Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten


7 uur geleden zei Rolando:

 

IMG_20180606_2136431.jpg

zie ik daar een barst in die middelste lnb?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hier eens 

 

triaxlnb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Ik heb het idee dat het een dure afstelling gaat worden door die 2 zogenaamde schotelmonteurs.

 

Ik hoop dat deze schotelmonteurs een cursus hebben gevolgd bij Promax. Anders is het wel erg zonder van zo mooie satelliet meter. Die men niet maximaal kan benutten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn 4 lnb's, smetje. Zie post #1 (al zijn de posts niet meer genummerd).

 

Dat lijkt me gewoon de onderkant van één van de LNBs.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei a33:

Het zijn 4 lnb's, smetje. Zie post #1 (al zijn de posts niet meer genummerd).

 

Dat lijkt me gewoon de onderkant van één van de LNBs.

 

groet,

A33

ok 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 4 lnb's zonder scheur Smetje.

 

Multifeed is een vak apart. Er zijn maar weinig schotelmonteurs die daar echt goed kaas van gegeten hebben.

Jammer dat Rolando geen reactie meer geeft.

 

33.jpg

aangepast door Sprietje
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Sprietje:

Beste Rolando

 

Hoe is de rail gemonteerd? Zit het gat in het midden waarmee de rail op de houder is gemonteerd in de bovenste groef of in de onderste groef.

Onderste groef en hier wat foto's

Jullie komen met zeer veel vragen, ik weet helaas niet overal het antwoord op.

IMG_20180607_1804319.jpg

IMG_20180607_1804112.jpg

IMG_20180607_1803579.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Gewoon 4 lnb's zonder scheur Smetje.

 

Multifeed is een vak apart. Er zijn maar weinig schotelmonteurs die daar echt goed kaas van gegeten hebben.

Jammer dat Rolando geen reactie meer geeft.

 

33.jpg

Hier ben ik weer, het is heerlijk weer en ik heb hard gewerkt (geen technische functie) dus ik ben niet ieder uur hier aanwezig op het forum :)

Ik weet ook niet of ik op alles antwoord kan geven.

Alle hulp is welkom.

Nu heb ik KBS op staan 9.9 db en geen storing, dus ja het blijft een raadsel en het gaat eerlijk gezegd ook redelijk boven mijn pet.

2 uur geleden zei Ventura:

 

Ik hoop dat deze schotelmonteurs een cursus hebben gevolgd bij Promax. Anders is het wel erg zonder van zo mooie satelliet meter. Die men niet maximaal kan benutten.

 

Ik ben geen expert maar ik denk ook dat weinig satellietmonteurs die kennis wel hebben, vrees ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Ventura:

Het lijkt er op dat de muur beugel "degelijk" gemonteerd is. Het is lastig te bepalen vanaf afstand. Mijn voorkeur zou bij deze muur een muur beugel set met een losse buis voor montage. 

 

De montage is prima maar Alex en ook zij hadden hun twijfels over de bewegelijkheid van de muurbeugel.

Ik heb de boel besteld bij een online winkel die redelijk verstand ervan hebben, ik ben een consument, ik ga er ook vanuit dat zij de juiste spullen bij het juiste materiaal leveren.

 

Sprietje, had dat verzoek van 30 mei niet gelezen, kan jij en de rest wat met deze foto's?

aangepast door Rolando
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een mooie plus punt. U hebt niet zitten bezuinigen op de onderdelen. Triax schotel, originele triax multi feed houder, spaun diseqc, inventro ultra black lnb en goede coax kabel. Als ik het zo bekijk is de afstelling van de lnb niet echt helemaal correct. Wacht even op Sprietje met zijn berekening. 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

is de skew van de hotbird lnb goed ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De skew daar had die man het gisteren ook over, is de stand van de LNB toch? ja ze hebben wel heel klein beetje iets verandert uiteindelijk denk ik.

Kijk ze hebben gisteren echt hun best gedaan, twee keer de lnb vervangen voor een andere, beneden 3 keer gemeten bij de kabel, boven 3 keer, schotel iets naar boven, ecnt van alles

Meer dan 1 uur bezig geweest met zijn tweeen.

8 minuten geleden zei Ventura:

Ik zie een mooie plus punt. U hebt niet zitten bezuinigen op de onderdelen. Triax schotel, originele triax multi feed houder, spaun diseqc en goede coax kabel. Als ik het zo bekijk is de afstelling van de lnb niet echt helemaal correct. Wacht even of Sprietje met zijn berekening. 

 

Ik ben benieuwd maar ik ga er niet aan zitten in ieder geval haha

Trouwens jullie zijn van harte welkom om langs te komen, ik zorg voor de hapjes dan.😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rail zit goed met het gat in de onderste groef want anders had je hem niet meer dan 7 graden schuin kunnen zetten.
Als ik de de tekst "Triax" als waterpas uitgangspunt neem op de foto, dan staat de rail 9,8 graden schuin. Hij moet 11,5 graden schuin staan. Als je dan de schotel afstelt op de Astra 19,2 die het dichtst in het midden staat, dan mis je een beetje signaal op de Hotbird en natuurlijk ook op de Astra 2 maar die is erg sterk.
Als je nu nog eens een foto maakt waarbij je in het verlengte van de lnb-arm staat, dan kan ik de schuinstand van de rail nog wat nauwkeuriger bepalen.
De skew van de linkse (Astra 28,2) lnb staat met -5,3 graden theoretisch niet goed. Die moet -10 graden staan maar als het gemeten is en dit is het optimale resultaat, dan zit er een skewafwijking in die lnb. Niet om je daar zorgen over te maken want je hebt geen problemen met de ontvangst van de Astra 28,2.
Hoe de skew van de Hotbird-lnb is kan ik niet beoordelen want die staat er maar half op.

 

Als je kans ziet ook nog een foto te nemen van de voorzijde van de vier lnb's, dan wordt de zaak nog duidelijker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het op de foto kan zien staat de skew van de Hotbird-lnb op -11 graden.
In Haarlem zou die een skew van -3 graden moeten hebben. Hij staat dus 8 graden te veel gedraaid maar als ze met de Promax Ranger HD gemeten hebben dat dit de juiste skew is, dan zit er een afwijking van 8 graden in de lnb. Dat lijkt me trouwens erg veel.
Maar je kunt toch even een streepje met viltstift zetten en dan de lnb wat minder schuin zetten om te kijken of je signaalkwaliteit beter wordt. Je kunt hem altijd weer terug zetten op het streepje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...