Ga naar inhoud


Fijne electronica: Zoek een ultra kleine pin/box header


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Voor een hobbyproject wil ik een deel wat met een pin en box header met een ander deel verbonden is, verlengen. Het gaat om een box en pin header van 2 x 4 pins, maar wel een stuk kleiner dan wat je normaal gesproken op een PC aantreft.

 

Het doel is dus de afstand tussen de beide componenten die normaal op elkaar gestoken worden met 15 cm te verlengen.

 

Voor referentie heb ik een pin header zoas die normaal op een arduino, raspberry pi of een PC mainboard zit er naast gelegd.

 

Wie weet hoe dergelijke headers exact heten zodat ik ze kan zoeken, of anders de link naar een winkel in een privébericht als het kan.

 

B.v.d.

IMG_1244.jpg

IMG_1247.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder
1 uur geleden zei Big fellow:

Maar het helpt ook als je even de pin afstand opmeet en de pin maat (diameter)...

 

Dat is heel erg lastig te meten want het is echt klein. Ik meet met mijn standaard japanse schuifmaatje +/- 1mm afstand tussen de pinnen en de pinnen zelf zijn +/- 0,5mm dik.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

ik denk dat de sleutel ligt in het vinden van de smd box header. Dan is de pin header ook wel te vinden.

 

HIer een foto van de achterkant van de box header:

 

IMG_1249.jpg

 

De afstand van pin tot pin is echt niet meer dan 1 tot maximaal 1,5mm.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dank je. Helaas heb ik nog niet precies kunnen vinden wat ik zoek.

 

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit het beste zou kunnen verlengen?

Welke AWG draad en dan eventueel gewoon stukje van weerstanden afknippen en die als pin gebruiken?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is de max breedte van de stekker 

 

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei iemand:

pin header 1.27mm

zelfs bij een of andere Chinese webwinkel hits op diverse varianten

p.s. pin afstand, is niet de maat tussen de pinnen, maar hart op hart.

of bv afstand pin linker kant naar linker kant volgende pin.

aangepast door Michel
denk aan de reclame regels!

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...