Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


Op 23-5-2018 om 20:21 zei Sprietje:

Irdeto Black LNBs?

Je bedoeld Inverto Black Ultra lnb's.

Irdeto is een coderingssysteem.

Klopt ik haalde de namen door de war :)

Op 24-5-2018 om 11:07 zei Mojo:

Heb je een dect telefoon in de buurt staan?

Ja in de huiskamer ook, drie toestellen met opladers

Maar ik laat die satteliet zaak kijken hoor want, het lijkt mij sterk dat het daardoor komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Rolando:

Ja in de huiskamer ook, drie toestellen met opladers

 

Dan zou ik die toestellen, en het basisstation, eens uitzetten tijdens de ontvangstproblemen.

KBS zit inderdaad precies in de DECT-frequenties. Afhankelijk van de kwaliteit van je bedrading en/of "lekken" in de afscherming, kan dat tot problemen leiden.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo reken je dat uit:


KBS-World op de Hotbird 13 wordt uitgezonden op 11642MHz.
Dit valt in de lage band die van 10700-11700MHz loopt.
Trek van die frequentie 11642MHz de Low Band Frequentie van 9750 MHz af.
Dan hou je 11642 - 9750 = 1892MHz over. Dit is de frequentie die door de coaxkabel gaat.
In Europa loopt het frequentiegebied van DECT van 1880 tot 1900 MHz.
Dan zie je dat de frequentie van KBS-World met 1892MHz precies in het frequentiegebied van DECT ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al het uitzoekwerk heren, maar ja ik ga mijn dect telefoons ook niet de deur uitdoen,  ik heb de stroom er ff afgehaald, dit had geen effecten sterker nog, de beeldkwaliteit wordt slechter, wellicht ook door het onweer wat nog steeds niet hier in Haarlem is ontvangen.

Nu is het zowiezo drama op KBS World, hij geeft zelfs aan nu afstemmen is mislukt.

 

Ik heb die satellietman net gebeld, hij heeft een Pro Max HD Ranger, als ik hem moet geloven kan je dan makkelijker en scherper afstellen dan met een Satlink wat toen gebeurd is.

Er zijn wat stormen geweest en vanaf maart/april 2017 (toen het geplaatst was) tot januari 2018 is het allemaal prima gegaan dus....

Dat DECT verhaal zou kunnen zegt hij maar hij kan dat met die Pro Max zien.

Hij komt volgende week woensdag als het weer meezit.

aangepast door Rolando
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Rolando:

Bedankt voor al het uitzoekwerk heren, maar ja ik ga mijn dect telefoons ook niet de deur uitdoen,  ik heb de stroom er ff afgehaald,

 

En ook de handsets uitgeschakeld? Niet onbelangrijk, maar je schrijft er niet over.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Rolando:

Ja ook gedaan die gaan automatisch uit dan.

 

OK. Dat is dan anders dan bij mijn handsets, die gaan in die situatie 'op zoek' naar het/een basisstation.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok! Ik ben geen expert maar lijkt mij sterk dat DECT roet in het eten gooit.

Ik ben ook benieuwd wat hij volgende week gaat doen, het kan natuurlijk best dat die transponder gewoon niet meer goed gepakt wordt op die triax en de rest wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...