlijk niet goed genoeg uitgericht want voor de twee transponders van Joyne heb je wel een stuk beter signaal nodig dan voor de overige op de Eutelsat 9B.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht nieuws betreffende de ontvangst:

Op een ander forum lees ik het volgende:

Uit enkele delen van Europa bereiken mij momenteel minder gunstige ontvangstrapporten van Joyne.

In Dresden (oosten van Duitsland) geen ontvangst met de volgende schotels:
Selsat, Snipe Dome, 45 cm. Technisat, 60 cm. Telestar en 90 cm WaveFrontier waarbij 9 Oost zo'n 8 graden van het brandpunt verwijderd is.
Er is net voldoende signaal voor stabiele ontvangst met een 70 cm Humax schotel.
De niet-Joyne transponders van 9 Oost zijn met alle voornoemde schotels te ontvangen in Dresden.
CanalDigitaal is in Dresden een stuk eenvoudiger te ontvangen dan Joyne.

In Lienz (centraal Oostenrijk) en gelegen in zo'n beetje het absolute centrum
van de footprint (waar 45 cm. schotel voldoende zou zijn) is met een 90 cm. schotel uitgericht op 13 Oost waardoor satellietpositie 9 Oost zo'n 4 graden van het brandpunt verwijderd is slechts blokkerige ontvangst te vermelden.



Hier in Zuid-Spanje bleef het beeld van een perfect uitgerichte Triax 64 af en toe stil staan toen er donkere wolken over dreven waar geen regen uit viel.

Nee, dit gaat het niet worden. De fec moet minstens terug van 5/6 naar 3/4 anders kan Joyne het wel schudden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...