Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

en een redelijke regenbui en alles weg op de joyne transponders.Binnen enkele weken verlof en ga eens een vaste extra schotel bijzetten als test.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou ik mijn oude clarktech 5000 c+ in de Algarve kunnen gebruiken met joine cam.

 

Ik heb deze tuner al 8 jaar niet gebruikt en gereset naar fabrieks instellingen software 2.38p. De eutelsat 9B staat niet in het lijstje vermeld, wel de 9.0E eurobird 9a.

Bij de tuner instellingen hebben ze nog nooit gehoord van S2 en 8psk, ook zie ik geen fec instellingen.

 

Ik heb een proef opstelling gemaakt in de tuin (omgeving Amsterdam) met een rond 58 cm diameter merkloos schoteltje en een alps universeel lnb (vroeger gebruikt voor 30W Hispasat).

 

De CT 5000 geeft bij de Hotbird 92% level en kwaliteit ongeveer 65 aan. Ik heb een blindscan gedaan op Hotbird en zo'n 500 kanalen ingelezen. Het valt mij op dat bij een zware regenbui mijn big bisat met VUduo2 wegvalt en CNBC op de hotbird met het kleine schoteltje vrolijk blijft doorgaan.

 

De 9E-9b eutelsat kan ik niet vinden, als ik hele kleine stapjes maak naar het oosten toe blijf ik hotbird zien tot de Thor in beeld komt.

 

Ik weet niet of er nog een settinglijst .cndf te krijgen is met kanalen van de 9b erop zodat ik via het beeld kan ontdekken of ik op deze sat zit.

 

Resumerend, ik ga er van uit dat ik in de Algarve een grotere schotel moet hebben, 80CM? maar mijn vraag aan de experts is of ik daar de CT 5000 C+ met 2 cam lezers zou kunnen gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout

Natuurlijk zegt het percentage ontvangstkwaliteit nog niks maar ik was ook nog niet klaar.
Uiteraard heb ik vandaag weer de test met de vochtige zeem gedaan en dan komt de werkelijkheid aan het licht.

Van de Eutelsat 9B heb ik de volgende transponders ingescand omdat daar interessante vrij te ontvangen zenders op zitten.
Het zijn de volgende transponders:

- 11727H - DVB-S - 3/4  NTD TV Europa (New Tang Dynasty TV)
- 11747H - DVB-S2 - 5/6 Joyne met o.a. NPO 1
- 11785H - DVB-S2 - 2/3  met o.a. BBC World News Europa
- 11881V - DVB-S2 - 2/3  met o.a. World Fashion
- 11938H - DVB-S -  3/4  met o.a. CCTV9 Documentary
- 12076V - DVB-S2 - 5/6 Joyne met o.a. TV Oranje

Nadat de vochtige zeem over de lnb langzaam opdroogde, kwamen de eerste zenders binnen.
Het ging als volgt:
1 - transponder 11938H bij 5% signaalkwaliteit
2 - transponder 11727V bij 7% signaalkwaliteit
3 - transponder 11881V bij 17% signaalkwaliteit
4 - transponder 11785H bij 20% signaalkwaliteit
5 - transponder 12074V bij 45% signaalkwaliteit
6 - transponder 11747H bij 47% signaalkwaliteit

Net zoals bij CanalDigitaal op de Astra 23,5, bungelen ook hier op de Eutelsat 9B de transponders van Joyne achteraan en geven als laatste beeld.

De eerste twee transponders zal niemand verbazen. Het zijn DVB-S transponders met een fec van 3/4. Die knallen er door.

Transponder 12074V van Joyne ontvang ik met de Triax 64 met ALPS met maximaal 67% signaalkwaliteit. Bij 45% signaalkwaliteit begint het beeld te stotteren. Stel ik nu de maximale signaalkwaliteit op 100%, dan blijkt dus dat bij 67% het beeld weg valt. Er is dus 33% signaalreserve voor regen.

Transponder 11747H van Joyne ontvang met maximaal 60% signaalkwaliteit. Bij 47% signaalkwaliteit begint het beeld te stotteren. Stel ik nu de maximale signaalkwaliteit op 100%, dan blijkt dus dat bij 78% signaalkwaliteit het beeld al weg valt. Er is dus maar 22% signaalreserve voor regen en dat is wel erg weinig.
Ik verwacht dan ook dat deze transponder bij een gewone regenbui al gaat uitvallen hier in Zuid-Spanje.
Joyne geeft aan dat de maten van de schotels die ze aangeven inclusief regenreserve is. Nou ik ben bang dat het voor deze transponder maar een hele kleine regenreserve is en verwacht dat er toch nog wel klachten over gaan komen van gebruikers in Zuid-Europa.

Nu zeggen ze wel dat ze de zaak nog aan het inregelen zijn maar dat is voor de beeldkwaliteit, niet om straks nog een sterkere ontvangst te hebben want die wordt door de fec van 5/6 bepaald. Het zal me niet verbazen als ze later toch gaan besluiten de fec van 5/6 naar 3/4 te brengen zoals CanalDigitaal vorig jaar ook van fec-5/6 is afgestapt voor o.a. NatGeo. Chan. Wild.

Tja, en een Inverto Black Ultra zal wel iets meer regenreserve opleveren maar die is vaak niet op een automatische schotel te plaatsen die de meeste camperbezitters hebben.
 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met de 5000-C+ welliswaar softwarematig omgeprogd naar Dr HD F16 , pirma beeld van Joyne 

Je kunt toch gewoon in menu DVB S/S2 ZOEKEN , bij 9º E  een TP toevoegen  met 11.747 H 27.500. en met de Beep aan langzaan van HB naar het westen draaien .

9 E staat maar 0.4º hoger dan de HB

TP 11.959 V kon ik gisteren met een oude Travelsat UFO goed ontvangen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja trust, ik wilde het eerst ook met de Clarke-Tech 5000 doen maar zag dat daar de 9 oost niet in zat.
Omdat de software die er in zit al van het moment van aankoop er in zit en al die jaren nog steeds perfect werkt, had ik niet veel zin daar iets aan te veranderen. Vandaar dat ik even ben wezen snuffelen in de stapel satellietontvangers en ik de Inverto Scena 5M heb gekozen die ook nog steeds naar volle tevredenheid werkt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja trust, ik wilde het eerst ook met de Clarke-Tech 5000 doen maar zag dat daar de 9 oost niet in zat.

Omdat de software die er in zit al van het moment van aankoop er in zit en al die jaren nog steeds perfect werkt, had ik niet veel zin daar iets aan te veranderen. Vandaar dat ik even ben wezen snuffelen in de stapel satellietontvangers en ik de Inverto Scena 5M heb gekozen die ook nog steeds naar volle tevredenheid werkt.

 

Ik kan het bij mijn ontvanger niet meer zien omdat ik veel satellieten heb toegevoegd maar onderaan de satellieten lijst staan een paar blanko vakken die kunt kiezen .

Ga je dan terug naar SCHOTEL  INSTELLEN  , kun je daar een naam geven (hernoemen ?) en het type lnb invullen en een positie en opslaan .

Ook kun een sat die buiten je ontvangst bereik ligt of oninterressant is , hernoemen 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust

 

Ik ben blij te horen dat de 5000 C+ geschikt is om Joyne te ontvangen, dan zal ik die in ieder geval meenemen. Je bericht begrijp ik bijna helemaal, alleen het zinnetje "Je kunt toch gewoon in menu DVB S/S2 ZOEKEN" snap ik niet, ik heb in het hele menu nergens DVB S/S2 gevonden, of heeft dat te maken met de verschillende software. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

On Topic, het bedienen van ontvangers in het betreffende forum bespreken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat de software verschillend is , even gekeken bij de Maxplus 2100 en de Maxdigital misschien dat het daar hetzelfde is als bij jou .

druk - menu - en zoek naar Schotel instelling , druk OK  en nogmaal OK , zie je een lijst met satellieten .

Scrol naar beneden of naar boven tot je een leeg vak ziet , als je dan op HERNOEM drukt , kun je een naam invoeren  en na EXIT staat er een sat bij in de lijst

 

Edit Sorry Cees , zag je bericht te laat .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Dit weekend af en toe gekeken naar de Joyne zenders.

Schotel: 80 cm. met 4 Inverto Black Premium lnb's gericht op 9.0/13.0/19.2/28.2

Ontvanger: Technisat DIGIT ISIO S2

 

De Joyne transponder op 11747 vergeleken met transponder op 12034 waar o.a. M6 Suisse HD op zit.

 

Niveau en kwaliteit zijn vrijwel gelijk met dien verstande, dat het signaal op de Joyne transponder aanzienlijk meer fouten bevat.

(Kwaliteitsbalk is nooit groen geworden: zie foto's)

 

Tijdens een forse regenbui viel het signaal op de Joyne transponder vrijwel direct weg.

Kwaliteitsbalk werd eerst rood en vervolgens complete uitval.

 

De kwaliteitsbalk op transponder 12034 zakte eerst zo'n 2 db werd vervolgens geel maar bleef wel overeind.

 

 

 

 

post-85955-0-17070600-1500840293_thumb.jpg

post-85955-0-49425400-1500840311_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan gaat het want die hebben een kopdiameter van 49mm. Met een twin uitvoering had het niet gepast samen met de Hotbird 13.

Maar ik heb toch het idee dat je schotel niet optimaal staat afgesteld want als je de lnb's van 9e t/m de 28,2e goed verdeelt hebt, moet je toch een signaal over houden gelijk aan een schotel van 64cm en daarmee moet Joyne goed te ontvangen zijn in Nederland.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb gisteren ook nog eens naar het signaal gekeken en het signaal van Joyne is toch niet echt stabiel te noemen.

het schommeld bijna 1 dB. (ook met een singel Invertum Black Premium op een BigBisat)

 

Die schommelingen zie ik toch niet op Astra.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schommelingen kunnen ook (deels) verdwijnen door het fijn tunen van de skew van de lnb en de uitrichting van de schotel, zo is mijn ervaring.

Die schommelingenzijn soms ook afhankelijk van het tijdstip.

 

In ieder geval heb ik momenteel stabiele ontvangst van Joyne op beide transponders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...