Ga naar inhoud


VU+Ultimo 4K BlueTooth Edition


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Eigenlijk geen enkel probleem, maar een nostalgisch traantje gelaten :) 

Morgen gaat de 'ouwe trouwe' DM8000 met de VUT. Na jaren trouwe dienst (hij is trouwens nog steeds 100% in orde) gaat hij terug in z'n eigen doos waar ie ooit met zoveel liefde uit gehaald is..... Het was als de dag van gisteren... Een weemoedig moment...

Dank, duizendmaal dank voor de fijne tijd die je de familie als een trouwe hond hebt geboden..

 

Gekheid natuurlijk.... Morgen (of overmorgen) komt dat 'andere' vlaggeschip zijn plaats opeisen. De VU+Ultimo 4K BlueTooth editie. Ditmaal met twin DVB-S2X en DVB-C FBC tuner en een 2TB HDD... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je een passende monitor, om dit vlaggenschip op aan te sluiten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! Een hele grote... Overigens heb ik al een aantal van dezelfde ter installatie gehad. Die doen het ook prima op  1080p. Uit eigen ervaring. Volg de VU+-en al jaren hoor :)

Lang gedacht om een DM920UHD te gaan kopen, maar mede door de gigantische uitval en misbaksels daar maar van afgezien...

Mijn vrouw heeft de VU+ gezien tijdens de 'klus' en vond hem meteen leuk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of ik dat met seniorenogen goed ga zien. Het beeld van de DM8000 is prima, storingsvrij. Wat ik zeker ga merken is het volume van het geluid. De DM8000 heeft op PCM stereo via HDMI altijd heel zacht geluid gegeven. Al van jongs af aan. De TV moet op 64/100 terwijl de box op het laatste groene balkje staat.

Als ik een andere box test en ik vergeet de TV te temperen dan worden we van de bank geblazen en hangt de poes in de gordijnen..

De meerdere VU+ boxen hebben een veel harder (normaal) volume via de TV...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij loopt de HDMI van de Vu+ via de Denon AVR en die heeft bij inschakelen een basisniveau voor de geluidsterkte naar de 5in1 speakers (dat basisniveau ik zelf kan kiezen)

dat zou op een smarttv ook instelbaar moeten zijn, maar dat zal je moeten onderzoeken

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een verschil kunnen merken na het vervangen van de standaard bij de geleverde hdmi kabel voor een Kordz EVS hdmi kabel. In de LG Oled tv heb ik alle zekeringen vervangen voor Synergistic Research Orange zekeringen. Deze moet nog worden "ingebrand". Daar merk ik dat het geluid en beeld steeds "fijner" wordt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wringt de schoen! Mijn vrouw weigert om zo'n surround versterker in huis te nemen. Het is te groot en verl te luid (heeft ze schrik van). Bij gratie gods mag ik een externe 2.1 gebruiken....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Ventura zei:

Ik heb wel een verschil kunnen merken na het vervangen van de standaard bij de geleverde hdmi kabel voor een

zoals het tweakers forum : Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

met de bijgeleverde kabel ziet Mimisiku ook de betere beeldkwaliteit van deze Broadcom CPU in de Ultimo4K

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Het is te groot en verl te luid (heeft ze schrik van)

Het is niet groter dan je normale stereo-hifi installatie en zeker de bluetooth speakers via desbetreffende AVR is een weelde.

Sommige zetten er nog een subwoofer naast en dat is onweder, dus stress. Zou ik niet doen.

Ik heb al jaren lang geschreven dat surround 5in1 met veel minder volume uitkomt dan de slechte TV luidbrekertjes (luidsprekertjes)

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, alle argumenten ten spijt... Ze wil het niet. Basta.. En aangezien ik regelmatig zin heb in sex houd ik het bij een simpele 2.1 speakersetje.

 

Update: de VU+Ultimo4K BT komt vandaag niet. Bezorgtijd is verplaatst naar morgen... Komt op zich niet eens zó slecht uit. Ben nu de movie directory naar de NAS aan het schuiven. Duurt maar 16 uur :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

Helaas, alle argumenten ten spijt... Ze wil het niet. Basta.. En aangezien ik regelmatig zin heb in sex houd ik het bij een simpele 2.1 speakersetje.

 

Tip: Zorg dat zij zich gaat storen aan het geluid. Maak het bewust zo vreselijk slecht dat ze overtuigd raakt dat er iets "goeds" moet komen.

..een 5.1 set bijvoorbeeld met hele kleine luidsprekers. 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn er ook, waarbij het niet of - of is, maar en -en.😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles geprobeerd. Alle argumenten... Ze vind dit prima zo en vertikt het...

Maar goed, ik heb verder prima geluid: het is stukken beter dan het geluid uit de TV membraantjes (speakers kun je het niet eens noemen)...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...