Ga naar inhoud


TV ontvanger benaderen via de tuner ingang van de ontvanger.


Aanbevolen berichten

@All,

 

TV ontvanger benaderen via de tuner ingang van de ontvanger.


 

Ontvangers is een mooie sport …………

 

 

Begonnen met radio :

 

 

Veronica, Caroline, Mi Amigo enz. , de eerste heb ik nog gesteund met de jingle “Veronica blijft als u dat wilt” , met 13 jaar was ik al DJ en had dus de kans om dat te doen.

 

Voor mijn zesde jaar was ik al bevangen door de piepjes en de rateltjes die in veel gevallen via de AM band door de lucht gingen, wat zou dat betekenen.

 

Morse, Telex en Fax was het begin, alles was te ontvangen, persbureaus, schepen, telefoon enz. enz. …….. , er waren berichten die 2 jaren, of nog later, bekend gemaakt werden via nieuws uitzendingen van radio en TV die ik al wist.

 

 

Volgende uitdaging werd TV ontvangst :

 

 

Het is voor mij begonnen met het komen van de Luxcrypt decoder ( RTL ).

 

Daarna ben ik enkele jaren bezig geweest met de D2mac gecodeerde ontvangers.

 

En toen werd het vooral tijd voor de Irdeto en Seca ontvangers, een tijd die jaren geduurd heeft.

 

 

 

Alle informatie gaat door de lucht of via een kabel :

 

Te volgen via PC, parallel, Serial, USB en vroeger Scart.

 

 

Gezocht :

 

 

Hardware en / of software die nodig is om een TV ontvanger te benaderen via de tuner ingang ( misschien ook de uitgang ) van de ontvanger.

 

Ik heb zelf al uren zitten zoeken, maar niets kunnen vinden met een bevredigend antwoord.

Zelf is hier wel een Pinnacle PCTV to go aanwezig, dat zou ik kunnen proberen, maar misschien zijn er betere ideeën.

 

 

M.a.w., hulp is welkom,

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@jeevanhoof,

 

 Gezocht :

 

 

Hardware en / of software die nodig is om een TV ontvanger te benaderen via de tuner ingang ( misschien ook de uitgang ) van de ontvanger. 

 

De ontvanger binnen te komen via een andere weg ( computer - ontvanger ) , gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Televisies en provider ontvangers/decoders zijn qua software allemaal closed source.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Sjaak(k):

Gezien het forum waarin je deze onduidelijke vraag stelt en plaatst, denk ik dat je een softcam bedoelt en die in een tv wilt zien te krijgen, dat zal niet lukken.

 

Je kunt OSCam compileren met Simplebuild voor Samsung TVs van de serie E/F (ES7xxx/8xxx).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k),

 

Citaat

maar wat wil je nu toch precies, het is nu gissen.

 

Is toch niet zo moeilijk ?

 

De ontvanger benaderen met behulp van een computer via een andere weg, de antenne ingang.

Is het zo duidelijker uitgelegd ?

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, ik snap er niets van.

Een ontvanger is gemaakt om de aangeboden HF signalen zichtbaar te maken op een beeldscherm.

 

Ik vraag me af wat je vraag te zoeken heeft in softcam en smartcards.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hij bedoelen, de ontvanger te manipuleren?

Zo goed als alle ontvangers niet provider gebonden zijn via een andere weg met de computer te benaderen.

De ontvanger via de coax ingang via de computer te benaderen, lijkt me niet evident.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...