Ga naar inhoud


VU+Ultimo 4K BlueTooth Edition


Mimisiku

Aanbevolen berichten


Ik had eerst een goedkoper 5.1 setje. Maar uiteindelijk vond ik de kwaliteit van muziek belangrijker dan het surround effect. Heb toen een degelijke Denon Receiver (wel 5.1) gekocht en 2 zuilspeakers van Klipsch. Wel de kleinste die er op de markt waren. Maar echt supergeluid en voldoende bas voor mij. Je hoort zoveel meer als je tv kijkt. Muziek bij programma's komt ook veel beter over.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

toemaar Klipsch zo zo...

Zeker is dat een extra genot voor de audio-videofiel om naar een film kijken, met die helikopters die erin voorkomen welke door je woonkamer vliegen als ruimtelijk geluid en zo zijn de meeste moderne films ook audiotechnisch en sensorisch ontworpen. Heel af en toe bekruipt je het gevoel dat iemand achter je stoel staat met een bijl of pistool.... :shocked:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, da's toch even een verrassing.... Ding! Dong! Groot pakketje voor de deur...

Komt ie toch nog vandaag :) :) 

 

IMG_1150.JPG

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.. Eerst alles geassembleerd. Gekocht met DVB-C FBC tuner en losse 2,5" HDD van 2TB. DVB-S2X tuner heb ik overgehouden van een grote klus. Tuner ingebouwd, HDD ingebouwd. Morgen de basisfuncties testen of ie 100% is. De BT afstandsbediening moet ook nog eerst gekoppeld worden.. Als alles lekker loopt mag de VTi erop, dan alles terugzetten....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend de DM8000 keurig afgesloten, afgepoetst en in de doos. Zou hem in noodgevallen zo kunnen aansluiten...

 

De VU+Ultimo 4K ingebouwd in de kast (Hmmmm, moet daarachter vaker zuigen :) ..) 

Uiteraard eerst getest met de fabriekssoftware of alles het deed (ongeveer een uurtje). Satelliet en Kabelcoax aangesloten. Box aangezet en alles teruggezet (OScam configuratie, Picons, Zenderlijst). Nu bezig om de films weer terug te plaatsen op de HDD. Gaat wéér 16 uur duren...

 

Enige wat rest is proberen de TV te bedienen met de nieuwe AB...

 

Blij dat het volume nu normaal is op de TV (standje 13 i.p.v. 64).

Beeld lijkt iets helderder (maar goed, de DM8000 liep al goed in de jaren). Beeld is voor mijn gevoel gelijk aan dat van de 'el Cheapo' Mutant HD60....

 

Nu maar kijken hoe deze zich gaat houden.... Pappa natuurlijk zo blij als een ei met zijn lang verwachte nieuwe speeltje :) :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Tonskidutch zei:

hdmi-cec instellen Vu+ power TV

 

werkt ook zonder AVR :P

Klinkt logisch, maar dat wil ik niet. Wellicht ook omdat ik het niet gewend ben. De DM8000 had ook geen HDMI-CEC dus miste het ook niet.

Anyhow, ik heb het gevonden. Alleen moet je wel overal zoeken. Voor mij werkte de code 10743 op mijn Samsung.

Zooooo hé. Wat een verademing als je een 405Mhz DM8000 gewend bent. Op Ziggo heb ik FCC nog aanstaan.... Moet dat voor opnemen wel verlagen naar 3.. Wat een snelheid..

IMG_1152.JPG

aangepast door Mimisiku
Foto erbij geplaatst

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Mimisiku zei:

Klinkt logisch, maar dat wil ik niet. Wellicht ook omdat ik het niet gewend ben. De DM8000 had ook geen HDMI-CEC dus miste het ook niet.

Anyhow, ik heb het gevonden. Alleen moet je wel overal zoeken. Voor mij werkte de code 10743 op mijn Samsung.

Zooooo hé. Wat een verademing als je een 405Mhz DM8000 gewend bent. Op Ziggo heb ik FCC nog aanstaan.... Moet dat voor opnemen wel verlagen naar 3.. Wat een snelheid..

IMG_1152.JPG

 

Op welk toestel heb je dat ingesteld, de tuner of je TV?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is op het OLED scherm van de VU+Ultimo 4K....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat was me niet direct duidelijk. In dat geval op geen van beide... Het is de code die je in de BT RCU programmeert zodat je TV ermee bedient kan worden...

Vrouw is gewend dat dat op de Dreambox AB ook werkt. Dat gemak wil ze natuurlijk niet kwijt... Als ze straks thuis komt en TV wil kijken móet dat precies zo werken als op de Dreambox..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenderlijst zwaai ik met DBE er zo in. OScam en picons ook. Alleen de films duurt ‘effe’. 
 

Wellicht moet ik binnenkort eens gaan experimenteren met LCD4Linux. Zo’n giga display had ik natuurlijk niet (en zeker niet in kleur)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...