Ga naar inhoud


TV uit/aan met VU+Duo AB afstandsbediening


HYvonne

Aanbevolen berichten

Voor mij als leek was het lang zoeken zonder resultaat maar heb uiteindelijk (ergens anders) gevonden hoe ik met alleen de AB van de VU+ Duo de stb kan bedienen en ook de TV kan aan/uit schakelen.

 

VU+ afstandsbediening programmeren.
1) Tv aanzetten.

2) De cijfers 1 & 3 ingedrukt houden totdat het witte knopje (linksboven) rood gaat branden.
3) Toets TV merk code in. (Deze kun je hier vinden)
4) Witte knop die rood brandt indrukken en ingedrukt houden totdat tv uit gaat..
5) Grote OK knop drukken, samen met de stoptoets (toets met vierkant blokje boven audiotoets).


De VU+ afstandsbediening is nu klaar en je kunt met de knop TV (linksboven) nu de tv aan/uit schakelen.5a30214e4dea8_VUDuo2AB.jpg.0fa2891d367e09fbac344d1836224342.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 1 jaar later...

Hallo,

Vandaag heb ik een nieuwe Afstandsbediening aangeschaft (zie bijgevoegde foto) voor het bedienen van mijn VU-DUO2 receiver.

De originele begon problemen te geven met de toetsen boven en onder de OK knop dus een nieuwe. (Type werd mij aangeraden door de verkoper)

Vervolgens deze netjes geprogrammeerd voor de ontvanger en het werkt allemaal, echter nu wil ik ook met deze afstandsbediening de TV (Samsung LE46B652)

aan en uit schakelen en dat krijg ik niet voor elkaar !

Kan iemand mij hiermee helpen en kan dat wel met deze afstandsbediening ?

 

Alvast bedankt  <>  Cees

 

IMG_0280_(2).thumb.jpg.b21758068fd873688f07a6713f0bfab4.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel handig om te weten maar wel slachting om alleen de TV additioneel AAN en UIT te kunnen zetten, levert alleen extra vragen en problemen op.

 

Zoals Tonski al in zijn vorig bericht aangeeft kun je net zo goed met de optie HDMI-CEC bewerkstelligen mar dan veel gemakkelijker, tenzij de TV hier niet in voorziet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hdmi-cec goed ingesteld de communicatie tussen satbox en tv werkt goed op

1 uitzondering na bij in standby zetten van box gaan tv niet in standby.

Heb dus vu+ afstandbediening geprogrammeerd voor de tv enkel om de tv uit te zetten.

Nadeel hiervan wat mij opgevallen is sindsdien kan ik de volume van de satbox niet meer instellen

volume knoppen afstandbediening vu+ stelt volume tv in niet van satbox.

Als ik volume satbox wil instellen moet dat via webinterface van satbox

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het volume regelen van de VU+ via de programmatie.  Normaal staat je standaard op tv als je de tv hebt geprogrammeerd.

Druk op "tv" samen met "ok" gedurende 3sec tot het ledje blijft branden.

Druk nu op "stb". En klaar is Kees.

 

Het volume gaat nu via de stb.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...