Ga naar inhoud


joyne samen met Maxvieuw Vu Qube MXL005


Robende

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

ik ben nieuw hier dus ook redelijk onbekend met schotels etc etc haha.

ik heb een camper en wil via mijn camper met joyne tv gaan kijken.

reden hiervoor is dat ik niet teveel zender hoef en graag via een schotel wil kijken.

nu heb ik de mogelijkheid om relatief goedkoop deze Maxvieuw Vu Qube MXL005 aan te schaffen.

de reden waarom ik deze zou willen kopen is gemak en ik geen grote schotel op mijn dak wil.

 

mijn vraag is eigenlijk gaat dit werken samen met Joyne? of kan iemand advies geven.

ik reis niet diep europa in blijf redelijk binnen NL, BE, DE en FR dus hoef ook niet de aller grootste schotel te hebben.

ik heb het via dealers van Joyne al gevraagd, maar die willen graag andere zaken aan me verkopen vandaar deze post.

 

alvast zeer vriendelijk bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Robende

 

Welkom op dit forum

 

De Omnisat MXL005 VuQube heeft een Cassegrain-schotel van 37cm. Maxview claimt dat deze schotel hetzelfde presteert als een normale offsetschotel van 54cm.
Deze schotel is veel te klein en niet voor niets dat iemand deze schotel graag wil verkopen. Deze schotel wordt veel in Engeland verkocht en daar is die prima te gebruiken met het loeiharde signaal van de Astra 28,2.

Ik adviseer je hem zeker niet en als je toch graag wilt proberen, ga dan langs de verkoper van deze schotel en laat hem demonstreren hoe hij de Eutelsat 9 oost ontvangt bij regen, zoals vandaag bijvoorbeeld. Joyne heeft een aantal zenders die niet gecodeerd zijn dus ook zonder abonnement kun je de ontvangst controleren.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

dank voor je bericht, ik snap idd wat je zegt het is niet echt groot.

heb even nagevraagd maar ze ontvangen nu behalve Astra 3 na de update alles heel goed ook in het buitenland.

 

ik denk het scheelt me een gat zagen in mijn dak ha ha, je bent namelijk toch wel erg beperkt in een camper.

 

bedankt voor je reactie!! ik ga het allemaal eens even bekijken 

 

Gr, Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Joyne is moeilijker te ontvangen dan Canal Digitaal.

En ontvangen ze Canal Digitaal ook als het regent? Dit lijkt me in een camper toch wel belangrijk. Als het mooi weer is zit je vaak buiten maar bij regen willen mensen graag binnen TV kijken maar dan moet het wel werken.

Dus als je je zinnen op dat ding hebt gezet, laat ze dan demonstreren dat je Joyne kunt ontvangen bij regen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je hier kunt zien, heeft Joyne op transponder 12074V flink wat zenders die niet gecodeerd zijn: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html
Te weten:
- TV Oranje
- Slager TV
- Nashville TV
- de Regionale omroepen
- de radiozenders
dus alle zenders waar in de derde kolom een "F" bij staat van Free to air.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb hem een paar dagen op de proef samen met een rebox re-4220 

Receiver. heb hem aangesloten en zoals hieronder heb ik ontvangst ondanks de bewolking

echter twijfel ik of dit goed is ik kan ruim 500 zenders binnen halen maar de Free to air zoals gezegd lukt niet. Als ik de transponder op 11747 30000 zet heb ik geen reactie van de sataliet helemaal niets doe ik het nu goed of fout ik ben niet zo heel thuis in deze materie ik hoor het graag bedankt alvast 

17AE1888-2A93-47C6-A02B-FA637E0C3F72.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Robende

 

Je wilt Joyne ontvangen met de transponders 11747H en 12074V met een SR van 30.000.
Je laat een beeld zien van transponder 11727V met een SR 27.500 die helemaal niet bestaat op de 9 oost. Logisch dat je geen beeld hebt.

Gebruik transponder 11938H DVB-S, QPSK, SR 2750, fec 3/4 met de zender PTV Global om de schotel uit te richten op de 9 oost.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, tja dat was dus ook mijn vraag zit ik wel goed haha

nee dus dan moet ik beter zoeken bedankt voor de waardes! Zit ik alleen nog met de fec hoe stel ik dat in bij de rebox?

nu zit ik eigenlijk gelijk verder te denken (ik heb hem toch 2 weken op proef en nergens nog een abonnement afgesloten) kan ik cannal digitaal ook proberen en zo ja wat zijn dan de waardes voor Astra 3, 2 heb ik al gevonden 

of zeggen jullie das nog veel moeilijker om te vinden begin er niet eens aan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...