Ga naar inhoud


Tijdelijke goedwerkende C digitaal ontvanger


jepe

Aanbevolen berichten

Welke C Digitaal gecertificeerde ontvanger werkt goed en probleemloos. Hij is voor mijn ouders, wiens Gigablue door bliksem is geraakt.

Ze wonen in Frankrijk en een Giga blue opsturen en hen de Giga te laten configureren wordt denk ik lastig.

Ik wil ze dus een tijdelijke C digitaal ontvanger sturen. Welke werkt goed en makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


JePe. Heb ik die ooit voor je geïnstalleerd?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal doet niet moellijk voor een smartcard swap, spreek van goede ondervinding.

kan je die ontvanger niet thuis instellen, en dan opsturen?

als je identieke instalatie heeft, is dat toch niet zo moeillijk?

als die daar toekomt, alles aansluiten, kaartje erin en kijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de bliksem ingeslagen is in de ontvanger vind je hem niet meer terug. Met een indirecte inslag hangt het er maar van af in welk deel van de ontvanger. Via ethernet is het meest voor de hand liggend.  Kaartje accepteert ren piekspanning van rond de 7v. 

Persoonlijk gooi ik eendergelijk geval gewoon weg. Verzekering (indien prijzig) en nieuwe halen. Een gerepareerde ontvanger via blikseminslag is nooit betrouwbaar meer

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ooit lnb met kabel kapot gebliksemd, gelukkig lnb kabel van ntvanger gekoppeld.

met een nieuwe lnb en kabel, was het gefixt.

bij hevig onweer is het stekker uit, coax eruit, en netwerk stekker uit de modem.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Mimisiku:

Kaartje accepteert ren piekspanning van rond de 7v. 

ook in een afgekoppelde ontvanger kan een stroom lopen bij een EMP

12 uur geleden zei sattv4iedereen:

bij hevig onweer is het stekker uit, coax eruit, en netwerk stekker uit de modem.

mijn zus had alles van apparaten kapot toen het 15 meter van het huis insloeg / echt alles zelfs de bamix mixer aan de muur zonder überhaupt in het stopcontact te hebben gezeten

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 18-6-2018 om 23:22 zei Mimisiku:

JePe. Heb ik die ooit voor je geïnstalleerd?

Klopt. Die Gigablue voor mijn ouders. Maar ze hebben blikseminslag gehad op stroomnet, en gigablue is er mee opgehouden. Nu staat er dus tijdelijk een Philipsje.

Op 19-6-2018 om 12:22 zei Tonskidutch:

overigens voor het geld dat er aan gespendeerd gaat en of moet worden is de VU+ UNO en VU+ ZERO een perfecte receiver voor canalDIGITAAL kaartje (die ze wellicht hebben)

nu vraag ik me af of het kaartje ook niet een EMP heeft ondervonden van de bliksem

Nee in die nieuwe 2e hands Philips werkt het gelukkig gewoon weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 18-6-2018 om 12:45 zei HG5812:

Een gebruikte M7 sat 801.

Die is zo'n beetje plug and play 


Het zal wel tegen de trend in zijn, maar met dit toestel heb ik ook redelijk goede ervaringen.
Alleszins een pak beter dan de 7141 van Philips die ik had.

De sat 801 gaat al langer mee dan de 7141 deed.     Na een jaar was die laatste al vol bugs en storingen aan het werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb met alle zogenaamd gecertificeerde ontvangers wel issues gehad met slechts één positieve uitzondering: de Nokia MediaMaster 9500/dBox 1. Was ook de slimste zet ooit van Canal + om een goede ontvanger te customizen i.p.v. Die goedkope brollen... Wie weet kijken ze eens een keer terug..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...