Ga naar inhoud


Tuners voor Vu+ Ultimo 4K


Rogge

Aanbevolen berichten

Wat is een DVB-S2 FBC Twin Tuner?

Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren.
Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek. Hierdoor kunt u tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

Bij twee standaard schotelverbindingen (bijv Twin-LNB) is het mogelijk om met deze unieke FBC techniek 2 gescheiden signalen te verwerken. Hiernaast worden door de FBC techniek de 2 gescheiden signalen doorgelust naar 6 extra interne tuners die in de doorlusmode werken. 
Hierdoor kunt u tv-kanalen uit 8 verschillende transponders van 2 verschillende satellieten (bijv. Astra 1 en Astra 3) tegelijk bekijken, streamen of opnemen.

Unicable i.c.m. FBC:

In de SCR-stand (Unicable) is de VU+ Ultimo of Uno 4K met 8 frequenties gelijk aan 8 standaard tuners. Hiermee wordt volledig gebruik gemaakt van de 8 tuners FBC techniek.

OK - welk voordeel heb ik dan met mijn bestaande opstelling ?

aangepast door Rogge
toevoeging

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat je met een tuner 8 verschillende transponders tegelijk kunt bekijken.

 

Zappen gaat veel sneller.

 

Je kan dat eruit slopen door single standaard tuners te plaatsen, maar dan kan je de vele mogelijkheden van deze UHD ontvangers niet meer gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok - ik ben mee.

Dus  - laat ons zeggen dat ik één FCB tuner gebruik. 

Dan moeten er wel twee coax-kabels naar deze dual tuner gaan.

En een derde naar de singletuner van poort 2, en een vierde naar de single tuner van poort3.

Wel , dit is dus het probleem. In de woonkamer komen er nu drie coaxkabels binnen, en geen vier...

Begrijp je nu waar het bij mij om gaat ?

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De dual FCB tuner gebruik je toch als 2 afzonderlijke enkele tuners welke toevallig in een blikje zitten.

Je hoeft dus slechts 1 singel tuner toe te voegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Rogge:

.

Was me idd. al meermaals opgevallen.

Raar hé ?

De prijs van deze  (al zeer dure) box wordt er zo niet beter op.

 

Ik denk dat dit nog wel meevalt want deze box wordt ook standaard zonder (FCB) tuners verkocht en jij mag kiezen welke tuners geïnstalleerd moeten worden.

Je kunt toch met de leverancier een deal maken om daar 3x Single DVB-S2 tuners te installeren tegen een scherpe prijs maar ja, zoals al geschreven geen slimme zet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2017 om 13:41 zei Rogge:

Ik werk hier locaal met een draaibare schotel van 110cm, een Wavefrontier ( 0.8 W - 42 east) met 10 duo-LNB's. Waarom heb ik dan nog 16 tuners nodig ?

Was me idd. al meermaals opgevallen.

Raar hé ?

De prijs van deze  (al zeer dure) box wordt er zo niet beter op.

 

Deze toverdoos is (net als destijds de DM8000) iedere cent waard. Maar dat zijn dan mijn 2 centen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond, ik wil vragen hoe goed zijn de Tuners van Vu+ en hoe goed kunnen ze overweg met zwakke signalen? Met mijn Mut@nt haal ik maar 37% signaal op TRT AVAZ met een Triax 88cm schotel en Inverto Ultra Black twin lnb maar wanneer ik de antennekabel op me tv aansluit is de signaal op TRT AVAZ zeker over 50%! Voordat ik overstap op de Vu+ Ultimo 4K wil ik graag weten hoe hoog de signaal is bij Türksat 3A East Beam. Kunnen de leden met een Vu+ die naar Türksat kijken mij vertellen hoe hoog jullie signaal is vooral op Türksat 3A East Beam? 

DSC_0069.JPG

DSC_0068.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelezen waarde in procenten van het signaal op een satellietbox of TV heeft nauwelijks of geen waarde dus in theorie zou de waarde op de Mut@nt beter kunnen zijn dan op de TV.

Dit is een indicatie en kan niet met de werkelijke waarde worden vergeleken dus ik zou mij daar even niets van aantrekken.

De tuners van de VU+ boxen zijn van een uitstekende kwaliteit.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Jürgen op de Mut@nt ben ik gewend van de uitgebreide mogelijkheden. Zo was mijn box overall in de netwerk via LAN en Wifi te bereiken ook konde ik aan het uiterlijk van alles en nog wat aanpassen etc, zal ik dat ook met de VU+ Ultimo 4K dat kunnen? Hoe werkt jou VU+ met lage signalen ? Mijn box die krijgt blokjes en strepen als het signaal onder 30% is.

aangepast door Turanist
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 11-9-2017 om 15:07 zei ceesv:

De dual FCB tuner gebruik je toch als 2 afzonderlijke enkele tuners welke toevallig in een blikje zitten.

Je hoeft dus slechts 1 singel tuner toe te voegen.

Zo heb ik dus de VU+ Ultimo 4K geconfigureerd. En idd. - die FCB-tuner is zijn geld meer dan waard !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...