Ga naar inhoud


TV ontvanger benaderen via de tuner ingang van de ontvanger.


Aanbevolen berichten


Dag Zilverster

 

een mooi voorbeeld van update van de cam 701  (tv vlaanderen  antenne tv )  via de DVB-T  transponder (kan. 46)  op  de zender NPO 1.   De module heeft eerst alle data  over the air  (terrestrial ) ontvangen,   gebufferd  en daarna een firmware update gedaan.

 

Helaas kan ik u geen details geven over het protocol  en juiste werking.  (tv vlaanderen doet dit voor zowat alles zenderlijst, firmware , cam701 , ....  )

Bijkomend worden er nog  abonnementsleutels (activeren ) en of codeerkeys meegestuurd. Wel interessant topic om info te zoeken.

 

hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hereberie1234,

 

Bedankt, maar dat is al bekend.

 

Citaat

Voor andere mensen, volg de uitzending Buitenhof, vandaag uitgezonden via NPO 1.

 

Wat ik hier mee bedoelde is de uitzending van vandaag met als naam het programma Buitenhof.

Mensen die dit niet gezien hebben is programma gemist een oplossing deze als nog te bekijken.

 

 

 

@moonchild,

 

Citaat

naar de sat-in van ontvanger versturen d.m.v. modulator AT290usb van Alitronika.

 

Dit ga ik beter bekijken, bedankt voor de tip !!!!

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

@moonchild,

 

 

Citaat

modulator AT290usb van Alitronika

 

 

Ik heb dit (  modulator AT290usb van Alitronika   ) een paar dagen na het plaatsen direct uitgezocht en schrok een beetje van de prijs.

 

Verder dacht ik hier op terug te zijn geweest in dit topic, sorry !

 

Eerst nog eens kijken of ik verder kom met een Pinnacle die ik heb liggen.

 

 

Bedankt, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

An sich originele gedachte.

 

Zo'n miro pctv, later overgenomen door pinnacle heb ik vroeger ook gehad in de begin jaren 90. Daar ga je nu helemaal niets meer mee beginnen.

Die kan enkel met analoge antenne signalen overweg en dus niet met de inmiddels gebruikelijke digitale DVB-C streams

Verbaast me overigens niets dat die AT290USB een dikke 3300 euro moet kosten is immers voor professioneel gebruik.

Je zou daar zelf gemaakte emm's en ecm's mee aan een receiver kunnen voederen via de dvb-s antenne ingang. Maar zolang je niet weet met welke keys je die ecms/emms moet signen

zal een sc of ci module deze nooit als een valid message accepteren en vervolgens verwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2018 om 21:15 zei Sjaak(k):

Tot op heden zijn we er nog niet achter wat Ziverster nu precies wil met zijn vraag, zou wel netjes zijn dit te vertellen.

Lijkt me toch duidelijk!!!

Via serieel bij de data van de firmware te komen schiet tot op heden niet op,dus wil die de ontvanger via een uitgang proberen te benaderen om meer informatie uit een ontvanger te sleutelen,het omgekeerd zoeken is wat Zilverster begonnen,en vraagt of er iemand is die wil meehelpen in deze zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder inside informatie is dit onbegonnen werk.

Je zal eerst moeten uitvinden waarop je tv triggert in de ota datastroom om aan te geven dat er een nieuwe software versie kan worden ingelezen.

Daarna kan je alleen een complete nieuwe firmware inlezen.

Een foutje en je hebt je tv gebricked.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten het feit dat je daarmee; de specifieke en algemene gebruiksvoorwaarden van de Producent en haar hardware niet nakomt. Hetgeen dus strafbaar is.

in dit verband kun je natuurlijk eens de disclaimers en warnings van je toestel er op na lezen.

 

do not disassemble this device

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...