Ga naar inhoud


OscamStatusView plugin onder VTi


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Omdat OScam nu redelijk standaard is is het wellicht interessant om deze plugin te gebruiken. Deze geeft o.a. de status van je smartcard aan. Ik weet dat één en ander ook gewoon via de OScam WebIF kan, maar dan moet het met een extern apparaat (PC, laptop, tablet etc)

 

Open een telnet sessie op de VU+

Login: root

-opkg install curl

-exit

 

curl staat vervolgens in usr\bin

 

Installeer vervolgens OscamStatusView via de handmatige installatie

 

kopiëer vervolgens de geïnstalleerde curl naar de bin directory van de zojuist geïnstalleerde OscamStatusView. Er staat daar al een verouderde curl. Kies dus Ja/Yes om deze te overschrijven.

 

Hierna kun je OscamStatusView starten en configureren.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de info.

 

Jij schijnt er veel van te weten.

Kan je aangeven wat de verschillen zijn, voor- resp. na-delen van de VTI aanwezige CAM's?

Snelheid, aantal kanalen, ,digitale zenders, dat het tegelijk kan ontsleutelen .

 

Of misschien als anderen in dit topic, erbij in springen, kan er een lijst gemaakt worden.

 

Zou erg handig zijn.

 

 

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Geen topic kapen, open een eigen onderwerp voor je vragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat kan ipadawan ook zelf gaan uitzoeken. Daar heeft hij mij niet voor nodig :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus omdat jij beweerd dat het redelijk standaard is en interessant moet anderen zelf gaan uitzoeken of dit wel of niet zo is.

Wat is dan zo interessant aan de in jouw ogen redelijke standaard OSCam? Mag niet om een vergelijking gevraagd worden?

 

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vragen mag uiteraard, alleen 'plas je tegen de verkeerde boom'. Ik heb het over de plugin van Kashmir 'OScamStatusViewer'. Ik heb deze ooit gekocht omdat ik de status op de STB wilde zien zonder tussenkomst van een PC/Laptop/tablet. Deze communiceert uiteraard met de OScam softcam die nu min of meer als standaard wordt geïnstalleerd op de boxen.

 

Nergens pretendeer ik dat OScam 'beter' is dan welk andere softcam dan ook.

 

De verschillen van de diverse softcams kun je zelf op internet prima opzoeken. Gewoon een kwestie van eigen initiatief en als je daar zelf een lijst van wil maken dan ben je daar vrij in...

 

Ik voel me absoluut niet geroepen om wéér een lijst te gaan maken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 21-5-2018 om 22:05 zei ceesv:

Geen topic kapen, open een eigen onderwerp voor je vragen.

Ipadawan, welk deel van mijn opmerking begrijp je niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...