Ga naar inhoud


Opnames van Canaldigitaal


Alphasat

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat ik telkens mijn opnames van Canaldigitaal niet meer kan bekijken na twee dagen.

Ik werk met een CI module met wereldbol en oranje Smartcard.

Met de opnames van Bis Tv en Canaldigital Zweden heb ik dit probleem niet.

Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?

De soft op mijn Ultimo is VTI 13.x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is best vreemd. Twee mogelijkheden:

 

Je hebt 'achteraf decoderen' ingesteld waardoor je opnames versleuteld worden opgeslagen. 

Je stopt je kaart gewoon in een kaartslot en gebruikt OScam of Gbox 8.11K.

Voor Canal Digitaal is geen CI nodig tenzij je FoxSport 2 HD Int, Mezzo of MotorSports TV wil kijken. Hiervoor zou dan de witte CI nodig zijn. Gezien het feit dat je de oude wereldbol CI hebt ga ik ervan uit dat deze zenders voor jou niet interessant zijn.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan worden dus je opnames gecodeerd opgeslagen en niet in standby-stand gedecodeerd.
Ten eerste zou ik aanraden je Canal Digitaal smartcard in een softcam te gebruiken, maar misschien heb je de CI module wel nodig voor bijv. Fox Sports 2.

Zijn je cardreaders al bezet met de BIS en Canal Digital kaarten, dan kan je nog een kaartlezer aansluiten op een USB-poort.

 

In het menu Systeem>Opname staan onderaan de opties wat te doen met een opname van een gecodeerde zender, o.a. 'Voeg de ECM altijd toe aan opnames'.
Wellicht moet die op 'Ja' staan.

 

Eerlijk gezegd heb ik hier zelf geen ervaring in want ik gebruik de smartcard i.c.m. een softcam. En misschien heeft VTI hier andere of meer instellingen voor, bijv. in de Common Interface instellingen.

 

Wat ik ook zie in de lijst met opnames is de optie 'Start achteraf decoderen', maar omdat nou elke keer handmatig te moeten doen lijkt me ook niks.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En even voor de duidelijkheid: Motorsport TV op Astra 19.2E of op Thor 0.8W?
Overigens, via Astra 28.2E is deze ongecodeerd te zien. Op het moment hetzelfde programma, maar zou afwijkende versie zijn?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat VTI een andere menu-indeling heeft. Sorry maar ik heb helaas nog geen VU+ (omdat ze niet opschieten met de nieuwe tuners), dus kan ik VTI ook niet gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alphasat

Dan heb je dus NIET de CI met wereldbol zoals je eerder aangaf. Jij hebt de witte die de CWOE (nano 01) ondersteunt. Als deze zenders voor jou belangrijk zijn kun je niet zonder deze module. Deze zenders worden alleen nog in Nagra aangeboden waardoor ze met softcam (en bijbehorende boxkey) niet meer opengaan.

 

Dus achteraf decoderen moet je uitzetten als je gaat opnemen van Canal Digitaal óf aanlaten en in Standby laten decoderen. Andere opties zijn er niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...