Ga naar inhoud


sinds kort veel glitch's


edbe

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Dimmie:

Nog nooit gehoord dat het schommelen van signaalsterkte van het ziggo coax signaal iets te maken heeft met wifi. Zou je dat kunnen toelichten ?

Het wil niet zeggen als je er nooit van gehoord hebt,dat het niet zo is,maar interferentie van diversen signalen van buitenaf kunnen invloed hebben op het signaal.

Uit ervaring weet ik dat SBS6 6 zomaar veel gliches vertoond als er een laptop met wifi in dezelfde ruimte word ingeschakeld.

Door een vaste freq voor je wifi te kiezen kunnen de problemen ook in 1 keer verdwenen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zeg ook niet dat het niet zo is, ik vraag juist om een toelichting. Alleen zoals jij het omschrijft zit het probleem hem dan niet in de wifi maar in de bekabeling die niet goed is afgeschermd, dat voldoet dan niet aan de norm die de kabelprovider voorschrijft. Bij gebruik van de juiste bekabeling is deze dermate afgeschermd dat dit probleem niet kan optreden. Wellicht dat de wifi instellen dan nu werkt voor het vermijden van een probleem alleen dat is dan geen garantie voor de toekomst. Als er een sterke zendmast bij je in de buurt wordt neergezet of de buren zetten eens een andere router of een repeater neer, dan is je probleem weer terug als je het niet bij de bron aanpakt. Maar ok, voor nu kan het een redmiddel zijn, ik zou dat alleen persoonlijk gewoon gelijk goed aanpakken, ieder zijn voorkeur.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei johnhothost:

Het wil niet zeggen als je er nooit van gehoord hebt,dat het niet zo is,maar interferentie van diversen signalen van buitenaf kunnen invloed hebben op het signaal.

Uit ervaring weet ik dat SBS6 6 zomaar veel gliches vertoond als er een laptop met wifi in dezelfde ruimte word ingeschakeld.

Door een vaste freq voor je wifi te kiezen kunnen de problemen ook in 1 keer verdwenen zijn.

 

Je beseft je dat WIFI zich op 2.4 GHz en 5 GHz bevindt en SBS6 op de kabel ergens in de honderden megahertz?  Die 2 signalen zitten niet eens in de buurt bij mekaar. Als jou laptop met wifi stoort op kabel frequenties dan mag je rustig stellen dat de wifi module in je laptop stuk is en die waarschijnlijk op elke frequentie stoort.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tenzij de spiegelfrequentie onderdrukking slecht is en een van de stoor signalen samenvalt met de spiegelfrequentie.

 

Meer waarschijnlijk is instraling van een 4G netwerk of DECT telefoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei ceesv:

Tenzij de spiegelfrequentie onderdrukking slecht is en een van de stoor signalen samenvalt met de spiegelfrequentie.

 

Meer waarschijnlijk is instraling van een 4G netwerk of DECT telefoon.

 

Met 2.4 GHz zul je dat niet merken hoor. Bovendien zijn spiegel frequenties meestal er boven, en niet er onder.   En DECT ligt rond de 1800 mhz, zelfde verhaal.

 

4G, C2000, P2000, DVB-T, Tetra of 2 Mtr band zendamateurs en netwerk over stopcontact  dat zijn dingen die wel kunnen storen/instralen als je coax huisnetwerk niet genoeg HF dicht is.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met DECT en ook wifi wel vaker gezien. Kabel vervangen voor een goed afgeschermde en het probleem is opgelost. 

 

Het zou inderdaad niet mogen gebeuren, maargoed er is wel meer draadloos spul wat een partij harmonischen genereert waar je niet vrolijk van wordt en waarbij je je afvraagt hoe dat in godsnaam legaal kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
3 uur geleden zei Tonskidutch:

je schreef dat je de kabels nagelopen hebt

is dat in een loze buis opgenomen of liggen die van het cai punt tot aan de TV zichtbaar vrij

kern breuk zie je niet - neem eens een nieuw stuk met een juiste stekker en sluit direkt aan op CAI punt

 

ik ben nu ook bezig met alles te vernieuwen incl. schotel opstellingen

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Wavefield T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...