Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


Thanks

Dat is een heel verhaal, maar dat moet degene die het africht toch ook kunnen zien?

Ik kijk morgen of ik een betere foto's kan schieten, de voorkant van de lnbs bedoel je dus echt een frontale foto van de grijze regendoppen? En met name op de hotbird want daar gaat het om.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze nieuwe foto zie ik dat de rail 10,5 graden schuin staat, dus nog steeds 1 graad minder dan het zou moeten zijn. Voor deze beoordeling heb ik de eerste foto gebruikt. Daar kun je namelijk de uitsparing zien die in de schotel gemaakt is waar de lnb-arm in geschoven is. Die uitsparing is precies verticaal er van uitgaande dat de pijp waar de schotel op gemonteerd is verticaal staat. Om de hoek te bepalen gebruik ik het programma Microsoft Office waarbij de foto per 0,1graad gedraaid kan worden. Zo kan ik de hoek dus heel nauwkeurig bepalen.

De schotel hebben ze op de Astra 23,5 uit moeten richten want de lnb van de Astra 19,2 staat er 5-6mm naast omdat die niet dicht genoeg tegen de 23,5-lnb kan. Met 1 graad verschil geeft dat een hoogteafwijking van 2mm van de Hotbird. Dat levert maar weinig verlies op. Dus wat de schuinte van de rail zeg ik OK.

Zo te zien aan de borgschroef hebben die mannen de schuinte van de rail ook niet anders afgesteld dan dat hij al stond.


Wat de afstand van de Hotbird-lnb t.o.v. de Astra 19,2-lnb lijkt het me 2mm te groot maar ook dat valt binnen de marges.
Ook de afstand van de kop tot aan de lnb-klem staan goed, zo'n 5-6mm zo te zien.
Al met al ziet de afstelling van het geheel er dus goed uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Rolando:

Vu Plus Solo SE V2 ruim 1 jaar oud

Nee dat denk ik niet eigenlijk

 

Er is een mogelijkheid dat de Spaun roet in dit geval gooit. Ik heb dit diverse keren kunnen ervaren. Soms werkt de combinatie wel en de ene ander weer niet. In welke wijk in Haarlem zit u?

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor de uitleg.

Wat je nu concludeert is nu herzien nav van wat je gisteren concludeerde?

Dat de afstelling wel juist is behalve die ene graad op de rail? Dus 1 graad minder naar rechts?

 

Ventura, ik woon in Haarlem Noord maar ik heb geen problemen met andere zenders puur de zenders in die transponder waar KBS World ziit en Kurdistan TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde satontvanger als Rolando, met een Spaun switch voor 4 lnb's.

Het verschil is dat ik een MTI single lnb op de Hotbird heb, en een 80cm Fuba schotel.

 

Momenteel is het bewolkt.

Ik heb 12,7 dB signaal op KBS.

 

Dat is toch aanmerkelijk meer.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb het er over dat de rail zo te zien nog 1 graad schuiner gezet moet worden maar daarbij ga ik er dan wel van uit dat de schotel op een pijp staat die echt verticaal staat. Het nauwkeurigste kun je het bepalen door een elektronische waterpas over de lnb te leggen.
Ik heb zo'n ding natuurlijk altijd bij de hand. Daarmee meet je tot op 0,1 graad nauwkeurig.
Je kan het ook met een mobile telefoon meten waarop een waterpas app zit.
Als je even precies de afstand tussen de twee buitenste lnb's op geeft, dan zal ik voor je uitrekenen hoeveel het hoogteverschil moet zijn. Dat kun je dat met een gewone waterpas even controleren.

 

36.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Ventura:

 

Er is een mogelijkheid dat de Spaun roet in dit geval gooit. Ik heb dit diverse keren kunnen ervaren. Soms werkt de combinatie wel en de ene ander weer niet. In welke wijk in Haarlem zit u? 

 

Interessant maar die spaun is mij juist geadviseerd te nemen hoe kan dit nu fout gaan?

Ik ben benieuwd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En leverde de LOF-test nog wat op?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...