Ga naar inhoud


Wederom help! Geen ontvangst van Joyne


Sanyu

Aanbevolen berichten

Wie o wie wil naar dit plaatje kijken? Ik ben een volkomen leek op dit gebied maar heb een abonnement. bij Joyne. Thuis geen problemen, maar wij gaan met de camper afzakken naar Spanje. Ik heb de camper uit de stalling gehaald en de schotel uitgezet om te testen of het mij goed afgaat om Joyne te kunnen instellen. Sprietje, u was zo aardig om te vertellen dat ik op 111996V, Dvb-s, sr 27.500, fec 3/4 moest gaan zoeken. Daarna eitje van een cent. Ik heb dit naar mijn beste weten gedaan, maar niets. U weet onderhand dat ik er geen kaas van heb gegeten maar ik probeer het wel hoor! Als een van u of allen naar mijn afbeelding wilt kijken waar moet ik dan iets gaan veranderen? Ik zie geen fec staan en sr zie ik ook niet. Wij zijn twee vrouwen die zo graag tv willen kijken. Wij wonen in Rees Duitsland vandaar dat wij een schotel hebben voor de Nederlandse zenders. Wie geeft ons het juiste advies. Ik heb een technisat

receiver. Ik hoop toch zo op een positief antwoord. Vast hartelijk dank.

vriendelijke groet,

 

sanyu

F3C9DFE3-196A-4A45-B552-7B11F329C8F3.jpeg

CE3C0F00-EC2E-4301-B3A8-0E6B729D937E.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

DVB-S2 invullen helpt niet?

Het zijn geen DVB-S transponders!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sanyu

 

SR = Symbol Rate en dat staat bij jou aangegeven als Baudrate.
De fec (foutcorrectie) hoef je bij moderne ontvangers niet meer in te vullen. Dat vindt de onvanger zelf wel.

Om de Eutelsat 9 te vinden, kun je zeker het beste genoemde transponder gebruiken en dat is een DVB-S transponder. In Emmerich moet de elevatie van de schotel op 30,7 graden staan om de Eutelsat 9 te vinden. De lnb moet gewoon recht staan dus skew op nul (coaxaansluiting recht omlaag).

Als het je niet lukt deze transponder te vinden, dan morgen de schotel maar eens uitrichten m.b.v de zon. Om 13:17uur staat de zon precies in de richting van de satelliet.

Eenmaal de Eutelsat 9 gevonden, dan de transponders van Joyne inladen.
Eerst transponder 11747H, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4 daarna transponder 12074V, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12073 V

DVB-S2/8PSK
MPEG-4

30000

3/4

11747 H
DVB-S2/8PSK
MPEG-4

30000

3/4

 

 

http://www.flysat.com/joyne.php

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-S of DVB-S2, tja,ik had de indruk dat je een Joyne transponder zocht, en dat zijn DVB-S2 transponders.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank is weer groot en ik hoop dat het mij gaat lukken.

De Technisat receiver staat altijd binnen bij mijn televisie in de kamer. Als ik nu de instellingen 

op de schotel bij de camper kan vinden, moet ik dan thuis alles weer anders installeren

 daar stond alles perfect. Ze zeggen dat dom niet bestaat maarre..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

NET TE LAAT!

 

Als jouw schotel thuis ook op Eutelsat 9B (Joyne) is afgesteld en dat schreef jij dan hoef jij na terugkomst niets meer aan de ontvanger in te stellen, mits deze in de camper goed op Joyne functioneerde

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste techneuten,

 

Dank voor jullie adviezen en ik dacht ook dat als het thuis goed ingesteld staat dan hoef ik enkel de schotel te gaan richten, maar omdat ik na twee uur nog niets had ben ik gaan kijken in het menu en toen raakte ik helemaal de kluts kwijt. Enfin ik ben verder gegaan met het zoeken naar de satelliet, maar ik heb het opgegeven. Helemaal geen signaal. De schotel en lnb zijn in orde want die heb ik nog met de canal digitaal getest voor een week terug.

zou ik een eiss moeten kopen of is dat hetzelfde probleem? Zucht..... Wij gaan nl naar Benicassim in Spanje.

ik wens jullie een fijne avond toe en nogmaals dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Sanyu:

 

zou ik een eiss moeten kopen of is dat hetzelfde probleem? Zucht..... Wij gaan nl naar Benicassim in Spanje.

 

 

 

Ik weet niet waar jij in Benicassim gaat staan maar mocht dat camping Azahar zijn dan is daar wel hulp te verwachten.

Op 22 oktober ben ik er zelf ook maar daar heb je nu niets aan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Helaas heb ik morgen een begrafenis in Groningen.

Overmorgen, als de zon schijnt kan ik het wel proberen hoor!

zal ik dat doen?

 

 

Beste Jurgen,

 

laat ik nu ook op Azahar staan vanaf ongeveer de 15de. 

aangepast door Sanyu
Niet duidelijk genoeg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sanyu

 

De zon op zaterdag in Emmerich heeft een redelijke kans dus ik zou dat zeker doen. De tijd is hetzelfde.
Hoe doe je dat?
Span schilderstape van precies midden boven de schotel tot over het midden van de lnb, zie bijlage. Zorg dat de klemmen van de schotel net los genoeg staan dat je de schotel kunt draaien. Draai de schotel op het bewuste tijdstip zodat de schaduw van het plakband precies midden over de lnb-arm loopt en zet de schotel vast. Nu heb je waarschijnlijnlijk al beeld en zo niet, dan alleen de elevatie iets bijstellen.
Als je transponder 11747H goed binnen krijgt, dan de schotel fijnafstellen op de transponders van Joyne.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...