Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Deze bijvoorbeeld?

 

Astra 1M 11817.00 V 70 Astra 1M DVB-S2 QPSK 29700 5/6 ASTRA 1, 49.1 Mbps 

 

Het antwoord staat achteraan

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt de symolrate niet verhogen.

De symbolrate staat in directe relatie met de bandbreedte van de transponder. Heeft een transponder niet meer bandbreedte, dan ben je gebonden aan de maximale nuttige symbolrate.

 

Bij een transponder bandbreedte van 36 mHz is een maximale symbolrate van 27500 mogelijk

bij een transponder bandbreedte van 27 mHz is een maximale symbolrate van 22500 mogelijk

 

Voor een symbolrate van 30000 heb je een transponderbandbreedte van 40 mHz nodig. Eutelsat 9B heeft dat niet.

Dat is verouderde informatie die opgaat voor DVB-S. Bij DVB-S2 kan de symbolrate verhoogd worden omdat je het roll-off-filter anders kunt kiezen. Verder is de transponderafstand tussen de transponders op 9 oost 38 MHz, waardoor daar mogelijk ook nog wat ruimte zit.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag getest met de Technisat 45cm schotel met verschillende satelliet ontvangers. 11747-H en 12073-V is geen probleem, maar de regen reserve en de ontvangst kwaliteit van de verschillende ontvangers is het probleem.

De Amiko mini combo maakt er het minste van. De Sab titan micro houd beeld tot het regent en de Redline TS 40 Plus houd beeld bij lichte regen, deze ontvangers hebben geen Ci aansluiting dus eigenlijk niet geschikt voor Joyne.

Ik heb een ontvanger met Ci aansluiting, de Technisat digit isio S. Deze houd beeld met lichte regen maar als de druppels op de lnb blijven gaat het beeld weg.

Wel is bij alle ontvangers  de signaal terugval op het hele, halve, en kwart uur te zien als stilstaand en soms uitvallend beeld.

Nu is alleen fox 5 gecodeerd.

Als de fec. veranderd zou worden en er een zender afvalt kan deze zender in de toekomst op een nieuwe transponder eventueel weer bijgevoegd worden.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is verouderde informatie die opgaat voor DVB-S. Bij DVB-S2 kan de symbolrate verhoogd worden omdat je het roll-off-filter anders kunt kiezen. Verder is de transponderafstand tussen de transponders op 9 oost 38 MHz, waardoor daar mogelijk ook nog wat ruimte zit.

 

Ja, je kunt nog wat met het roll-off filter spelen maar ik denk dat Joyne dat ook wel weet. Het is natuurlijk zinvol om een transponder met de maximaal mogelijke symbolrate te benutten En Eutelsat zal ze daar zeker wel mee helpen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx schrijft:
"Hoe zit dit dan met de Astra?  daar zie ik toch tegenwoordig hogere symbolrates."
Ja natuurlijk worden er op de Astra19,2 en 23,5 fec-waardes gebruikt van 5/6 maar niet in combinatie van 8PSK, wel QPSK
en niet in combinatie met DVB-S2, wel DVBS.
Dat maakt een groot verschil.
Op de Astra 19,2 wordt zelfs 7/8 gebruikt i.c.m. DVB-S en voor SKY Duitsland op 11798H zelfs fec 9/10 i.c.m. QPSK. En denk je misschien, dat maakt allemaal niet zoveel uit, doe dan gewoon de vochtige zeemtest. Dan zie je alle transponders mooi in volgorde binnen komen van heel makkelijk tot heel moeilijk en Joyne kwam als laatste binnen echt ver achter de een na laatste.
Maar zoals ik al eerder schreef wordt fec 5/6 zowel op de Astra 19,2, 23,5 en Eutelsat 9 door geen enkele provider gebruikt i.c.m. DVB-S2, 8PSK behalve Joyne.
En zoals ik in het begin van dit draadje al schreef moet je niet uitgaan wat mogelijk is maar wat de gemiddelde gebruiker kan ontvangen. Daarom gebruik ik voor het testen ook geen Inverto Black Ultra, daarom gebruik een gewoon gangbare en veel gebruikte Triax 64.
Met grotere schotels en schotels en lnb's met uitzonderlijke prestaties kom je een stuk verder maar dat mag je niet als maatstaf hanteren en dat doen andere satellietaanbieders ook niet.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al iets van Joyne te zien daar in Dubai?
Want dat zou toch binnen de footprint moeten vallen als ik mij niet vergis?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

afgelopen weken geprobeert om de transponders van joyne te krijgen opnieuw afgesteld enzo maar niks ( wel de waarde wat omhoog kunnen krijgen ebs was snr 49 nu 63 :( nu een lekkere regenbui denk ff kijken of er wat te ontvangen is krijg ik 11747 H 27500 5/6 8PSK wel goed binnen  (61%)  maar nog niks op de andere joyne transponder vreemd.

 

beeldkwaliteit vind ik best goed als ik het zo vergelijk met canal digitaal

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al iets van Joyne te zien daar in Dubai?

Want dat zou toch binnen de footprint moeten vallen als ik mij niet vergis?

 

Ja, had ik al gemeld. In het MBC NOC ontvangen we op onze 3,7 mtr. utiility Andrew schotel alle Joyne transponders perfect. Terwijl met dezelfde schotel is op Astra 23,5° E niets te zien is, behalve het baken.

Bij mij thuis met een 1,20 mtr. prime focus en Invacom 0,2 dB Quattro LNC een zeer goede ontvangst op alle Joyne transponders.

Met een kleinere schotel heb ik het niet geprobeerd want die heb ik niet en het is me te heet buiten. :D

 

Aanvulling: het verbaasd me eigenlijk niet want de Hotbird WideBeam op 13° E ontvang ik hier ook prima op de 1,20 mtr.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik constateer dat er nu inderdaad dat transponder 11747H iets sterker is geworden.
Had ik in het begin nog een verschil tussen de 11747 en de 12072 van 7%, nu is dat nog maar 3% maar ik heb wel de indruk dat de 12072 een fractie minder is geworden. Ik zal vandaag nog eens de vochtige zeemtest opnieuw doen maar  een ding weet ik al zeker, Joyne blijft met hun transponders als laatste binnen komen.

Gisterenavond was het trouwens bar en boos toen ik op RTL7 naar James Bond zat te kijken. Telkens (soms wel 5x per minuut) stopte het beeld en geluid voor enkele seconden en kreeg ik de melding "geen signaal".
Vanochtend heb ik dat probleem weer niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met name bij zwakke satellieten is te merken dat signaalsterktes nogal kunnen wisselen, afhankelijk van het weer natuurlijk, maar ook van het tijdstip van de dag.

Ik stel dit regelmatig vast op Nilesat.

's Ochtends ontvang ik op Nilesat daardoor vaak wat meer zenders dan 's middags.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...