Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

Dat zou ook nog kunnen dat de schotel iets getorst is.

Daar kom je snel achter door een garendraadje of dun vislijntje van boven naar beneden en van links naar rechts te spannen en met plakband op de rand van de schotel vast te zetten. In het midden van de schotel moeten ze elkaar juist raken zonder afstand ook als je het draadje aan de andere kant van de andere draad langs laat lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat getorst verhaal heb ik een keer gechecked op jouw advies toen Alex hem pas geplaatst had vorig jaar.

Er is niks aan de schotel zei ook de monteur.

Hij gaat trouwens thuis de boel "nabootsen" ik denk ook dat hij niet veel klanten krijgt met multifeed?

Ik heb net gemeten van de linker lnb tot de rechter lnb 27,5cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet het hoogteverschil 55mm zijn. Plaats dus een vulling van 55mm op de kop van de Hotbird-lnb en leg dan de waterpas over de twee buitenste lnb's. Hij moet waterpas liggen als de rail op de juiste schuinte staat.

 

36.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolando schreef:

 

" Een andere satellietzaak mailde ik en die gaf al aan dit doen we niet eens, we gebruiken dan de Cahors Big Bi Sat".


Tja, dat bedoel ik, er zijn maar weinig schotelmonteurs die verstand hebben van multifeed ontvangst op een gewone schotel met rail.
Wavefrontier en Cahors (Visiosat) hebben een online calculator die precies aangeeft hoe je de schotel en de lnb's moet plaatsen en ja, dan kan iedereen het.
De meeste schotelmonteurs zullen ook niet aan een Maximum E85 beginnen want die heeft geen calculator en dan vinden ze het te moeilijk.
Tja en ze kunnen natuurlijk ook niet 4 uur zitten klooien want dan krijgen ze natuurlijk bonje met de klant als ze een rekening van 4uur (of 8uur als ze met z'n tweeen zijn) presenteren. Ik begrijp het dus heel goed dat ze dan alleen maar met een Cahors Big Bisat willen werken.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De TS is hier de derde man, spijtig kun je niet met de techniekers spreken. Even lichtjes wringen aan de lnb/schotel of arm kan effect geven op de meters.

Ik heb zoiets gelijkaardigs staan in Spanje. Arm is maar zo en zo, De bevestiging van rail aan arm met 1 vijsje is ook maar zo en zo, verdraaid zich gemakkelijk zoals bij vastzetten RF stekker of instellen lnb. 

Hardware is niet goed.

 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht even af wat de schotelmonteur nog gaat doen.

Ik heb er nu geen prio mee, KBS blijft nu stabiel op 9,9 ik zie nu weinig storingen.

Wat ook dus zou kunnen maar ja dat is geld er tegengooien.

De Triax erafhalen en Cahors Big Bi Sat erop en geen gezeur meer met ontvangst issues en dat kan volgens mij uitgebreid worden naar 8 lnbs?

En ook even een andere muurbeugel neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de muurbeugel toch wel stevig genoeg is. Dat kun je trouwens makkelijk controleren door eens even aan de beugel te schudden en kijken of de schotel echt gaat bewegen.

 

Toch lijkt het me geen overbodige zaak de schotel met draadjes te controleren. Die monteurs kunnen wel zeggen dat de schotel er goed uit ziet maar als een schotel iets getorst is, kun je dat echt niet met het blote oog zien. Dat is het verraderlijke van torsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Rolando:

Interessant maar die spaun is mij juist geadviseerd te nemen hoe kan dit nu fout gaan?

 

Men hebt u wel correct geadviseerd. Het kan zijn dat de verkoper weinig ervaring heeft in Linux satelliet ontvangers icm diseqc switches. Immers het blijven verkopers en geen ervaren techneuten met installatie ervaring .   

 

14 uur geleden zei Eduard07:

Misschien dat de schotel toch lichtelijk getorst is?

 

Is een mogelijkheid. Tijdens het nazien van de schotel had men dit wel kunnen zien en meten icm Promax Ranger HD.

 

46 minuten geleden zei Rolando:

Ik wacht even af wat de schotelmonteur nog gaat doen.

Ik heb er nu geen prio mee, KBS blijft nu stabiel op 9,9 ik zie nu weinig storingen.

Wat ook dus zou kunnen maar ja dat is geld er tegengooien.

De Triax erafhalen en Cahors Big Bi Sat erop en geen gezeur meer met ontvangst issues en dat kan volgens mij uitgebreid worden naar 8 lnbs?

En ook even een andere muurbeugel neem ik aan?

 

Wacht even op reactie van de schotelmonteur. Een Cahors Big Bi Sat is een degelijke en duurzame schotel. Hou er wel rekening mee dat deze schotel veel breder is vergelijken met de Triax. Hou rekening mee met het plaatsen daarvan. Daarbij adviseer ik een mast met een diameter 60mm ipv de bekende 42mm. Zodat deze wat meer "body" heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ventura:

 

Men hebt u wel correct geadviseerd. Het kan zijn dat de verkoper weinig ervaring heeft in Linux satelliet ontvangers icm diseqc switches. Immers het blijven verkopers en geen ervaren techneuten met installatie ervaring .   

In een van mijn eerdere berichten heb ik al aangegeven dat ik dezelfde ontvanger heb met een Spaun. De combinatie Vu+ - Spaun is juist prima. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rolando, is er bij de werkzaamheden en metingen ook rekening gehouden met het feit, dat de Triax arm wellicht niet meer goed focust doordat die doorhangt door het gewicht van de 4 lnb's?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...