Ga naar inhoud


VU+Ultimo 4K BlueTooth Edition


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Over OpenPli wil ik me niet veel uitlaten. Ik heb daar alleen maar zeer van geleden. Gaat op mijn apparaten nooit meer geïnstalleerd worden... OpenPli is leuk voor de sadomasochisten onder ons. Als je graag pijn leid.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Persoonlijk heb ik weinig problemen gekend met OpenPli. Pas na de update naar 7.2 heb ik wat pijn gevoeld. Dat bleek geen verbetering.

Dat kan altijd gebeuren als je meerdere platforms wil ondersteunen. Vergelijk het met Apple en MS.

 

22 uren geleden, Mimisiku zei:

..... Als je graag pijn leid.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Mimisiku

 

Je loopt een kleine maand op me voor. Ook ik heb besloten de services van de  DM8000 en de DM800se te beeindigen. Ook hier gemengde gevoelens. Na de Nokia9500, de HUMAX5400 (met PH!) kwamen de dreamboxen. Goede filosofie (open software), mooie boxen, goede hardware en mooie images. Met een sterke community ondersteuning.

Maar de technologie is verouderd, nieuwe firmware al lang niet meer gezien, dus einde 'inzet'. Ze zijn nog steeds werkend! Als eerste heb ik mijn dm800se vervangen

 

Ook ik heb eerst gezocht naar de topmodellen van Dreambox (DM9x0). Maar heb er vanaf gezien vanwege het verlaten van de open-software filosofie en de toch wat tegenvallende reviews.

Dus nu draait er - sinds - gisteren een VU Plus Ultimo 4k. Wederom lang nagedacht (en uitgeprobeerd) over welke images er in moesten (VTI, Open ATV of OpenPli). Heb uiteindelijk toch gekozen voor VTI (leek het meest op de dreambox images). Heb er een dreambox-skin opgezet en het loopt als een zonnetje.

 

Nu een paar weken de VU+ flink 'op de staart stappen' en dan - uiteindelijk - de DM8000 (met dvd-speler) ook vervangen.

 

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn keuze voor de VU+ t.g.v. Dreambox was niet zozeer de Closed Software, maar de slechte kwaliteit van de boxen die nu gewoon door Chinese OEM bouwers worden geassembleerd met klaarblijkelijk dubieuze hardware. Bij lange na niet de kwaliteit van ooit. Innovatie is er nog wel bij Dream en hun community staat goed bekend. De nieuwe Dreambox ONE UHD heeft zelfs al OE 2.6. Maar allemaal 'goedkope' Chinese OEM producten..

VU+ is Koreaans en die volg ik ook al jaren. De kwaliteit is beter dan van de Chinezen. 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag een legacy dual DVB-C/T2 ingebouwd. Ik haat lege slots :). Vangt alleen maar stof. 10 DVB-C tuners. Moet toch voldoende zijn om te kijken en op te nemen. Ziet er beter uit zo'n volle bak...

 

IMG_06442BBD6CE0-1.jpeg

aangepast door Mimisiku
Foto erbij.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ter test 'even' de EutelSat 9°E opgezocht op een 60cm 'krijgertje'

 

 

IMG_1179.JPG

IMG_1180.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2020 om 19:19, Mimisiku zei:

Ik heb een HD+ kaart en kan keurig de UHD kanalen zien.

OpenPli komt er bij mij niet in.

Ik overweeg ook al een tijdje om een HD+ kaart aan te schaffen, zal dat in een VU+Solo4K ook zonder module werken

Nu RTL Duitsland volgend jaar geen Formule 1 meer uitzend, is opeens de RTL UHD zender ook niet meer zo interessant.

Op mijn VU+Solo4K heb ik sinds de aanschaf ook OpenPLi en heb er nog geen problemen mee gehad. 

Bevalt de Ultimo4K die je hebt aangeschaft. Ik overweeg ook al een tijd om er een aan te schaffen.

Welke tuners zijn aan te raden.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2020 om 15:56, Mimisiku zei:

Vandaag een legacy dual DVB-C/T2 ingebouwd. Ik haat lege slots :). Vangt alleen maar stof. 10 DVB-C tuners. Moet toch voldoende zijn om te kijken en op te nemen. Ziet er beter uit zo'n volle bak...

 

 

Ik begrijp je enthousiasme over deze box. Je weet hem aardig vol te proppen.

Maarrrr.....

 

Hou er aub rekening mee dat de powerbrick maar 12volt 5 amp = 60 watt is. Die moet de volgende zaken voeden:

Moederboard, met krachtige SOC,
harde schijf,
eventuele CI slot,
3 tuners met bijbehorende voeding voor de LNB's en de switches.
eventuele USB flash drives

 

Ik heb voor de zekerheid alvast een 7A voeding aangeschaft, voor het geval dat deze voeding de geest geeft. (made in china)

En dan heb je ook nog een aardige hitte opbouw in dat hoekje bij de tuners en de SOC. Bij mijn box wordt dat behoorlijk heet, ondanks de airco.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2020 om 11:30, Old Satterhand zei:

7.2 kon ik binnen 10 minuten plat krijgen door simpelweg de omhoog toets in te drukken.

Normaal ga je dan naar de kanalenlijst, maar mijn Vu Ultimo 4K startte dan soms Enigma 2 opnieuw. Leuk als er dan net een opname loopt.

 

Ik ben er inmiddels achter dat die crashes veroorzaakt werden door het epg.dat bestand in de root van de hardisk. Het kwam voor bij alle images.

Dat bestand groeit en boven een bepaalde grootte krijg je die crashes.

Ik wis dat bestand gewoon en merk er eigenlijk niks van. Volgens mij alleen nodig voor Multi EPG. Die gebruik ik niet.

Na elke herstart van de box komt dat bestand weer terug. Dus ik zoek nog een permanente oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uren geleden, dirk044 zei:

Ik overweeg ook al een tijdje om een HD+ kaart aan te schaffen, zal dat in een VU+Solo4K ook zonder module werken

Bij mij werkt dat, met VTi en Oscam.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box monitor ik regelmatig en de temperatuur staat op 67°. De voeding moet voldoende zijn voor de mogelijke uitbreidingen die de box biedt. Wel gekozen voor een low-power 2.5" HDD.. Heb hem nu een kleine maand en merk geen extreme temperatuur.. Vastlopers al helemaal niet gezien (had ik overigens ook niet met de oude DM8000). Maar goed, de DM8000 heeft bijna 10 jaar gedraaid (werkt nog steeds 100%) dus dat moet ik met de VU+ nog maar zien... Wat me wel opviel is dat de VU+ het PCM geluid harder uitstuurt. De DM8000 was heel zacht (van jongs af aan) en de TV moest op 67 terwijl dat nu gewoon 13 is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2020 om 19:19, Mimisiku zei:

Ik heb een HD+ kaart en kan keurig de UHD kanalen zien. 

 

Jammer dat je niet op mijn vragen bent ingegaan over de HD+ kaart en de tuners in de Ultimo4K.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dirk044 zei:

 

Jammer dat je niet op mijn vraag bent ingegaan over de HD+ kaart.

Besefte ook niet dat het een vraag was :). Hoe bedoel je welke tuner je moet hebben? De UHD mogelijkheid zit in de SoC van de box. Om het even welke DVB-S2(X) tuner je in de box prakt. HD+ werkt erop....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mimisiku zei:

De box monitor ik regelmatig en de temperatuur staat op 67°. De voeding moet voldoende zijn voor de mogelijke uitbreidingen die de box biedt. Wel gekozen voor een low-power 2.5" HDD.. Heb hem nu een kleine maand en merk geen extreme temperatuur.. Vastlopers al helemaal niet gezien (had ik overigens ook niet met de oude DM8000). ... de DM8000 heeft bijna 10 jaar gedraaid (werkt nog steeds 100%) dus dat moet ik met de VU+ nog maar zien..

 

Bij mij is de temperatuur 10 graden lager bij 25 graden kamertemperatuur. Met dezelfde tuners in slot 1 en 2. Als je langer plezier wilt hebben van je speeltje dan zou het verstandig zijn om na het experimenteren de 3e tuner te verwijderen. De SOC is met een speciale soldeertechniek (BGA) gesoldeerd en die techniek is erg gevoelig voor temperatuur wisselingen.

 

10 uren geleden, Mimisiku zei:

... Wat me wel opviel is dat de VU+ het PCM geluid harder uitstuurt. De DM8000 was heel zacht (van jongs af aan) en de TV moest op 67 terwijl dat nu gewoon 13 is....

 

Normaal kun je het PCM geluid en alle door de box zelf gedecodeerde bitstreams regelen met de volume knop van je AB. Echter als je die gekoppeld hebt met je TV vervalt die mogelijkheid.

Er is een combinatie van toetsaanslagen die dat volume alsnog kan beinvloeden. Moet je zelf even opzoeken.....

Een 2e mogelijkheid is gebruik maken van de originele infrarood AB, tenminste als die nog in maagdelijke staat bevind. Heb je die niet nog in de doos?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...