Ga naar inhoud


na update plots scandinavische tesksten in outlook


gerrit B

Aanbevolen berichten

Gisteren kwam bij het afsluiten de melding dat er 13 updates geïnstalleerd moesten worden.

Op zich prima maar na een half uur wachten het beeldscherm maar uitgezet onder het mom van "dat zal morgenvroeg wel klaar zijn"

Vanmorgen bij het opstarten inderdaad de melding dat de updates geïnstalleerd werden maar als ik nu outlook 2007 open doe dan is het meeste gewoon in het Nederlands maar staan overal Scandinavische teksten tussen door.

Zo is de knop zenden/ontvangen plots Skika/ta emot geworden

Mijn postvak in heet nu E postmapper en contactpersonen zoeken heet nu Sök i adressböcker terwijl de rest wel gewoon in het Nederlands is.

Dus er is ergens iets niet helemaal goed gegaan.

De vraag is alleen hoe kan ik dat weer goed krijgen?

 

suc6

 

Gerrit

  

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Gerrit B

 

Ik ben geen computerfreak en van Outlook heb ik ook geen verstand (Ik gebruik Live Mail 2011).

 

Maar wat ik zou doen, is een systeem herstel naar de dag ervoor dat de ellende begon.

Ik weet niet of het lukt, maar ik zou het in ieder geval proberen.

Dit is voor eigen risico.

 

Succes,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een 'officiele' versie van Office, waar outlook bijzit?  Dan kan je gewoon van de website nog een keer de NL versie van het pakket downloaden en "repareren"...

 

Maar misschien is het wel eenvoudiger te regelen.

Heb je bij de taaleigenschappen gekeken hoe alles ingesteld staat? staat daar Nederlands als je standaard taal?

Ik zou met Zweeds gewoon blij zijn... haha.... maar ik begrijp dat jij dat niet bent.

outlook0.jpg.5507419ccffa16fc6c1b1ea619a0d3e6.jpgoutlook.jpg.26b718a5b4a5a10bb3e4d1aafcb893b0.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei gerrit B:

maar als ik nu outlook 2007 open

 

Ehhh, die is inmiddels 10 jaar oud hè!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Psychosammie:

 

Ehhh, die is inmiddels 10 jaar oud hè!

 

 

ja en?  

Dat ding hoeft alleen maar post naar binnen te harken en dit in een bepaalde volgorde te zetten.

Daar ga je toch niet elke paar jaar een nieuwe voor kopen? Vooral niet omdat we een office versie hebben voor meerdere computers en dat loopt toch aardig in de papieren.

Ik zie dit soort software meer als noodzakelijk kwaad en dat wordt pas vervangen als er problemen mee ontstaan of als er zaken mogelijk blijken te zijn waarmee je sneller kan werken en de investering terug kunt verdienen.

3 uur geleden zei D-box:

Maar wat ik zou doen, is een systeem herstel naar de dag ervoor dat de ellende begon.

 

D-box

 

 

Dit heeft prima gewerkt, alles nu weer in normaal Nederlands

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zoiets eenvoudigs als "email naar binnen harken" heeft onderhoud nodig. Je kunt je misschien voorstellen dat de aandacht daarbij niet echt meer naar een 10 jaar oud product gaat? Met dit soort foutjes tot gevolg.

 

Je zou eens een gratis email pakket kunnen overwegen. En ook office is er in een open source variant. Dus geld kan niet meer het issue zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uur geleden zei boudeman:

Het is wel Windows!

Na een update weet je nooit wat je te wachten staat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand schrijft op de site van Computer Totaal:
"De fout zit in het bestand OUTLLIBR.DLL (in de directory c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL)
Vervangen van dit bestand door een versie uit je back-up werkt ook. Deleten van dit bestand niet, Outlook "maakt" dan een nieuwe versie met nog steeds Zweeds erin."

Of je de file uit een ander systeem ook kunt gebruiken weet ik niet. Ik verwacht eigenlijk van wel want bij mij is het een file uit 2011, dus niet recent aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier is het antwoord.

 

----------------------------------------------------------------

Windows 10-bug verandert Outlook 2007 in Zweedse versie

 

Windows 10-bug verandert Outlook 2007 in Zweedse versie
Door: Mark Gamble op donderdag 14 september 2017 om 13:17

Een bug in een patch voor Windows 10 heeft ervoor gezorgd dat gebruikers van Outlook 2007 ineens worden gepresenteerd met een Zweedse versie van het mailprogramma.

De fout zit 'm in een onlangs uitgebrachte patch voor Windows 10 - KB4011086 - waarin juist een beveiligingsprobleem voor Outlook 2007 zou moeten worden opgelost.

De enige manier om Outlook 2007 weer in de gewenste taal te krijgen, is door de patch handmatig uit Windows 10 te verwijderen. Microsoft is op de hoogte van het probleem en zal later een nieuwe patch uitbrengen, waardoor de eerder genoemde beveiligingsproblemen in Outlook 2007 alsnog zullen worden opgelost.

Patch verwijderen

Windows 10-gebruikers verwijderen de patch als volgt. ga naar het Configuratiescherm, kies voor Programma's en onderdelen. Daar klik je aan de linkerzijde op Geïnstalleerde updates weergeven.

outlook-patch-1.jpg

Je ziet nu de complete lijst met de in Windows 10 geïnstalleerde update. In die lijst vind je de betreffende update met de naam KB4011086. Klik er met rechts op, en kies voor de menuoptie Verwijderen. Na het opnieuw opstarten van de computer is Outlook 2007 weer in het Nederlands.

De foute patch is alleen uitgerold naar pc's waarop Outlook 2007 is geïnstalleerd. Gebruik je Outlook 2010 of hoger of helemaal geen Outlook, dan is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon systeem herstel uitgevoerd tot voor de update.

Gisteren na het werk waren er uiteraard weer updates maar ipv. 13 updates van afgelopen woensdag nu 12 updates.

Deze gewoon weer geïnstalleerd en vanmorgen al vroeg maar even naar kantoor gebeld om ze alvast te waarschuwen maar ze waren me al voor geweest en al een aantal computers opgestart maar geen Zweedse teksten meer in Outlook.

Dus of ze hebben de fout al weten te herstellen maar ik verwacht eerder dat ze de bewuste update terug getrokken hebben (vandaar ook de 12 updates ipv. de 13).

Maar wel vreemd dat het probleem in een patch voor windows 10 zit en dat mijn windows 7 prof daar dan last van heeft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee, het is geen W10 patch. Het is een Outlook 2007 patch. Dat spul is zo lek als een mandje. Outlook 2010 heeft er geen last van. Daarom adviseerde ik je al om eens een upgrade te doen. Vooral als je die rommel ook zakelijk gebruikt. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat help vast dat je 2010 gaat gebruiken, die heeft er ook last van:

https://support.office.com/nl-nl/article/In-Outlook-2007-worden-verkeerde-talen-weergegeven-b3ecbd3a-057a-4849-b311-3a62d6cc9342?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

 

Ze proberen het een beetje te verdoezelen, maar onder de grote kop In Outlook 2007 ... staat dat het ook van toepassing op 2010.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat er wel maar is onjuist. Gaat alleen fout bij W10. Overigens is Office-2007 end of life in oktober. Sowieso een goed idee om die ouwe meuk van je PC te verwijderen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...