Ga naar inhoud


VU+Ultimo 4K BlueTooth Edition


Mimisiku

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

de code van de afstandbediening meende waterpas volgens mij

Terug van weggeweest, dat bedoelde ik inderdaad. Wat betekent BT RCU? Ik heb ook al enige tijd een Ultimo 4K met een BT ab, maar zit nog steeds te knoeien met 2 ab´s.

aangepast door waterpas
fout
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


BT=BlueTooth

RCU=Remote Control Unit=AB=Afstandsbediening...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de WiKi van VUplussupport.org

 

 

Programmierung (Typ V)

Anmerkung: << >> bedeutet langes drücken und < > bedeutet kurzes drücken - Mit den Tasten [1], [2], [3] usw. sind die jeweiligen Zifferntasten der Fernbedienung gemeint 

Einstellung der TV Funktionen

Den 5 stelligen Code finden Sie in der TV Hersteller Liste im Manual für die Fernbedienung. Die Fernbedienung vom Typ V ist eine Universal FB, die gleichzeitig zur Bedienung Ihres Receivers, sowie zur Bedienung Ihres TV's verwendet werden kann. Sie können die Grundfunktionen Ihres TV Gerätes (TV Ein/Aus, Lautstärke +/-, Mute, AV), sowie alle Funktionen des Receivers bedienen, ohne jedesmal zwischen TV- und Receiver-Mode umschalten zu müssen, wie das bei vielen anderen Universal Fernbedienungen notwendig ist, Diese Art der Universal FB Ihrer Vu+ ist deutlich eleganter und es ist kein unnötiges Umschalten der Gerätefunktion notwendig .

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Wat het verschil in beeld aangaat merk ik maar weinig verschil. Het is briljant en scherp. Wel valt me op dat ik de ondertiteling mooier vind. Dat kán natuurlijk zijn oorsprong vinden in het feit dat ik nu 1080p draai i.p.v. 1080i. Ik kan dat niet staven met enig concreet technisch bewijs..

T.o.v. de DM8000 valt natuurlijk de snelheid erg op (van 2-core @405Mhz naar 4-core @1500) en het riante geheugen. Netwerkoverdracht nu 1Gb i.p.v 100Mb ook niet verkeerd..

 

Blijven altijd wat beginnersvragen:

 

Wellicht dat iemand mij wegwijs kan maken in LCD4Linux....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, nog eens bedankt voor je uitgebreide info. Ik dacht een professional, leest de manual niet, en degradeerde mijzelf hiermee tot een zeurende amateur. 🤢

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het je niet kwalijk nemen. Als techneut probeer ik eerst en pas als het niet gaat komt de handleiding erbij.

Probleem is dat zelfs de meest luxe boxen tegenwoordig geen handleiding meer leveren. Hooguit een 'snelstart' gidsje.. Ben best ervaren met Linux en de boxen daaromtrend. Het zoeken was voor mij noodzaak. Mijn vrouw eist dat alles nét zo werkt als met de DM8000 anders wordt ze chagrijnig en sta ik een week droog :) :) :) . Dat moet je niet willen..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb liever de zachte tastbare 3D variant :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! 1080p geeft dezelfde resolutie als 2160i (30fps). 2160i bestaat overigens niet. De TV beneden is nog 2K, boven wel al 4K. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Jazeker! 1080p geeft dezelfde resolutie als 2160i (30fps). 2160i bestaat overigens niet.........

 

Nou nou, je was zeker nog niet wakker toen je dit schreef....

Het getal 2160 staat voor het aantal verticale beeldpunten of lijnen. Daar horen dus 3840 horizontale beeldpunten bij.

Dat is dus de UHD resolutie.

Het grootste misverstand is dat bij Interlacing de resolutie zou worden verminderd. Bij stilstaande TV beelden of filmbeelden is er geen enkel verschil.

Pas bij bewegende beelden kan een degradatie optreden. Maar dat kan ook komen door de bewegingsonscherpte van de camera.

Interlacing wordt gebruikt om de bitrate of bandbreedte te halveren. Dat is heel wat anders.

Maar zoals je al schreef, 2160i bestaat niet. Nou ja er wordt geen gebruik van gemaakt, technisch kan het wel.

 

Overigens gefeliciteerd met je nieuwe ontvanger. Daar geniet ik ook al enige tijd van, de BT AB heb ik er bij moeten kopen.

Zitten de tuners wel op de goede volgorde? bij mij (zelfde tuners) is Tuner A nl een DVBC tuner, de DVBS tuners beginnen bij I.

Andersom gaf wat problemen bij mij. Maar kan ook met OpenPli te maken hebben, jij gebruikt VTI?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik tijdens een eerdere klus al achtergekomen. Moest in januari een VU+Ultimo4K voor iemand herinstalleren. Die had 2 x een DVB-S2X tuner gekocht die dus in slot A en slot B zaten. Dat gaat dus ook niet!! De DVB-C FBC móet in slot A en een DVB-S2X FBC in slot B. Er is nog een slot vrij voor een klassieke DVB-S2 of DVB-C/T2 tuner. Staat ook zo in de WiKi...

Ik heb een HD+ kaart en kan keurig de UHD kanalen zien. Op de DM8000 was dat uiteraard niet mogelijk... Ik heb geen Viaccess kaart dus LoveNature4K op de HotBird gaat niet open.. Ik gebruik op alle VU+ apparaten VTi.. OpenPli komt er bij mij niet in. Heb geen zin om als proefkonijn gebruikt te worden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik verschillende opname locaties. Om die snel te kunnen selecteren ben ik helaas op OpenPli uitgekomen.

Met VTI is het niet mogelijk gebleken om die snel te selecteren. Bij OpenPli is het de gele toets in het PVR menu.

 

Ik heb na lang testen een zeer stabiele combinatie gevonden, Met OpenPli 7.1 van 4 aug 2019 icm Enigma versie 7.2 van 11 mei 2020.

Vraag me niet hoe ik hier op gekomen ben, ik had OpenPli 7.2 geinstalleerd, maar door de vele vastlopers teruggegaan naar 7.1

 

7.2 kon ik binnen 10 minuten plat krijgen door simpelweg de omhoog toets in te drukken.

Normaal ga je dan naar de kanalenlijst, maar mijn Vu Ultimo 4K startte dan soms Enigma 2 opnieuw. Leuk als er dan net een opname loopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...