Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

Ik heb vanmorgen om 10.30 uur, mijn schotel van 70-80 cm op 9E geplaatst. We hadden een sterkte van12.8 db.

We hebben toen laten scannen op fta en kregen 56 zenders. Maar geen Nederlandse zenders.

Nog een keer 12074V, 27500, 5/6 scannen maar geen zenders meer.

Wat doe ik verkeerd.

We hadden een elevation  van 35 gr en een azmut 174 gr.

gr

21320

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk beste commentaar, dit lees ik vanmiddag op het camperforum:

Zojuist voor de zoveelste maal geprobeerd maar het lukt me niet om beeld en geluid te krijgen. Met veel moeite de zenders ingelezen. Gaat waarschijnlijk moeilijk omdat hij de satelliet moet vinden zonder dat er zenders in staan. Op die sterke zender die Komtwelgoed doorgegeven heeft krijg ik wel beeld en geluid. Uitrichten gaat niet lekker omdat de camper enigszins scheef staat.
Ik geef het voorlopig op.


Lekker hè die fec 5/6
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geef het even tijd.

Het duurt altijd even voordat de techneut de koopman heeft overtuigd.

 

Alleen is de oplossing niet zo eenvoudig, of minder zenders of meer transponders!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nog steeds goede waarden maar enkel blokjes op hun transponders.Op andere transp op de 9E perfekt beeld.Zo verder doen zou ik zeggen en reeds ten dode opgeschreven alvorens goed begonnen.Mss wel een kwestie van belastingafschrijving van een investeerder :)  als het uiteindelijk mislukt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geef ze even de kans op op te starten, er zijn reeds tevreden kijkers, zo valt op hun website te lezen.

 

Officieel zijn ze nog niet van start gegaan, geef het nog een paar weken krediet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote verschil is dat Joyne wel luistert naar de markt met serieuze klachten.

Er is hier reeds in vroeg stadium gewaarschuwd voor de consequenties van een FEC 5/6. Tot nog toe is vooral gecommuniceerd "wacht maar tot alles in de lucht is". Inmiddels is Joyne van start en lijkt precies te gebeuren wat vanaf het begin voorspeld werd. Wie weet gaat Joyne nu wel luisteren, maar de vraag is "hoe dan?": FEC verlagen betekent minder bandbreedte, dus zenders eraf, beeldkwaliteit onderuit of extra capaciteit huren. En dat zijn pijnlijke ingrepen die je niet zo makkelijk neemt.

 

Wat ik denk dat de beste optie is:

* De symbolrate verhogen naar 30000

* De FEC verlagen naar 3/4

* 1 SD-zender per transponder verwijderen

 

Het verhogen van de symbolrate heeft vrij beperkte gevolgen voor de ontvangststerkte die benodigd is. Dat levert bandbreedte op om de FEC-verlaging te compenseren. Niettemin hou je 1250 kilobps minder over na een dergelijke aanpassing, dus er zal gesneden moeten worden. Met 1 SD-zender zou je er moeten zijn.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de symolrate niet verhogen.

De symbolrate staat in directe relatie met de bandbreedte van de transponder. Heeft een transponder niet meer bandbreedte, dan ben je gebonden aan de maximale nuttige symbolrate.

 

Bij een transponder bandbreedte van 36 mHz is een maximale symbolrate van 27500 mogelijk

bij een transponder bandbreedte van 27 mHz is een maximale symbolrate van 22500 mogelijk

 

Voor een symbolrate van 30000 heb je een transponderbandbreedte van 40 mHz nodig. Eutelsat 9B heeft dat niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees alles, en serieuze meldingen worden zeer zeker in de groep gegooid. In ieder geval wordt 11747 niet met vol vermogen uitgezonden. Vandaar het verschil tussen de 2 transponders.

Dat wordt de komende dagen aangepast.

Daarnaast wordt bekeken of er naar 3/4 gegaan kan worden en welke zenders dan gaan vervallen.

Op de 43 cm testschotel alleen problemen met specifieke ontvangers.

Maar De kwaliteit staat hoog in het vaandel en Joyne wil mensen niet gaan dwingen om andere apparatuur aan te schaffen.

Dus met gemiddelde apparatuur moet het gewoon goed werken.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. IJzerbout schreef op 02 Aug 2017 - 21:19: Drs. IJzerbout schreef op 02 Aug 2017 - 21:19:

Je kunt de symolrate niet verhogen.

De symbolrate staat in directe relatie met de bandbreedte van de transponder. Heeft een transponder niet meer bandbreedte, dan ben je gebonden aan de maximale nuttige symbolrate.

 

Bij een transponder bandbreedte van 36 mHz is een maximale symbolrate van 27500 mogelijk

bij een transponder bandbreedte van 27 mHz is een maximale symbolrate van 22500 mogelijk

 

Voor een symbolrate van 30000 heb je een transponderbandbreedte van 40 mHz nodig. Eutelsat 9B heeft dat niet.

 

Hoe zit dit dan met de Astra?  daar zie ik toch tegenwoordig hogere symbolrates.

 

Verder zou ik de FEC waarde niet meteen aanpassen,  beetje zonde om weer een hoop bitjes weg te gooien omdat jan met de pet zogenaamd niet kan uitrichten. Die figuren zul je er altijd tussen houden, al ga je in FEC 1/2 uitzenden. Natuurlijk moet de boel wel op vol vermogen en de EPG moet nog gefixt worden en er missen een paar zenders meen ik.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...