Ga naar inhoud


Philips Model No 19PFL5522D/12 plotseling geen beeld meer, wel geluid.


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik was eergisteren nacht naar de TV aan het kijken, toen het beeld ineens wegviel, het geluid ging gewoon door, wat kan dat voor probleem zijn?

 

Merk en type: Philips Model No 19PFL5522D/12

 

De TV stond aangesloten op een M7 SAT801 , echter werkt deze op een Samsung TV-tje gewoon wel, dus dan ligt het neem ik aan de Philips TV.

Wat zou het kunnen zijn? Is het eenvoudig te repareren? Hoe hoog zijn ongeveer de kosten van de onderdelen?

 

Alvast dank voor het meedenken.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden zei ilseonline:

Zal ik doen, misschien is het nog de moeite, maar als, wat kost zo'n lamp?

 

Misschien heb je die al wel in huis !   een zaklamp 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even de kamer verduisteren en met het lichtje van je mobiele telefoon op het scherm schijnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mijn welgemeende excuses voor mijn zeer late reactie, dat heeft zo z'n redenen waar ik mij niet openbaar over uit kan en wil laten.

 

Ik heb net in het donker naar de betreffende TV-tje met een zaklamp gekeken, er zit inderdaad beweging in het beeld, het lijkt er op zoals eerder werd geschreven dat het backlight het begeven heeft, of heb ik dat mis?

 

Is dit op te lossen?

 

Zo ja, moeilijk?

 

Zo ja, is dat duur?

 

Het is niet de nieuwste meer, het is een afweging of ik dat kan, en tevens of het eenvoudig ergens te koop is.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei ilseonline:

Iemand enig idee?

 

Ik weet niet of ik nog wat moet doen of dat het einde TV-tje gaat worden.

 

Lijkt er op dat de backlight inverter defect is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Mojo:

Lijkt er op dat de backlight inverter defect is.

 

Dank je Mojo,

 

Wat is het verschil tussen een backligt en een backlight inverter?

 

Is dat te repareren, waar is zo'n onderdeel te koop, wat kost het en heeft het zin gezien het TV-tje niet de nieuwste meer is (geen idee hoe oud) nog te repareren?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Backlight is het lampje, de inverter het stuurprintje die de hoge spanning levert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het stuurprintje om het lampje weer licht te laten geven?

 

Hoe duur is zo'n stuurprintje en is het eenvoudig te vervangen?

 

Ik zat net een handleiding online te zoeken, het TV-tje komt als ik het goed heb uit 2012.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties:

 

Ik had al wat gezocht via Google en kwam op Ali, kom van alles goedkoop tegen, maar zoek maar eens de juiste.

 

Het TV-tje is al oud, is al eerder gerepareerd volgens mij aan de voeding, is niet door mij gedaan.

 

Afstandsbediening werkt alles behalve goed, het menu gaat standaard naar DVB-T waarna ik moet handmatig via de menu knop het naar een HDMI kanaal loots. Het lukte met beeld makkelijker dan zonder beeld, maar is dit niet te veel om er nog in te investeren?

 

Als ik via het internet bekijk, dan komt het TV-tje uit 2007, is misschien gekocht in 2008, ik heb deze later gekregen en veel plezier van gehad.

 

Wordt het inmiddels een weggooi TV-tje?!

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...