Ga naar inhoud


VU+ultimo 4K wie heeft ervaring met een DVB-C/T(2) Tuner


Dabliefhebber

Aanbevolen berichten


Ik zou niet zo snel weten welke ervaring ik er in dit verband zou moeten delen.

Ik heb weliswaar een VU+ SOLO4K en CaiWay maar gebruik nu al 1 jaar aanvullend een DUAL DVB-C/T2 tuner en dit functioneert uitstekend, zapt snel en een perfect beeld op een Samsung 4K TV.

 

Wel een kanttekening, ik had hiervoor een VU+ DUO2 met daarin ook aanvullend een los bestelde DUAL DVB-C/T2 tuner en toen ik deze naar de VU+ SOLO4K had overgezet constateerde ik regelmatig storingen.

Deze toen bij de dealer onder garantie bij de dealer kunnen omruilen en toen geen enkel probleem meer.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor het geval dat je met een alternatief image werkt dan even dit doorlezen voor wat betreft jouw Ziggo Locatie (netwerk ID)

de laatste cables.xml van Alex1970 nemen en in de map /etc/tuxbox plaatsen (overschrijven)

 

de tuner configuratie starten en de nieuw gevonden DVB_C tuner configureren

netwerk ID invullen en zenderszoekloop starten

 

welk image erop staat is evenwel nog van belang

heel belangrijk is dat de DVB_C/T/T2 tuner in tuner-slot 3 komt

  • Like 1

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-12-2017 om 09:26 zei Dabliefhebber:

Ik ben aan het overwegen om in mijn Vu Plus ultimo 4K  er een  DVB-C/T(2) Tuner

bij te plaatsen wie heeft er ervaring met deze tuner voor bv Ziggo

 

gewoon bijplaatsen, geen probleem met ziggo. Als je een Irdeto-kaart hebt kan deze ook via Oscam werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi even een vraag ik heb gisteren in mijn Vu + een  VU+ DVB-C/T/T2 - Dual Tuner PnP insteektuner 

geplaatst in slot 3 of te wel slot C geplaatst en is plug en play en kan dus niet fout gaan maar toch heb ik er een

probleem mee heb alle parameters in gegeven die nodig waren freqentie 472 mhz  netwerk id 5555 en de rest

stond ook goed toch kreeg ik de melding zoeken mislukt kabel was juist aangesloten wat is het prob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het bij mij nog niet helemaal duidelijk is hoe het bij jou nu precies zit of wat je wenst, hierbij een link met alle mogelijke tuner configuraties voor de VU+ ULTIMO 4K.

Beter kunnen wij het niet maken..

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Ultimo_4K

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Jürgen:

Omdat het bij mij nog niet helemaal duidelijk is hoe het bij jou nu precies zit of wat je wenst, hierbij een link met alle mogelijke tuner configuraties voor de VU+ ULTIMO 4K.

Beter kunnen wij het niet maken..

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Ultimo_4K

 

Er zat al een dvb S2 Tuner in slot A heb er afgelopen zaterdag de VU+ DVB-C/T/T2 - Dual Tuner PnP insteektuner  bij gezet

in slot C voor ziggo en het latere DVB T/T2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef indien het een FBC (full band Capture) tuner is hoort die in het eerste insteekslot

als het niet een FBC tuner is dus een gewone DVB-C/T/T2 dan moet die in het derde insteekslot

 

jij moet weten wat je gekocht hebt, het staat er overigens ook op gedrukt

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Tonskidutch:

Ik schreef indien het een FBC (full band Capture) tuner is hoort die in het eerste insteekslot

als het niet een FBC tuner is dus een gewone DVB-C/T/T2 dan moet die in het derde insteekslot

 

jij moet weten wat je gekocht hebt, het staat er overigens ook op gedrukt

Tonski sorry ik heb deze gekocht  onder de naam VU+ DVB-C/T/T2 - Dual Tuner PnP insteektuner

de eerste is een FBC TUNER type S2 Satelliet dus en in slot C oftewel 3 zit nu de

VU+ DVB-C/T/T2

 

aangepast door Dabliefhebber
Link naar reactie
Delen op andere sites

reclame van de satelliet winkel kun je beter maar wissen (zolang dat gaat)

onder je oude bericht op bewerken klikken

en heb je ook een passende cable.xml voor jouw regio in de box?

want daar lijkt het nu op dat er geen passende gegevens in het image gevonden worden voor de cablescan

daf.jpg

aangepast door Tonskidutch
aanvullende info over bewerken

t kan ier aol

Maaike Cafmeyer, Steve Willaert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...