Ga naar inhoud


'Vuilniswagen' gaat afval verzamelen in de ruimte


Sprietje

Aanbevolen berichten

De ruimte is toe aan een schoonmaakbeurt. Er zweeft zoveel troep rond dat raketten, satellieten en ruimteschepen zich te pletter kunnen vliegen. Binnenkort gaat daarom de eerste vuilniswagen naar het heelal.
Lees verder in het Algemeen Dagblad: https://www.ad.nl/wetenschap/vuilniswagen-gaat-afval-verzamelen-in-de-ruimte~aaf8f844/

De laatste afbeelding is het in kaart gebrachte ruimteafval.

 

 

 

 

 

 

 

satelliet-puin.jpg

satelliet puin.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Midden is beeld van de laatste bijlage waar al het grote ruimteschroot op staat, zie je "SWISSCUBE" staan. Dat was ook een project om ruimteschoot op te ruimen. Blijkbaar is dat project mislukt en behoort het nu ook tot het ruimteschroot.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net zoiets als het opruimen van gemeen stralende afgedankte kerncentrales. Het kost tig miljarden en er is nog nooit 1 opgeruimd. De aandeelhouders en er rijk door geworden andere figuren gaan het echt niet betalen. Mogelijk gaat er voor het eerst eentje opgeruimd worden op kosten van de gewone kleine man, de echte belastingbetaler.

Bij het ruimtepuin zal het niet anders gaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet hoe zoiets gaat ,dat vliegt of draait zeer vlug rond de aarde . Dus die vuilkar moet dan ook zo vlug gaan vliegen .

Kan zijn dat ik mij vergis met klein puin uit de ruimte dat de zonnencellen enz beschadigd.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die "vuilkar" moet ongeveer dezelfde snelheid hebben als het rondvliegende puin en dan wordt er zo'n doosje aan vast gemaakt die een groot zeil opent.
De principewerking hoe dat stuk folie aan zijn aandrijfkracht komt om het stuk ruimtepuin uit zijn baan te trekken, wordt uitgelegd in dit document: https://phys.org/news/2017-10-electric-exotic-explore-solar.html
In dat document kun je een filmpje aanklikken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens uwe uitleg en dat filmpje wordt aan het puin zo'n zeil aan vast gemaakt. Het gaat dan door de zonnewind steeds maar versnellen en bijsturen kan men ook . Of was het met die draden dat men kan bijsturen ?

Naar de aarde terug voor verbranding of verder de ruimte in?

125 g per zeil, hoeveel in een box weet ik niet ?

Rare dinges.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...