Ga naar inhoud


hoe krijg ik mijn contacten in de icloud? (ipad)


Hensat

Aanbevolen berichten


als je op dat apple device een iCloud e-mail account hebt, moet je de contacten die je aanmaakt in de app ook kunnen opslaan in The iCloud

in de instellingen zijn per communicatie methode aan en uit schakelaars voor het delen en synchronisren

 

en voor de Email, contacten, agenda's is er ook importeer simcontacten voor als ze enkel in de sim opgeslagen waren en niet in het contacten bestand

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Hensat:

Het gaat om de contacten die op de ipad staan, als ik op mijn pc inlog in mijn icloud (zelfde apple id) dan zie ik geen contacten, ook niet op de iphone

 

Ik denk dat ik begrijp wat jij bedoeld.

Zoals ik al schreef gebruik ik mijn contacten uit Gmail, dus kijk ik eigenlijk nooit verder omdat ik via mail en Android Smartphone alle contacten altijd in beeld heb.

Nu zie ik op mijn iPad wel alle contacten maar niet op mijn MacBook.

 

Sterker nog, ook op de 2e iPad van mijn vrouw zie ik de contacten niet, dit terwijl wij gezamenlijk gebruik maken van hetzelfde Apple-ID.

Ik ga nu ook eerst even zoeken wat hier de oorzaak van is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

iPhone openen, bovenin op je naam tikken en iets daaronder staat iCloud dat aan klikken als je dan bij contacten kijkt moet dat op aan (GROEN) staan dan krijg je ze ook allemaal in je iCloud bij het synchroniseren met iTunes. 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt het wel andersom, in iCloud aanmaken en komt die dan wel op de ipad of iphone?

Ook proberen in de iphone uit te zetten, de icloud, dan afmelden en even later weer aanmelden en aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kijk je in de verkeerde groep. B.v. op de iphone ga naar contacten, helemaal bovenin links staat "groepen", hier zie je waar contacten aan gekoppeld kunnen zijn b.v. gmail, hotmail e.d., onderaan staat "alle iCloud" , deze optie aanvinken en je ziet alle contacten die ook in de iCloud staan. Vervolgens bekijk je in welke groep je de locale contacten hebt gezet. Klik hier ook de "alle iCloud" vink aan.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Humm, vreemd, zit de icloud niet vol? Heb je al geprobeerd wat catw voorstelde dus op de pc in de icloud een contact aanmaken en kijken of deze op de iPad verschijnt? 

En welke IOS versie heb je? Ik heb zelf een oude iPad die niet hoger meer kan dan IOS 9, deze wil de agenda en contacten ook niet goed sync-en met de iPhone op IOS 11 en de mac op OS10.13.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...