Ga naar inhoud


Wat kun je nu met een Joyne abonnement?


Jürgen

Aanbevolen berichten


Als het klopt dat alle zenders geblokkeerd worden op die transponder als je naar 1 zender afstemd op die transponder zoals dat bij jou uit ziet dan kan ik maar 1 verklaring bedenken dat de volledige mux naar de ci gaat en de ci de demux doet maar ik denk niet dat dat zo is en dat toch de demuxers van de vu blijven werken zodat demuxen van twee of meer zenders van de transponder mogelijk blijft. 

Ik leer graag erbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem treedt alleen op bij gecodeerde kanalen, dus niet bij b.v. de regionale zenders die FTA zijn.

Het probleem treedt dus op als je twee kanalen tegelijk decodeert, door het ene op te nemen en het andere te kijken. Dat gaat wel, maar daarna kun je niet meer naar een ander kanaal zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor de duidelijkheid het 'zap' probleem:

Ik zet de receiver aan en kan gewoon door alle kanalen zappen.

Dan kijk ik naar NPO1 en start een opname.

Dan zap ik b.v. naar NPO3. Dat lukt, en ik kijk dus naar NPO3 terwijl NPO1 opgenomen wordt.

Maar ik kan dan niet meer naar een ander kanaal zappen. Als ik b.v. naar NPO2 zap, blijft het beeld zwart.

Ik kan zoveel heen en weer zappen als ik wil, alleen NPO1 en NPO3 geven beeld, en natuurlijk alle FTA zenders ook.

Door in het CI-venster van het menu op Init te klikken, wordt dit weer opgeheven.

aangepast door Zeerob
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zeerob:

 

Ik kan zoveel heen en weer zappen als ik wil, alleen NPO1 en NPO3 geven beeld, en natuurlijk alle FTA zenders ook.

 

Als ik mij goed herinner heb je maar 1 tuner in gebruik dus kan je maar naar 1 transponder tegelijk kijken of opnemen. 

Je neemt npo1 op en je kan naar een fta zender zappen maar op de transponder waar npo zit zijn geen fta zenders. 

Ik herinner ook een meding van jou als je zapt tussen de npo dat de melding geen vrije tuner komt

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vuplus heeft FBC tuners, er zijn dan 7 of 8 tuners beschikbaar. Dus, je kan naar verschillende transponders tegelijk kijken of opnemen. De polarisatie van de LNB is wel een beperking. Het tweede kanaal waar je naar kijkt/opneemt moet op een transponder met dezelfde polarisatie zitten, anders is er de 'no free tuner' melding.

aangepast door Zeerob
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 9-11-2017 om 20:59 zei luisteraar:

Dank je wel voor het antwoord ben ik dik tevreden mee . 

Nu nog even wachten op ontvangst bevestigingen op Linux enigma2 ontvangers dan haal ik een joyne module. 

 

Over een (!) Linux ontvanger : de Dreambox DM525 gekocht. Enigma 2 er op. Ontvanger schakelde uit na onvoorspelbaar tijdsverloop. Terug naar leverancier. Deze stuurde ontvanger terug naar fabrikant. Nieuw moederboard. Inmiddels Joyne abo, maar nog steeds (ook) CD abo. De Dreambox schakelde nog steeds uit en start weer op. Diverse Enigma2 versies door leverancier er op gezet en gewisseld. Ben het nu zat en een Rebox RE-4220 besteld. Met dank aan leverancier voor de tijd die hij er aan besteed heeft, maar niet te vergeten alle kosten die ook ik heb gemaakt door het zeer frequent heen en weer rijden naar de leverancier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je kunt ook een verkeerde koop maken

enigma2 heeft niets met joyne en of gebruiksgemak te maken

dat merk je niet eens bij een goede installatie dat er enigma2 op staat

 

een flut leverancier dus die zijn werk niet goed doet

en wat dacht je zit onderhuids op je Rebox? juist ook een linux achtige

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

ja je kunt ook een verkeerde koop maken

enigma2 heeft niets met joyne en of gebruiksgemak te maken

dat merk je niet eens bij een goede installatie dat er enigma2 op staat

 

een flut leverancier dus die zijn werk niet goed doet

en wat dacht je zit onderhuids op je Rebox? juist ook een linux achtige

Ik realiseer me dat het niet aan de enigma2 ligt, maar aan een misbaksel van de Dreamdoos, maar na een half jaar van gedonder met dat ding was ik het meer dan zat. Snap niet dat Dream zo zit te slapen. Las op Duitse sites de nodige verhalen over de DM525 met hetzelfde euvel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...