Ga naar inhoud



jbbrans

Aanbevolen berichten

Ik wil een vu plus solo 4k aanschaffen als vervanging voor een solo 2, maar heb nog wat vragen.

Ik heb nu een schotel staan met 4 dubbele koppen, 2 disecq switches en 2 kabels naar de solo2. Aangezien we toch wel eens door opnames een vrij kanaal missen, zou ik graag de astra 23 op een fbc systeem van de solo 4k willen aansluiten.

Oftewel 1 switch weg en de kop omwisselen voor een unicable kop. De andere 3 koppen wil ik laten zitten en via de overgebleven switch aansluiten op de andere ingang van de solo 4k.

 

Mijn vraag is: gaat dit werken? Een fbc en disecq systeem op 1 ontvanger of moet ik een extra tuner module plaatsen?

Een 2e vraag: Wat voor kop kan ik plaatsen voor fbc? Is een standaard unicable kop voldoende?

 

Bedankt

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed begrijp, kan je met een FBC-tuner inderdaad de 8 user bands van een unicable LNB ontvangen.

 

Voor ontvangst van legacy signalen is dan in ieder geval een tweede kabel nodig, die denk ik echt in een tweede tuner gestoken moet worden.

Maar ik heb geen verstand van VU-ontvangers en hun tuners, dus dat moeten anderen maar vertellen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt bij de SOLO4K vast ingebouwde fbc twin tuner niet unicable mengen met een normale switch, dan dien je een extra dvb-s2 tuner erbij te plaatsen in het lege tuner slot en dat kan dan niet ook een FBC tuner zijn maar een normale.

 

de keuze optie staat ook vermeld op het VU+ portal dus geen fbc als extra tuner mogelijk

 

Screenshot_20180526_065037.png

Screenshot_20180526_065108.png

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week een solo 4k aangeschaft met daarbij een unicable kop.

Vandaag het zaakje aangesloten en ik kan melden dat een gecombineerd bedrijf werkt.

Ik heb nu 1 kabel naar de schotel aangesloten op een unicable kop en een 2e kabel op een disecq switch met 3 aangesloten lnb's.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...