Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


Ik denk dat we maar moeten stoppen met de kans op instraling. Een Inverto Black Ultra is een uitstekende lnb en de Koka 9 TS is ook een uitstekende kabel. Daar moet je het niet in zoeken.
Ik denk eerder dat de schotel/lnb niet goed staat uitgericht.
Plaats eens wat foto's van je schotel liefst recht van voren zodat de lnb's goed te zien zijn en een van opzij. Als het niet te veel werk is ook graag een van boven de lnb's genomen zodat we ze mooi op een rij kunnen zien zitten.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk komen we weer terug bij het finetunen. KBS bewijst in dit draadje per saldo dat de frequentie en de zender uitermate geschikt zijn om de Hotbird satelliet maximaal uit te richten.

 

De switch en de f-connecties buiten zouden misschien ook nog oorzaak kunnen zijn.

 

Het blijft checken en uitsluiten. Maar bij een lichte hapering is het meestal moeilijk vinden. Soms moet een probleem eerst verergeren.

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

KBS World HD op Hotbird is goed te ontvangen. Het is geen lastige transponder om uit te richten. Mits de schotel en lnb correct zijn afgesteld. Ik heb een grote vermoede dat de schotel niet correct is uitgericht of de lnb vertoont een mankement. Met de Promax Ranger HD meter kan men al redelijk snel zien wat er aan de hand is.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de parameters is KBS  wel degelijk een gevoelige transponder. Valt als een van de eerste weg bij slechte weersomstandigheden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-5-2018 om 08:07 zei Eduard07:

KBS op de Hotbird is inderdaad een zeer gevoelige frequentie gezien de parameters die het gebruikt: de drempel waarop de zender gaat blokken is hoog.

 

Wat is er dan zo bijzonder aan?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja,  ik kan er ook niets bijzonders aan ontdekken.

DVB-S2 8PSK 27500 3/4  

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Eduard07:

Gezien de parameters is KBS  wel degelijk een gevoelige transponder. Valt als een van de eerste weg bij slechte weersomstandigheden.

Klopt

5 uur geleden zei Ventura:

KBS World HD op Hotbird is goed te ontvangen. Het is geen lastige transponder om uit te richten. Mits de schotel en lnb correct zijn afgesteld. Ik heb een grote vermoede dat de schotel niet correct is uitgericht of de lnb vertoont een mankement. Met de Promax Ranger HD meter kan men al redelijk snel zien wat er aan de hand is.   

Thanks, we gaan het volgende week zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blaadjes aan de boom, in de signaalweg?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om ongeveer 18.00 uur had ik wel een blokkendoosontvangst op de zenders op deze transponder. De ontvangstwaarden waren normaal, dus ik vraag me af of er misschien iets met de transponder aan de hand is. 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn met twee man sterk vanavond geweest, op dat moment had ik geen probleem met KBS World en Kurdistan TV en France 24

Db schommelde rond de 9.9 op andere hotbird zenders gewoon beter.

Venton lnbs (die kleiner en dunner zijn dan die inverto black) uitgetest op de hotbird leverde niet veel betere resultaten, ze zagen toch wel wat errors.

Schotel ietsjes naar boven gekanteld, iets beter.

Beneden ook ontvangst getest al met al 1 uur bezig geweest of zelfs langer.

 

Ze zijn net weg toen was het nog goed en nu KBS staat gewoon op zwart NUL db.

Andere zenders even snel gekeken, ja Arirang geen probleem, nooit een ontvangst probleem met die zender.

Ze hebben echt alle moeite gedaan en wat zij wel concludeerden is dat muurbeugel te bewegelijk is.

Mijn schotel staat op de derde etage op een dakterras.

Ook al is dat zo er is nu amper wind...!

Maar een zuchtje wind is voldoende zeiden ze...

Wat hun advies was is de muurbeugel veranderen en voor de rest aan de Triax en lnbs niks.

 

Ik heb uiteraard contact per telefoon en app hierover, ze gaan thuis nog iets uit testen.

Het probleem is nog niet opgelost.....helaas helaas

 

 

 

aangepast door Rolando
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...