Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
The Iron Maiden

Ziggo signaal verzenden via UTP

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds jaren heb ik TV via satelliet en internet via glasvezel. Nu stopt mijn huidige glasvezel aanbieder (Ons Brabant Net) en wordt deze overgenomen door KPN.

Nu denk ik eraan om over te stappen naar Ziggo voor TV en internet. Ik heb een aantal vragen:

Op dit moment heb ik tussen de meterkast en TV uitsluitend UTP kabel liggen. Als ik het goed heb begrepen is er voor Ziggo coax kabel nodig.

Helaas kan ik niet zomaar een coax kabel leggen zonder de UTP kabel te verwijderen of de vloer eruit te kappen.

Nu ben ik verder gaan zoeken en kwam op internet een converter voor coax naar UTP en vice versa tegen.

Vraag 1: Wie heeft er ervaring met zulke converters en kan ik het Ziggo signaal in de meterkast naar UTP converteren en bij de TV terug naar coax converteren?

Vraag 2: Kan ik zonder verdere aanpassingen Ziggo ontvangen op mijn VU+ icm een DVB-C tuner?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg,

The Iron Maiden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor vraag 2 kan ik beantwoorden met:

Ja, voor wat betreft de ongecodeerde zenders altijd.

Ja, voor wat betreft de gecodeerde zenders i.c.m. een Irdeto smartcard, als je deze nog krijgt wat in ieder geval niet zo is in vm. UPC-gebied.

Ja, als je een CAM (CI-module) gebruikt welke wel de beperking heeft dat je maar één zender tegelijk kan decoderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei The Iron Maiden:

Hallo,

Sinds jaren heb ik TV via satelliet en internet via glasvezel. Nu stopt mijn huidige glasvezel aanbieder (Ons Brabant Net) en wordt deze overgenomen door KPN.

Nu denk ik eraan om over te stappen naar Ziggo voor TV en internet. Ik heb een aantal vragen:

Op dit moment heb ik tussen de meterkast en TV uitsluitend UTP kabel liggen. Als ik het goed heb begrepen is er voor Ziggo coax kabel nodig.

Helaas kan ik niet zomaar een coax kabel leggen zonder de UTP kabel te verwijderen of de vloer eruit te kappen.

Nu ben ik verder gaan zoeken en kwam op internet een converter voor coax naar UTP en vice versa tegen.

Vraag 1: Wie heeft er ervaring met zulke converters en kan ik het Ziggo signaal in de meterkast naar UTP converteren en bij de TV terug naar coax converteren?

Vraag 2: Kan ik zonder verdere aanpassingen Ziggo ontvangen op mijn VU+ icm een DVB-C tuner?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg,

The Iron Maiden

Dat zal denk ik niet gaan gezien de hoge frequenties, een eenvoudigere mogelijkheid zou  kunnen zijn, een goedkope satelliet/ dvb-c ontvanger (Zgemma H2H) in je meterkast te zetten, en met remote stream fallback tuner via ethernet naar je VU te sturen. Ik heb dat een tijdje gedaan om Ziggo zonder coax op de slaapkamer te bekijken. Later heb ik alsnog een coax getrokken door de pijp waar de telefoon kabel doorheen liep, ik gebruik dect telefoons dus die telefoon kabel was overbodig.

De Zgemma H2H is een prima ontvanger voor zijn geld, die heeft 3 tuners aan boord, 1x sat en een combi dvb-c/t, die staat nu op de slaapkamer, en in de huiskamer mijn ET8000.

Maar afgezien van je vragen, waarom hou je niet gewoon glasvezel van KPN, ik las dat KPN alles onder de oude voorwaarden van Ons Brabant net moet aanbieden, alleen analoge tv en radio gaat eraf, als je dat niet hebt zou ik gewoon bij KPN blijven. Ik zat vroeger ook bij een andere glasvezel provider, die is overgenomen onder dezelfde voorwaarden door Telfort, en dat is echt niet verkeerd hoor. Ik heb bij de overname wel bedongen dat ik mijn XMS dvb-c signaal mocht behouden, en dat is nog steeds het geval, ook mijn 100/100 internet moesten ze overnemen, Telfort bood maar 50/50 aan voor dat geld, alles blijft zo tot ik mijn abo wijzig, en dat ga ik natuurlijk niet doen.

Telfort glasvezel heeft een symmetrische internet snelheid, dwz up en down zijn gelijk, bij Ziggo kun je dat vergeten, als je in de straat een fervente downloader hebt zakt je snelheid al.

Ik heb nog wel Ziggo voor de tv erbij, dat is misschien wat luxe maar ik heb dat er voor over want het beeld is top bij Ziggo.

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik zo een omzetter op kantoor om over een afstand van 60 meter een SVGA signaal om te zetten naar UTP en bij de monitor weer terug te zetten naar SVGA.

Er wordt CAT7 kabel gebruikt.

Deze omzetters zijn er ook voor HDMI.

Ik zou wel eerst proberen of de video kwaliteit tevredenstellend is, er zit nogal wat verschil in die omzetters.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minuten geleden zei ceesv:

Ik gebruik zo een omzetter op kantoor om over een afstand van 60 meter een SVGA signaal om te zetten naar UTP en bij de monitor weer terug te zetten naar SVGA.

Er wordt CAT7 kabel gebruikt.

Deze omzetters zijn er ook voor HDMI.

Ik zou wel eerst proberen of de video kwaliteit tevredenstellend is, er zit nogal wat verschil in die omzetters.

Maar cees, video is toch wel wat anders, werkt dat ook met een dvb-c signaal tot 900Mhz wat ts wil.?

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij heeft alleen UTP kabel liggen, dus bedoeld voor een LAN netwerk.

Er bestaan wel baluns om antenne signalen aan te sluiten op UTP,  maar of dat met al die digitale zenders van Ziggo gaat werken?

Ik heb ze in Europa nog nooit gezien, en ik ben bang dat ze niet over het hele frequentie spectrum van Ziggo werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die baluns gaan niet werken. Die kunnen hooguit in primitieve vorm gebruikt worden voor lage VHF kanalen. Er is geen mogelijkheid om 1GHz aan bandbreedte over een UTP kabel te verzenden!

De enige snelle optie die je hebt is de settopbox in de meterkast plaatsen en over de CAT5 het HDMI signaal versturen, daar zijn verschillende oplossingen voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Murdock:

Die baluns gaan niet werken. Die kunnen hooguit in primitieve vorm gebruikt worden voor lage VHF kanalen. Er is geen mogelijkheid om 1GHz aan bandbreedte over een UTP kabel te verzenden!

De enige snelle optie die je hebt is de settopbox in de meterkast plaatsen en over de CAT5 het HDMI signaal versturen, daar zijn verschillende oplossingen voor.

Ik kreeg net een pm van ts ivm reclame regels, het kan idd via utp, ik wist dat niet en voor 139 euro een zender en ontvanger ben je klaar dan kun je het coax signaal (max 900Mhz) over 100m versturen via utp.

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraag 1 , is al beantwoord, zonder Irdeto kaart gaat dat niet

vraag 2 gaat prima, Google is op CATV balun    Triax of Hirschmann   bv  NBL 0265 , in de praktijk wordt deze oplossing steeds vaker gekozen in grotere CATV installaties.

aangepast door henkvd1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist even met Ziggo gebeld. Ze leveren standaard geen Irdeto kaart omdat ze zichzelf verplichten om een werkende installatie op te leveren, inclusief garantie.

Daar hoort dus altijd een Ziggo mediabox bij.

mvg,

The Iron Maiden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden zei henkvd1:

Vraag 1 , is al beantwoord, zonder Irdeto kaart gaat dat niet

vraag 2 gaat prima, Google is op CATV balun    Triax of Hirschmann   bv  NBL 0265 , in de praktijk wordt deze oplossing steeds vaker gekozen in grotere CATV installaties.

Ten eerste was het vraag 2, maar waarom gaat dat niet zonder Irdeto kaart?
Zonder smartcard kan je naar de ongecodeerde zenders kijken: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/#zondersmartcard
Tip: Je hebt dan ook geen Play Start of Alles-in-1 nodig, maar kan je volstaan met Internet+Kabel TV, scheelt je toch €3 tot €7,45 per maand afhankelijk van je gekozen snelheid en TV pakket combinatie. Althans als je geen telefoon wilt.
Woon je in een "oud"-Ziggo gebied en neem je Play Start dan krijg je volgens mij nog steeds een Humax met Irdeto kaart (die wordt ook Mediabox genoemd). Die kaart werkt ook in een VU+, alleen gaat het met de nieuwste 0606-kaarten nog niet super. (zie hier).

De vraag was kijken op de VU+, maar wat ook kan is TV kijken via ZiggoGo.nl of de Ziggo Go app en dan naar je Chromecast streamen. Dan heb je geen coax nodig.
(Niet via Ziggo Go: E! Entertainment, erotiekzenders en Film1. Film1 kan dan weer via de Film1 Go app).
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/

aangepast door Alex1970

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei The Iron Maiden:

Zojuist even met Ziggo gebeld. Ze leveren standaard geen Irdeto kaart omdat ze zichzelf verplichten om een werkende installatie op te leveren, inclusief garantie.

Daar hoort dus altijd een Ziggo mediabox bij.

mvg,

The Iron Maiden

Voor welke woonplaats?
En bel nog eens en vraag eens welke mediabox je dan krijgt?

In oude UPC gebieden krijg je 100% zeker een Pace Mediabox met Nagravision smartcard, deze smartcard gaat niet werken in je VU+.
In oude Ziggo gebieden zou je zomaar nog steeds een Humax met Irdeto smartcard geleverd kunnen krijgen.

aangepast door Alex1970

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik woon in Gemert.

Mocht ik inderdaad een Humax krijgen met Irdeto kaart kan ik altijd nog mijn VU+ gebruiken. Maar in de basis moet ik de Ziggo box gebruiken.

Mocht ik Ziggo niet werkend krijgen op de VU+ dan is dat jammer, maar de kostenbesparing weegt niet op tegen het gebruik van de VU+

mvg,

The Iron Maiden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de oude klanten krijgen nog steeds een CI+ met irdeto kaart

ik heb hem hier net nieuw binnen voor Moeders, die werkt dus in de VU+ tot er gepaired wordt nadien (na pairing of ook wel huwelijk) werkt die enkel in de nieuwe 4K Vu's Modellen met CI+

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Tonskidutch:

de oude klanten krijgen nog steeds een CI+ met irdeto kaart

ik heb hem hier net nieuw binnen voor Moeders, die werkt dus in de VU+ tot er gepaired wordt nadien (na pairing of ook wel huwelijk) werkt die enkel in de nieuwe 4K Vu's Modellen met CI+

Die ci modules worden echt niet gepaired hoor, ze smeren je dan liever een Horizon box aan.

En je kunt die Irdeto kaart toch gewoon uit de module trekken en in je ontvanger steken en oscam installeren.:whistle:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen