Ga naar inhoud


Wederom help! Geen ontvangst van Joyne


Sanyu

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of jij de coaxkabel wel goed aangesloten hebt.
Als ik naar de eerste foto kijk die je in bericht 1 plaatste, dan zie ik slechts 1 rood blokje bij niveau en dat kan helemaal niet als de coax goed is aangesloten. Zelfs al heb je de lnb in je broekzak terwijl de coax is aangesloten, dan nog moet je een blokje of 5 signaal hebben.

Hierbij een afbeelding hoe je een F-connector op de coax aansluit.
Als je daar mee klaar bent, meet dan even met een universeelmeter tussen buitenzijde van beide F-connectors of de weerstand nul is.

 

Coax voorzien van schroef F-connectors.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden zei moonchild:

Sprietje, je geeft iedereen altijd super advies. Maar deze schroefconnectoren kunnen toch echt niet meer. Een kwaliteits compressiestecker kost tegenwoordig 50 cent en de passende tang heb je voor minder dan 20€.

Onze kabelaar gebruikt zoiets. Hoeveel f connectors daarvan al zijn losgekomen bij ons, en andere die ik ken en lees, wil je waarschijnlijk niet weten. Die schroef f connectoren, die de juiste mm hebben, die hebben bij mij nog nooit losgekomen, en nog nooit voor problemen gezorgd. Zelfs instalateurs van automatische schotels die op campers staan gebruiken deze nog. Of moet ik die dan een prutser noemen, als ze van ver en heide komen, om hun systeem te laten herstellen??

of zijn de techniekers van onze kabelaar prutsers??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Ook hier zal ik eens goed naar kijken. Dank u wel. Ik heb echter wel een nieuwe lnb besteld, dus wacht ik deze even af. Ik zal de coax kabel van connectors laten voorzien hier in de winkel.

ik heb echter wel de moed opgegeven om meteen aan de slag te gaan. Over drie weken ga ik naar Benicassim in Spanje en hoop daar beeld te vinden.

 

ik hou u allen op de hoogte van mijn avontuur. Ik moet de juiste gegevens nog op papier zetten wat betreft de elevatie enz. en ook zeker hoe ik de lnb moet draaien.

 

allen hartelijk dank en fijne avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moonchild

 

Ik ga er van uit dat de meeste mensen met een schotel geen compressietang in huis hebben. Het is dan toch niet vreemd dat ik dan de eenvoudige schroef F-connector montage laat zien.
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat het lijkt alsof de lnb geen voedingsspanning krijgt. Het zou dan kunnen dat de F-connectrors op de verkeerde manier gemonteerd zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Commentaar, aan de software van de TechniSat S2 zou het toch niet mogen liggen want zoals je in een eerder bericht van de TS kunt lezen wordt deze ontvanger op het huisadres in Rees al met een Joyne abonnement gebruikt.

 

Maar toch goed om te weten dat er aangepaste software voor de TechniSat beschikbaar is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 21-9-2017 om 13:25 zei Sanyu:

Wie o wie wil naar dit plaatje kijken? Ik ben een volkomen leek op dit gebied maar heb een abonnement. bij Joyne. Thuis geen problemen, maar wij gaan met de camper afzakken naar Spanje. Ik heb de camper uit de stalling gehaald en de schotel uitgezet om te testen of het mij goed afgaat om Joyne te kunnen instellen. Sprietje, u was zo aardig om te vertellen dat ik op 111996V, Dvb-s, sr 27.500, fec 3/4 moest gaan zoeken. Daarna eitje van een cent. Ik heb dit naar mijn beste weten gedaan, maar niets. U weet onderhand dat ik er geen kaas van heb gegeten maar ik probeer het wel hoor! Als een van u of allen naar mijn afbeelding wilt kijken waar moet ik dan iets gaan veranderen? Ik zie geen fec staan en sr zie ik ook niet. Wij zijn twee vrouwen die zo graag tv willen kijken. Wij wonen in Rees Duitsland vandaar dat wij een schotel hebben voor de Nederlandse zenders. Wie geeft ons het juiste advies. Ik heb een technisat

receiver. Ik hoop toch zo op een positief antwoord. Vast hartelijk dank.

vriendelijke groet,

 

sanyu

F3C9DFE3-196A-4A45-B552-7B11F329C8F3.jpeg

CE3C0F00-EC2E-4301-B3A8-0E6B729D937E.jpeg

59f1014dd2f67_JoyneHoofdfrequentie.jpg.a7f4877c908c821b098e52898996917b.jpg

aangepast door Deca
bijvoegen tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de frequenties bijgevoegd. In de grijze balk staan alle gegevens die nodig zijn om de installatie te beginnen. de foto toont TOTAAL andere instellingen. Dus ......

 

Voor de duidelijkheid : de twee fotos zijn van iemand op pagina 1 van dit forum onderwerp . NIET van mij.  Heb de frequenties er onder gezet. zie http://nl.kingofsat.net/pos-9E.php

aangepast door Deca
verduidelijking
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Sprietje:

Kijk, dat kan natuurlijk niet. Ik zie op het beeld DVB-S staan terwijl transponder11747 H een DVB-S2 transponder is. Dat moet je even anders invoeren.

 

Dat bedoel ik. En om het verhaal compleet te maken : bij mij werkt het zelfs op een (oude) Denson 400 en kijk ook naar de baudrate (30000) en de polariteit (H)

aangepast door Deca
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Sprietje:

Kijk, dat kan natuurlijk niet. Ik zie op het beeld DVB-S staan terwijl transponder11747 H een DVB-S2 transponder is. Dat moet je even anders invoeren.

 

Baudrate veranderen in  30000 

Polarisatie veranderen naar Horizontaal

Kun je LNB type veranderen in universele lnb ?

aangepast door Bemalus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...