Ga naar inhoud



Andrija

Aanbevolen berichten

Ik werk met Win 10. In het netwerk staat netjes mijn Vusolo vermeldt.

Echter als ik er heen wil krijg ik de melding fout 0x80070035."kan het netwerkpad niet vinden".

Weet iemand hier een oplossing voor? Windows of box probleempje?

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is dit sinds kort beginnen optreden?

Welke wijzigingen zijn er gemaakt aan PC <--> VU??

 

Mogelijk is je samba config terug overschreven. Mocht je terug een voorbeeld nodig hebben => klik hier

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

je moet geen http o.i.d. in de adresregel invoeren 

alleen het IP adres

dus

192.168.1.xxx

(xxx staat voor het nummer dat de router aan je Receiver toegekend heeft indien per DHCP kan deze vaker wijzigen na een herstart)

indien het met edge niet lukt daar deze via bing wilt zoeken neem je Firefox

 

Screenshot_15.jpg

 

Indien je windows recent een autumn Update heeft gehad is overigens smb1.0 uitgeschakeld

dat dient de algemene veiligheid is echter alleen van toepassing op je netwerkomgeving en niet op verbinding via de browser

omdat die samba versie uitgeschakeld is kun je niet naar de solo die alleen verbindingen aanneemt met lagere samba versies

 

om deze problematiek te verhelpen moet je bij de windowsonderdelen (de client voor smb1 aanzetten) of een hogere samba versie op de solo installeren

ik heb hetzelfde met de oude Ultimo (en gebruik daarom ook geen samba meer maar NFS op mijn windows 10 pro)

 

 

Screenshot_16.jpg

aangepast door Tonskidutch
punt verkeerd gezet

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gedaan zoals als je melde. Echter weigert de box de toegang. Bij netwerk box zie ik geen problemen en worden alle apparatuur aangegeven. Met DCC kan ik wel op de box komen.

Ik weet heb dit probleem eerder gehad. Vaak kwan het door een update van de box en of windows. Samba op de box uit gezet en daarna hersteld. Met Webrif ook netjes naar de box. Echter als ik totaalcommander of explorer weigert de box de toegang met bovengenoemde code. Deze code komt veel voor bij windows waar men er ook geen antwoord op heeft.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...