Ga naar inhoud


toekomst SMB1 bij Linux


boudeman

Aanbevolen berichten

Allen bedankt tot nu toe voor de reacties.

Mijn belangrijkste conclusies zijn nu:

Penthe: SMB1.0/CIFS is nog steeds beschikbaar in versie 1803. Ik begrijp dan niet goed waarom bij zoveel mensen (in andere fora) hun thuisnetwerk problemen vertoont na de update (verdwijnen van homegroup?).. Ikzelf stel zo'n update minstens een aantal maanden uit, zodat evt kinderziektes gepatched kunnen worden. Maar dit geeft vertrouwen dat na de update mijn verbinding met de Rebox ontvangers overeind blijft.

Tonski e.a.: Linux is dus al afgestapt van SMB1.0, en voor mij heeft een dual boot met Mint dan geen toegevoegde waarde.

ftp, nfs: heb ik nooit mee gewerkt, dus daar moet ik mij maar eens in verdiepen.

Als ik over paar maanden 1803 geinstalleerd heb, zal ik melden of ik nog op problemen gestuit ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat komt omdat Microsoft zo vriendelijk was om een tijdje na de installatie SMB1 zelf automatish uit te schakelen, tja dan kun je ineens je apparaten niet meer bereiken. Ik heb het zelfde ondervonden en na wat lezen was er een vriendelijk persoon dat aangaf dat je SMB1 gewoon weer aan kon zetten in Windows dus probleem opgelost.

 

De homegroup is een ander verhaal daar heeft Microsoft de Home netwerk optie eruit getrokken waardoor je nu alleen nog maar private en public kunt gebruiken, je zult dan de homegroup weer opnieuw aan moeten maken.

 

En de laatste Mint distro gebruikt inderdaad geen SMB1.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

raar op mijn nieuwe HP Z2 G3 stond een oer oude Windows 10 Pro release met smb 1, in geschakeld

heb hem dan maar gauw eraf gehaald en op smb 3.0 ingesteld

 

op de rolling distro Opensuse Thumbleweed komt smb 1.0 echt niet meer voor

geen toekomst dus

Screenshot_7.png

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...