Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


zou je de schotel eens 1m hoger kunnen plaatsen 😊

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Ventura:

Is er een mogelijkheid om wat foto's te maken? Ik ben erg benieuwd naar de muur beugel montage. En is er een ruimte voor een tegelvoet of mast te monteren aan het balkon? Toevallig nog de Diseqc getest met de Promax Ranger HD?  

 Die diseqc is niet gechecked maar die doet het gewoon goed, de astras werken ook goed en de rest van de hotbird ook.

Een tegelvoet op dakterras van 9m2 zie ik niet zitten ik zit er en we kunnen er zonnen, het dakterras zit inpandig in het schuine dak.

Ik ga fotos regelen binnenkort in deze topic, ik kan er zo paar naar je mailen trouwens als je via pm je email of whatsapp geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto zie ik dat de regenkapjes van de Inverto Black Ultra lnb's niet naar beneden geplaatst zijn.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Sprietje:

Zou je ook eens een foto kunnen maken zodat je alle 4 de lnb's naast elkaar ziet? Daar heb ik 30 mei al om gevraagd.

In welke plaats staat de schotel?

 

Op 29-5-2018 om 19:39 zei Rolando:

Bedankt voor al het uitzoekwerk heren, maar ja ik ga mijn dect telefoons ook niet de deur uitdoen,  ik heb de stroom er ff afgehaald, dit had geen effecten sterker nog, de beeldkwaliteit wordt slechter, wellicht ook door het onweer wat nog steeds niet hier in Haarlem is ontvangen.

Nu is het zowiezo drama op KBS World, hij geeft zelfs aan nu afstemmen is mislukt.

 

Ik heb die satellietman net gebeld, hij heeft een Pro Max HD Ranger, als ik hem moet geloven kan je dan makkelijker en scherper afstellen dan met een Satlink wat toen gebeurd is.

Er zijn wat stormen geweest en vanaf maart/april 2017 (toen het geplaatst was) tot januari 2018 is het allemaal prima gegaan dus....

Dat DECT verhaal zou kunnen zegt hij maar hij kan dat met die Pro Max zien.

Hij komt volgende week woensdag als het weer meezit.

 

De schotel staat in Haarlem. Ik zal zeggen, Sprietje gaat dit voor u uitreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef in het begin: vooral 's ochtends.

 

Als er alleen op bepaalde frequenties, en op bepaalde tijden van de dag problemen zijn, check ik vaak ook of de LOFs van LNB en receiver nog matchen.

 

Dat doe je door in je receiver bij de LNB-instellingen de LOFs voor "universele LNB" van 9750 en 10600, te wijzigen in 'handmatig' en dan 9754 en 10604 in te voeren, en als dat verslechtering oplevert op de probleemzenders, dan 9746 en 10596 te proberen.

Geeft één van deze instellingsverandereringen een duidelijke verbetering op de probleemzenders (het kan op andere zenders dan verslechtering opleveren, maar dat is later op te lossen), dan is er een mismatch in de frequenties.

 

(Die tekst over het "ochtendhumeur" van LNBs van ceesv op 23 mei is dan wel relevant, maar het is niet per definitie alleen een LNB-probleem: kan ook zijn dat je zenderlijst een paar mismatches heeft.)

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...